B
banananam
Vieras
Hei!
Menen suoraan asiaan jos joku osaisi jotain sanoa tai olisi kokenut samanlaista ja osaisi
jotain kertoa :/
Eli, olen 30v. nainen ja naistenvaivojahan tämä viesti koskee aika lailla.
Kuukautiset alkoi jo 11-vuotiaana ja ovat olleet koko ajan enemmän tai vähemmän
epäsäännölliset ja nyt ollaan siinä tilanteessa ettei kuukautisia ole
kuulunut ollenkaan ilman Teroluteja.
Olen syönyt Teroja viimeiset 5 kiertoa ja nyt eka kierto menossa ilman noita.
Terojen kanssa kuukautiset toimi ja oli säännöllisetkin vielä paitsi taisi olla yhdessä
kuussa heitto että kesti kierto kauemmin. No, mutta nyt menossa kp 47 eikä vuotoa
kuulu eikä näy. Yksi keskenmeno takana n. 6 vuotta sitten, ei lapsia vielä.
Samaan aikaan kun olen kuukautisvuotoa odotellut niin minulla on ollut
ihme tuntemuksia alavatsalla ja koko lantiossa. Sellaista pakotusta, kivistystä, paineen/painon
tunnetta, vihlomista ja nipistyksiä sekä tänään aikamoista kipua kun
menin pissalle ja istuin pöntölle niin kivisti jostain tuolta alapäästä niin että tuntui
kipu menevän jonnekin peräsuoleen asti. Tuo meni kyllä nopeasti ohi.
Nännit olleet arkoina jo jonkin aikaa, hermot kireällä / mielialat heittelee, väsymystä,
aikamoinen nälkä ja himo kaikkeen koko ajan mutta edelleenkään ei kuukautisia näy.
Joskus n. 7 vuotta sitten kävin ultrassa ja lääkäri sanoi että minulla on monirakkulaisuutta
toisella puolella mutta mitenkään virallisesti ei mitään PCO:ta todettu tai kirjattu
minnekään papereihini.
Epäilen että olisi PCO ainakin koska minulla oireina liiallista karvankasvua kivasti esim.
leuan alla, joka päivä saa sheivata kainalot kun sänki kasvaa niin mahdottoman
nopeasti, ylipainoa on ja miehen kanssa emme ole mitään ehkäisyä käyttäneet
5 vuoteen ollenkaan mutta en ole raskaaksi tullut.
Papa otettiin kuukausi sitten ja patologian laboratoriosta tuli vastaus että kaikki
on sillä saralla normaalisti eikä mitään muutoksia tai muutakaan ole havaittavissa.
Tein tänä aamuna raskaustestin ja tulos oli negatiivinen mutta mahaoireet jatkuvat
niin inhottavina että olen joutunut tänäänkin särkylääkkeitä syömään.
Minua ahdistaa tämä asia todella paljon joten toivon että joku jaksaisi tämän lukea ja
olisin todella todella todella kiitollinen asiallisista vastauksista.
Unohdinkohan vielä jotain tuosta sepustuksestani ?
Saa kysyä vapaasti jos jokin askarruttaa..
Menen suoraan asiaan jos joku osaisi jotain sanoa tai olisi kokenut samanlaista ja osaisi
jotain kertoa :/
Eli, olen 30v. nainen ja naistenvaivojahan tämä viesti koskee aika lailla.
Kuukautiset alkoi jo 11-vuotiaana ja ovat olleet koko ajan enemmän tai vähemmän
epäsäännölliset ja nyt ollaan siinä tilanteessa ettei kuukautisia ole
kuulunut ollenkaan ilman Teroluteja.
Olen syönyt Teroja viimeiset 5 kiertoa ja nyt eka kierto menossa ilman noita.
Terojen kanssa kuukautiset toimi ja oli säännöllisetkin vielä paitsi taisi olla yhdessä
kuussa heitto että kesti kierto kauemmin. No, mutta nyt menossa kp 47 eikä vuotoa
kuulu eikä näy. Yksi keskenmeno takana n. 6 vuotta sitten, ei lapsia vielä.
Samaan aikaan kun olen kuukautisvuotoa odotellut niin minulla on ollut
ihme tuntemuksia alavatsalla ja koko lantiossa. Sellaista pakotusta, kivistystä, paineen/painon
tunnetta, vihlomista ja nipistyksiä sekä tänään aikamoista kipua kun
menin pissalle ja istuin pöntölle niin kivisti jostain tuolta alapäästä niin että tuntui
kipu menevän jonnekin peräsuoleen asti. Tuo meni kyllä nopeasti ohi.
Nännit olleet arkoina jo jonkin aikaa, hermot kireällä / mielialat heittelee, väsymystä,
aikamoinen nälkä ja himo kaikkeen koko ajan mutta edelleenkään ei kuukautisia näy.
Joskus n. 7 vuotta sitten kävin ultrassa ja lääkäri sanoi että minulla on monirakkulaisuutta
toisella puolella mutta mitenkään virallisesti ei mitään PCO:ta todettu tai kirjattu
minnekään papereihini.
Epäilen että olisi PCO ainakin koska minulla oireina liiallista karvankasvua kivasti esim.
leuan alla, joka päivä saa sheivata kainalot kun sänki kasvaa niin mahdottoman
nopeasti, ylipainoa on ja miehen kanssa emme ole mitään ehkäisyä käyttäneet
5 vuoteen ollenkaan mutta en ole raskaaksi tullut.
Papa otettiin kuukausi sitten ja patologian laboratoriosta tuli vastaus että kaikki
on sillä saralla normaalisti eikä mitään muutoksia tai muutakaan ole havaittavissa.
Tein tänä aamuna raskaustestin ja tulos oli negatiivinen mutta mahaoireet jatkuvat
niin inhottavina että olen joutunut tänäänkin särkylääkkeitä syömään.
Minua ahdistaa tämä asia todella paljon joten toivon että joku jaksaisi tämän lukea ja
olisin todella todella todella kiitollinen asiallisista vastauksista.
Unohdinkohan vielä jotain tuosta sepustuksestani ?