Auttakaa mua kurkun kasvatuksessa :D Siis sen syötävän kurkun :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei viherpeukalo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei viherpeukalo

Vieras
Laitettiin joskus maaliskuun lopulla kokeeksi elämämme ekat kurkut itämään siemen per ruukku ja nehän kasvoi ihan vauhdilla! Nyt ovat n.20-30cm korkeita ja toistaiseksi omissa pikkuisissa muoviruukuissaan yhdessä dyno-astiassa.
Kurkut on tuettu coctailtikuilla mitkä on jääneet auttamatta liian lyhyiksi..

Nyt kurkkuihin on tullut paljon keltaisia nuppuja ja niiden ruukut on pintaa myöten täynnä niiden juuria, eli pitäis kiireesti siirtää isompiin astioihin!

MUTTA millaisiin? En saa niitä ulos avomaalle, eli sellaiseen isoon astiaan minkä voi sitten siirtää tarvittaessa ulos. Kyseessä ei ole avomaankurkku vaan parvekekurkku tms.

Kuinka isoksi noi kasvavat?
Jos täyttäisin sellaisen valkoisen muovisen lihalaatikon mullalla ja istuttaisin ne sinne hieman "väljemmille vesille" kun mitä nyt ovat?

Ja rakentaisin siihen laatikkoon jonkun kehikon (millaisen?) että olisivat myös tuettuina...

Mä en löytänyt googlettamalla oikeen mitään, joten auttakaa rakkaat kiltit viherpeukalot mua amatööriä! KIITOS <3

käyt ostamassa lautaa ja nikkaroit sieltä täältä avonaisen laatikon, jonka päälystät jätesäkillä, kippaat mullat ja istutat siihen.

Kesämmällä voit kaivaa maahaan, kuopan, revit jätesäkin helevettiin ja lsket koko hökötyksen kuoppaan ja multaa päälle. pääsee juurtumaan lautojen välistä.

Tai sitten käyt ostamassa vaikka 50 litran saavin, ja istutat siihen.

Aiotko kasvattaa niitä ulkona vai parvekkeella? Mä olen kasvattanut kurkkuja kasvihuoneessa, vanhassa lasten kylpyvannassa. Reikiä vaan sinne pohjaan, tuet vedin naruilla ylös kasvihuoneen kehikkoon, kun taimet kasvoivat. Kovin montaa taimea tollaiseen kylpyammeeseenkaan ei voi laittaa, kurkut kasvavat isoiksi. En muista montako mulla siinä oli, olisikohan ollut 6 kpl.

Eli toi lihalaatikko ei käy?
Pitäis mahtua täällä sisällä kuitenkin olemaan esim.kodinhoitohuoneen pöydällä kun ei vielä voi ulos viedä... :(

Mitä tarkoitat lihalaatikolla? Mikä on sen tilavuus?
Tarkoitatko sellaista pientä boxia, mihin pakataan lihat kaupassa? Vai sellaista isoa 50- litraista
lootaa, missä kuskataan lihoja teurastamolta kauppoihin? Jos tarkoitat viimeksimainittua, niin se käy.

niin ei oo tarkotus istuttaa avomaalle vaan viedä sit astioineen päivineen ulos kun kelit sallii...
Noita on tossa 8 alkua... :)

Kyl mä taidan ne tunkee siihen lihalaatikkoon, parempi sekin kai on kun ei mitään :) Katotaan sitten miten muijan käy :)

[QUOTE="vieras";26158208]Mitä tarkoitat lihalaatikolla? Mikä on sen tilavuus?
Tarkoitatko sellaista pientä boxia, mihin pakataan lihat kaupassa? Vai sellaista isoa 50- litraista
lootaa, missä kuskataan lihoja teurastamolta kauppoihin? Jos tarkoitat viimeksimainittua, niin se käy.[/QUOTE]

juu siis tuo jälkimmäinen :)
meillä ollut niitä muuttolaatikoina ja nyt niitä on tuolla tyhjänpanttina kolme kappaletta.. taidan tomaatitkin siirtää sellaiseen... :)

Yhteistyössä