auttakaa mua mulla oli ruskea luomi mutta nyt se on vaihtanut värin mustaksi.. =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "epätoivo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"epätoivo"

Vieras
siis mulla on ollu sellanen pieni "roikkuva luomi" ylensä ne kai on pyöreitä matalia mutta tää oli sellanen että sai esim etu-sormi peukalo pinsetti otteella kiinni. aika pieni ehkä n. nastanpään kokoisesta puolet. no se on ollut ruskee ja kivuton eli ei oo haittanut menoo. se on tuossa kainalon kohtaalla sivussa eli jää just rintsikoiden alle.

nyt huomasin että se on kokonaan musta ja kipeä ainakun esim korjaan rintsikoiden asentoo tai otan vaatetta pois se osuu tuohon luomeen ja sattuu.

olisiko jollain tietoa miksi vaihtanut väriä ja onko tuo luomi?

Mä kävin vajaa toukokuussa paria kohollaan olevaa luomea näyttämässä lääkärille. Ovat rintaliivien hankauksen alla ja niissä on mustia pilkkuja. Lekuri (työterveyslääkäri) katseli niitä ja sanoi, ettei mitään huolta. Kuulemma ihonmyötäiset ovat niitä, joista pitää huolehtia, koholla olevista ei kannata huolehtia. ??

Se on varsiluomi ja sellaisia tulee yleensä kohtiin, joissa iho hankautuu jotenkin, eli esim. kainaloihin, kaulaan yms. Ne on vaarattomia, mutta eikös kannattaisi poistattaa, kun eivät ole kivan näköisiä.

kiitos pölyesteri googletin varsiluomen ja mitä muiden juttuja ja kuvauksia luin niin kuulostaa ihan samanlaiselta kun tuo minunkin.
moni oli hirttänyt hiuksella/leikannut saksilla sen pois mitäs mieltä te ootte tästä onko kokemuksia?

[QUOTE="aapee";23979428]kiitos pölyesteri googletin varsiluomen ja mitä muiden juttuja ja kuvauksia luin niin kuulostaa ihan samanlaiselta kun tuo minunkin.
moni oli hirttänyt hiuksella/leikannut saksilla sen pois mitäs mieltä te ootte tästä onko kokemuksia?[/QUOTE]

Kyllä kai niin voi tehdä, mutta jos olet vähänkin epävarma ja pelkäät, että siinä olisi jotain, niin varaa lääkäriaika mielenrauhasi takia.

Yhteistyössä