auttakaa mua,mun pitäs alottaa puhelinmyynti työ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäiti

Vieras
ja ei päivääkään kokemusta myymisestä...(nyt ei kyse lehtien yms vaan yrityksille tuotteita)......hain moneen ja moneen työhön ja tähän pääsin haastatteluun joka huomenna.Meillä todella tiukkaa rahasta ja tämän työn palkka sen mukainen että rahahuolet kaikkoaisi ja velat saatas maksettua.
Olen ollut kyllä asiakaspalveluhommissa 5v...ja sen myötä tulleen kokemuksen takia varmaan haastatteluunkin pääsin.Mutta miten myydään,auttakaa te jotka olette myynnin ammattilaisia? Miten saisin myytyä heille itseni ja osaamiseni..jos tulee jokin esimerkki tilanne haastattelussa

olisin niin kiitollinen oikeasti asiallisista vastauksista

Eli siis et ole vielä aloittamassa vaan vasta menossa haastatteluun, ja sun pitäisi myydä itsesi? Ymmärsinkö oikein?

Ole itsevarma ja korosta tuloshakuisuutta, kilpailuhenkisyyttä ja pitkäjänteisyyttä. Siinäpä se.

Tuo on samanlaista tuputtamista kuin lehtimyynti.

Nyt on vain kohteena yritys, yksityisen henkilön sijaan.

Ensimmäinen tavoitteesi on päästä firman keskuksen kautta jollekin henkilölle, jolla aikaa kuunnella puhelinmyyjää.
Aika monessa firmassa on keskusta opastettu hylkäämään nuo puhelut.

Sitten vain jos läpi pääset puhut rauhallisesti myymästäsi tuotteesta ja vastaat asiakkaan kysymyksiin.

Vähän niin kuin silloin kun lehtimyyjä soittaa sinulle, mutta nyt olet vain myyjän roolissa.

Ihan mukava homa jos olet rohkea ja sanavalmis, etkä pahoita mieltäsi torjuvista puheluista ja lauseista emme ole kiinnostuneet, ei ole aikaa tuolaiselle jne.

Tuskin sä saat huippupalkkaa, jos et mitään saa myytyä. Ne ei sua kauaa siellä pidä, jos et tulosta saa aikaiseksi. Huono valinta puhelinmyyntityöhön lama-aikana tuo yrityksille myynti. Kaikki firmat säästää tänä päivänä. Hae lehtimyyntiin ja suoraan kustantajille, jolloin provisiopalkat on paremmat. Kunnon firma antaa myös kunnon perehdytyksen työhön.

TYöhönottohaastattelussa kannattaa paneutua oikeinkirjoitukseen. Puhelinmyyntityö on yhdyssana. Pisteen ja pilkun jälkeen tulee välilyönti. Pisteen jälkeen lause aloitetaan isolla alkukirjaimella. Oikeinkirjoitus kertoo paljon ihmisen huolellisuudesta ja toisten ihmisten kunnioittamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
TYöhönottohaastattelussa kannattaa paneutua oikeinkirjoitukseen. Puhelinmyyntityö on yhdyssana. Pisteen ja pilkun jälkeen tulee välilyönti. Pisteen jälkeen lause aloitetaan isolla alkukirjaimella. Oikeinkirjoitus kertoo paljon ihmisen huolellisuudesta ja toisten ihmisten kunnioittamisesta.

Ja sitten kun vielä kerrot, että miten siellä haastattelutilanteessa se kirjoitustaito tulee esiin, niin hyvä.

:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja sitten kun vielä kerrot, että miten siellä haastattelutilanteessa se kirjoitustaito tulee esiin, niin hyvä.

:whistle:

Esimerkiksi työhönottohaastattelussa täytetyn esitietolomakkeen (hakemus) ansiosta. Sitä ei tosin kirjoiteta sähköisesti tai koneella, mutta käsialakin paljastaa monesti nämä virheet, varsinkin yhdyssanojen kohdalla.

moi ap!
älä lannistu noista joidenkin kirjoituksista :)
kovaa työtä se on mutta jos teet tulosta niin huippupalkka!
mihin firmaan? mitä myisit?
onko hyvä pohjapalkka?

Mulla samanlainen tilanne kuin ap sinulla. Hakemassani työssä takuupalkka + provikka olisi palkkana (takuupalkka siis tosi hyvä).
Osaan kyllä normaalisti markkinoida itseni työnantajalle, mutta nyt jännitän ensi viikon haastattelua jos jokin myyntitilanne pitää käydä läpi !
Minä olen ollut kaupanalalla,mutta itse puhelimessa tapahtuvasta myynnistä ei ole kokemusta minullakaan.

^Mikä susta on tosi hyvä takuupalkka?

En oo ap mutta vastaan, entisessä työssäni puhelinmyyjänä oli mielestäni hyvä pohjapalkka.
Pohja 1850e/kk, tehtäväkohtainen suoritebonus 400e (jonka siis sai kun teki vähintään sen verran töitä kun oli tavoite ) ja myynnistä provisio päälle

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
^Mikä susta on tosi hyvä takuupalkka?

En oo ap mutta vastaan, entisessä työssäni puhelinmyyjänä oli mielestäni hyvä pohjapalkka.
Pohja 1850e/kk, tehtäväkohtainen suoritebonus 400e (jonka siis sai kun teki vähintään sen verran töitä kun oli tavoite ) ja myynnistä provisio päälle

Tuo on kyllä TOSI hyvin!!

Alkuperäinen kirjoittaja myyjä:
Jos haluaa tienata hyvin, unohtaa pohjapalkat ja ottaa suoraan provision. Oma provisopalkkani on kuukaudessa poikkeuksetta yli 3500,-.

Ihan hyvä systeemi perheettömälle tai jos toinen perheestä tienaa hyvin, mä oon yh ja takuupalkka on tosi tarpeellinen, etenkin niinä kuukausina kun lapset on urakalla sairastanu

Jos haluaa tienata hyvin, unohtaa pohjapalkat ja ottaa suoraan provision. Oma provisopalkkani on kuukaudessa poikkeuksetta yli 3500,-.

Kaikkialla ei voi noin vaan valita minkä palkan ottaa... :attn:
.

Hyvän myyjän kannattaa hakeutua alalle tai paikkaan, jossa omaan palkkaan voi itse vaikuttaa.

Ihan hyvä systeemi perheettömälle tai jos toinen perheestä tienaa hyvin, mä oon yh ja takuupalkka on tosi tarpeellinen, etenkin niinä kuukausina kun lapset on urakalla sairastanu

Miten lapset tähän vaikuttaa? Kyllähän yrityksen makssa myös provikkapalkkalaisille sairauslomakorvaukset!!

Takuupalkkaa "vaativat" vain ne, jotka eivät luota omiin kykyihinsä. Turha edes hakea provikkapalkkaiseen työhön, jos noin ajattelee.

Miten lapset tähän vaikuttaa? Kyllähän yrityksen makssa myös provikkapalkkalaisille sairauslomakorvaukset!!

Takuupalkkaa "vaativat" vain ne, jotka eivät luota omiin kykyihinsä. Turha edes hakea provikkapalkkaiseen työhön, jos noin ajattelee.

No, meillä oli niin että sairausloman ajalta maksettiin takuupalkka, provikat tulivat vain myynnistä. Ihan liiton hyväksymä juttu koska jos meillä olisi maksettu keskiansion mukaan sairausloman palkkaa olisi porukka varmaan huonona kuukautena sairauslomaillut loppukuun

Yhteistyössä