Auttakaa .koti/päivähoitoasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotimammako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotimammako

Vieras
Me tehtiin semmonen päätös (miehen kanssa) et olen vielä kotona kun hoitovapaa loppuu ja sit töihin kun poika 4v vasta ... tyttärellä on helpompi kouluun lähtö/tulo jne. (9v)
Anoppi...joka kaikkeen puuttuu sanoi että toi on lapselle huono vaihtoehto :( siis häh :O että lasten pitää olla vanhemmista erossa välillä... en tajua... käynhän mä kerhossa (treffis,avoin päiväkoti) ja joka päivä kaupungilla ja pojalla on sisko myös..
Tuntuu pahalta....Miten reagoisitte ?
Ite oon ilonen kun sästytään aamukiireiltä,sairasteluilta jonkin verran ja kotityöt ehtii hyvin tehdä.aikansa kutakin .

ratkaisu on teidän ja seuraukset ovat teidän.....uskokaa itseenne ja ratkaisuihinne!
Mistähän tähän maailmaan on kehittynyt kuva että vain yhteiskunnan instituutiot kuten päivähoito ja koulu osaavat kasvattaa ja tarjota lapselle kehittävän ympäristön?:rolleyes:

Mulla esikoinen 10v, ollut reilu ½-vuotiaasta asti hoidossa pakon sanelemana :'( Mutta tulihan tuosta TOSI sosiaalinenkin :D

Nyt lapset 4v4kk ja 2v10kk ja kotihoidossa. Välissä olivat keväällä kaksi kuukautta ryhmiksessä, kun olin yrittäjäkurssilla. Mekin ollaan päätetty, että olen niin kauan kotona kuin pystyn! Kuopus täyttää pian 3v ja sitten jään liiton rahoille! Samalla teen sijaisuuksia:popcorn:, pelkkiä iltavuoroja niin mummut jaksaa vuorotellen katsoa lasten perään sen pari tuntia joka menee miehen päivävuoron kanssa päällekäin! P.S. Kyllä töissä on helpompaa, mutta meille erinäisistä syistä tämä ratkaisu on paras!

Itse kyllä etsisin 3v lapselle jonkun kerhon tms. ajanvietteen pari kertaa viikossa että pääsisi harjoittelemaan itsenäistymistä ja sosiaalisia taitoja. Se on melko erilaista olla tuollaisessa toiminnassa mukana yksin kuin niin että äiti on koko ajan turvana. Eli siinä mielessä olen anoppisi kanssa samaa mieltä että lapselle on hyväksi välillä ottaa vaapata vanhemmistaan, ihan kuten vanhemmille tekee hyvää saada etäisyyttä lapsistaan.

Ehkei niiden instituutioiden ajatella olevan itsessään se kaikkivoipaisuus, mutta joku siinä yhdistelmässä, ryhmässä, suunnitelmallisuudessa jne. Koulu instituutionahan on Suomessa varsin toimiva monin mittarein, joku siinäkin toimii, vaikka kotiopetuskin mahdollista on.

Minustakin 4 v lapselle olisi hyvä opetella olemaan erossa vanhemmista välillä ja toimimaan lapsiryhmän jäsenenä, mutta se onnistuu esim. kerhossa. Ei siihen päiväkotia tarvita.

vasta 4v....? no oon aikalailla samaa mieltä anoppis kans.. mä ainakin haluan omalle lapselle paljon kavereita ja LASTEN leikkejä ja pelejä... kaupungilla oleilu ei välttämättä täytä meinaa ihan sen pojan seikkailutarvetta. täytyy olla ilman vanhempiakin joskus, siinä joutuis myös sit ite hiukan pohtimaan ongelmatilanteissa ja kasvaa ihmisenä paremmin, toisinkun että äiti tai isä on koko ajan pitämässä kädestä kiinni... mahtoiko kukaan tajuta mitä tarkoitin?! :)

te vanhempina sen päätöksen teette ja anoppi on sanonut oman, eroavan mielipiteensä - ja hänellä on siihen oikeus. Hän nyt vaan on eri mieltä kuin te, ei siitä kannata mieltään pahoittaa.

Kiitos kun jakstate vastatää .tosi hyvä saada erinlaisia mielipiteitä kun ite yritän tätä asiaa pohtia joka kantilta... :) lopullinen päätös pitää tehä lokakuussa että jäänkö vai laitanko pojan hoitoon :) jne.

Me tehtiin semmonen päätös (miehen kanssa) et olen vielä kotona kun hoitovapaa loppuu ja sit töihin kun poika 4v vasta ... tyttärellä on helpompi kouluun lähtö/tulo jne. (9v)
Anoppi...joka kaikkeen puuttuu sanoi että toi on lapselle huono vaihtoehto :( siis häh :O että lasten pitää olla vanhemmista erossa välillä... en tajua... käynhän mä kerhossa (treffis,avoin päiväkoti) ja joka päivä kaupungilla ja pojalla on sisko myös..
Tuntuu pahalta....Miten reagoisitte ?
Ite oon ilonen kun sästytään aamukiireiltä,sairasteluilta jonkin verran ja kotityöt ehtii hyvin tehdä.aikansa kutakin .

Onkos anoppi lastentarhassa töissä?
Miestä toinen on lastentarhanopettaja ja toinen on lastensh ja omia lapsiamme emme tarhaan laita ellei joskus tule pakko eteen. Tarhassa hyvä, kotona paras voimme sanoa lapsen kehityksen tuntevina ja tarhan sisältäpäin 10 vuotta nähneenä. Ennenkaikkea teidän ratkaisu, eikä kovin fiksua anopilta puuttua siihen, mutta ehkä luuli toimivansa lapsen parhaaksi.

Joo. Ja sinnehän poika menee sitten (tarhaan ) 4 vuotiaana sitten..mun töihimeno vaan siirtyy sinne..... oli vaan niin tuomitsevaa,että olisi vielä vuoden "VAAN" minun kanssa jne..kotihoidossa :)ite en näe siinä mitään pahaa.....eihän me istuta täällä 4 seinän sisällä pimeessä :D

Yhteistyössä