Auttakaa mua,jooko!! Työpaikasta asiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nössö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nössö

Vieras
Elikkä oon nyt pitkään ollu lasten kanssa kotona ja nyt pitäis palata työelämään ja löysinkin hyvän työpaikan,olen ollut siellä kesätöissä ja työharjottelussa .8 vuotta sitten,mutta kysymys tuleekin tässä:

Kotiäitivuodet ovat tehneet tehtävänsä ja mulla on järkky puhelinkammo,en pidä itseäni minään ja mietin vaan,että ei ne kuitenkaan muista mua...

Siis tossa ilmossa kehotetaan lähettämään hakemus,mutta siinä on myös puhelinnumero ja mä ajattelin soittaa,MUTTA MITÄ MÄ SANON???

Noloa,hassua,tyhmää....jooo,mutta mulle tää on ongelma.
Musta pidettiin silloin siellä ja sain kiitosta töiden hoitamisesta.
POTKIKAA MUA :D

Jos soitat, ne luultavasti pyytää laittaan sua sinne hakemuksen. Mutta soita vaan, niin tietävät/muistavat kuka olet jne. Muista mainita, että olet ollut aikasemmin siellä töissä jne.

Nyt vaan nenä pystyyn, jos kerran aikasemminkin olet hommasi hienosti hoitanut niin ei se homma ihan tuosta noin vaan unohdu. =)

tsemppiä nyt ihan ekaksi!! Soitat ja esittelet otsesi reippaasti. Kerrot, että olisit halukas palaamaan työelämään juuri teille, koska teillä ollessani viihdyin työssä, tai jotain siihen suuntaan. Älä unohda manita, että olet kotiäitinä oppinut organisoimaan työsi kotona hyvin joustavaksi ja luulet sen auttaneen sinua tarmokkaammaksi myös työelämää ajatellen. Mulla auttoi tuo asenne, en tosin muista mitä sanoin, kun kysyin töihin. Älä takeltele asioissa, kun puhut. Ole mielumin hiljaa, kuin änkytät. Treenaa sitä kotona, vaikka peilin edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nössö:
Siis tossa ilmossa kehotetaan lähettämään hakemus,mutta siinä on myös puhelinnumero ja mä ajattelin soittaa,MUTTA MITÄ MÄ SANON???

Täällä tarja Työnhakija hei! Soittelen siitä avoinna olevasta työpaikasta. Kuulostaa oikein mielenkiintoiselta työltä. Mikäköhän se toimenkuva tarkemmin olisi... Ahaa, mulla onkin kokemusta tuon tyyppisestä työstä. Olen ollut kotona lasten kanssa tässä viime vuodet ja nyt on todella korkea motivaatio tehdä töitä. Kuulostaa mielenkiintoiselta. Lähetän tuon hakemuksen postissa. Oliko teillä jotakin erityistoivomuksia vielä, mitä haluaisitte hakijoista tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja vaikka näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Nössö:

Täällä tarja Työnhakija hei! Soittelen siitä avoinna olevasta työpaikasta. Kuulostaa oikein mielenkiintoiselta työltä. Mikäköhän se toimenkuva tarkemmin olisi... Ahaa, mulla onkin kokemusta tuon tyyppisestä työstä. Olen ollut kotona lasten kanssa tässä viime vuodet ja nyt on todella korkea motivaatio tehdä töitä. Kuulostaa mielenkiintoiselta. Lähetän tuon hakemuksen postissa. Oliko teillä jotakin erityistoivomuksia vielä, mitä haluaisitte hakijoista tietää.

Kiitos :) Mutta mä oon siis ollu tuolla n.8 vuotta sitte kesätöissä ja harjottelussa...Muokkaappas vähän ja auta mua :)?? kiitoskiitoskiitoskiitos !!!

Minä miettisin jotain kysyttävää siitä työstä ja laittasin kanssa sen paperille. Sit soittasin sinne ja alottasin että olen kiinnostunut siitä paikasta ja haluasin vielä kysyä tarkemmin jotain jne. Näin voisi osoittaa kiinnostustaan paikkaa kohtaan ja kun vielä miettii sen kysymyksen sellaseksi että sitä kysymällä näyttää tietävänsä työstä ja työpaikasta jotain.

Mie soitin viimeeksi työpaikkaan, johon laitoin sitten hakemuksen. Pääsin muuten sen puhelun avulla aiemmin muita haastatteluun ja pääsin paikkaan - tai olisin päässyt, että kyllä se puhelu voi asioihin vaikuttaa paljonkin :).

Minä keksin jotain kysymyksiä alkuun esim. työajoista ja muusta tuollaisesta "nippelitiedosta" riippuen millainen paikka on. Sitten aloin vaan kertoilemaan itsestäni kaikkea ja kysyin, että kelpaisko :).

Sun kannattaa sitten viitata siihen aikaan 8 vuotta sitten ja kertoilla, että mitä teit, millasta oli, miksi haluat nyt takaisin jne.

Se menee kyllä ihan sujuvasti, kun pääset vaikka niillä pikkukysymyksillä alkuun eli se siellä toisessa päässä on alussa äänessä ja rohkaistut enemmän.

Tsemppiä!

Yhteistyössä