Auttakaa! Lapsen korvakipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja korvapotilaan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

korvapotilaan äiti

Vieras
Lapsella korvatulehduskierre ja korvalääkäriin aika vasta ensi kuussa. Nyt korva tuli äkisti tosi kipeäksi. Annoin juuri särkylääkkeen. Lapsi ei pysty olemaan mitenkään päin. Vien päivystykseen jos kipu ei helpota, mutta mitä vaadin tehtäväksi? Antibiootteja ei saatu viimeviikolla, kun ne ei auta. Auttakaa. lapsi on tosi kipeä!

Jos se on tosi kipeä, niin eiköhän lekuri puhkaise sen korvan, tai sitten kirjoittaa puudutustippoja. Kyllä se antibiootti auttaa, jos kyseessä on bakteeritulehdus.
Miten tää nyt kuulostaa siltä, että aloittaja asuu Porvoossa?

Korva puhki ja näyte siitä, mitä korvasta löytyy, labraan. Sitten löydetään sopiva lääke ko.vaivaan - paitsi jos aiheuttaja on virus, siihen ei ole lääkettä.

Mulla tooossiii isot ja pitkät kokemukset.
Anna kunnon lääke, oikeesti ei mitään litkuja, isommat määrät mitä voi, niin tehdään sairaalassa. Siis painoa kohti vuodet huomioiden. ja sitten vaan puhkasuun ja putket korviin. Yksityiseltä saa nopeasti avun.Maksaa mutta lapsen paras!Mikään muu ei auta!!!
Putket vie tulehdukset, koska korva ilmastoituu tai ainakin vähentää niitä huomattavasti.
Maidon jättäminen helpottaa, koska kerää limaa mm.korvan limakalvoille. Joskus valkosipulin kynsi korvassa on helpottanut, muttei aina. Pystyasennossa olo ehdoton. makuu-asento kiduttamista eli eikun opettelemaan nukkumaan lapsi sylissä istualteen. Niin mä oon nukkunu useat kk. Mutta helpotti lasta. Thats the point! Toivottavasti saat apua pian.

Annettiin buranaa ja pronaxen ja molemmat tabletteina. Tärykalvo puhkesi reilu 30 min sitten ja märkää valuu edelleen. Olin jo pistämässä kenkiä jalkaan kun lapsi huusi ja huusi, mutta sit onneksi helpotti. huh. Lapsi on myt kovin voipunut ja vien hänet nukkumaan. Aamulla soittelen lääkäriin. kyllä säikähdettiin miehen kanssa!

Lääkäri puhkoi tärykalvoni, kun olin pieni. 20 vuotta myöhemmin erikoislääkäri totesi arvauskeskuksessa lapsena tehdyn operaation menneen pieleen ja korvatulehduskierteen johtuvan osittain siitä puhkomisesta.

Nyt 28 vuotta kärsitty korvatulehdus noin 1-3 kertaa vuodessa ja diagnoosina kuulon aleneminen ja ehkä koko toisen korvan kuuroutuminen. Putkitukset on auttaneet aina vain hetkellisesti.

:)

Annettiin buranaa ja pronaxen ja molemmat tabletteina. Tärykalvo puhkesi reilu 30 min sitten ja märkää valuu edelleen. Olin jo pistämässä kenkiä jalkaan kun lapsi huusi ja huusi, mutta sit onneksi helpotti. huh. Lapsi on myt kovin voipunut ja vien hänet nukkumaan. Aamulla soittelen lääkäriin. kyllä säikähdettiin miehen kanssa!

No buranaa ja pronaxenia ei saa antaa yhtäaikaa. Korvan puhkeaminen on hyvä, kun paine helpottaa niin kipukin vähenee.

Yhteistyössä