Auttakaa mua tulkitseen mun vuosia jatkunut uni... Nyt nimittäin riitti :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pimeet unet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pimeet unet

Vieras
Olen jo vuosiavuosia nähnyt aina saman talon painajaisissani. Se on valtava vanha kartano jonka ihan hereilläollessanikin näen selkeästi huonekaluineen kaikkineen, mutta en kertakaikkiaan muista moista oikeasti missään nähneeni.

Henkilöt ja tapahtumat muuttuvat unissa, mutta talo henkineen ja ahdistavine ilmapiireineen on aina sama. Ja ullakko/vintti on se ahdistuksen huipennus.

Välillä olen vampyyrien saartamana siellä rakennuksessa, välillä vampyyrit onkin jotain mulle tuttuja ihmisiä jotka paljastuu vampyyreiksi. Ihan vaikka kaupassa tapaamani tuttu tai hoitolapsen isä tai sukulainen tai kuka milloinkin. Ei tarvitse olla edes henkilö joka olisi hiljattain ollut kuvioissa.

Aina uni loppuu siihen että pakenen ja mua seurataan ja herään kun mut saadaan kiinni.

Mua on alkanut kiinnostaa onko toi rakennus jossain, pengoin jo lapsuuskuviakin mun äidin luona ja kyselin tietääkö hän sellaista taloa. Ei tiennyt enkä ole löytänyt. Olenhan toki voinut vaikka jostain tv-ohjelmasta sen mieleeni saada, mutta kummastuttaa että on jäänyt niin vahvasti alitajuntaan et toimii kaikkien mun painajaisten näyttämönä tää sama talo.

Viime yönä mä näin tosiaan unta että hoidin mun hoitolapsista kahta siellä talossa ja kaikki oli ok. Alko hämärtää ja isä tuli hakemaan lapsia ja tunsin et joku on hullusti. Sit isä paljastu vampyyriks ja kun yritin suojella lapsia niin nekin irvisti mulle torahampaineen mielipuolisesti. Voi luoja. Ja tää perhe on ihan "tavallinen" eikä ole mitenkään erityisesti mielessä eikä heidän kanssaan ole nyt tapahtunut mitään erityistä. En tajua.

Aina ei siis kyseessä ole mitään vampyyrijuttuja, välillä siellä talossa vaeltaa haamuja tai jossain pihalla meneeki ihmissusi tms. Hahmot ja henkilöt vaihtuu.

joo mullekkin tuli tosta mieleen että eikös vampyyrit vie elämää pois päin. tai sitten sitä että pelkäät yksinäisyyttä ja ihmiset on vieraita ympärillä.

mut hyvin spookki kertomus kuitenkin vanhat kartanot spuukkaa hyvin :)

4l9wl83ze2p.png
1jw0k1kvcev.png

Pelkaatko alitajuisesti, etta ihmiset paljastuvat ikaviksi, ilkeiksi tai pelottaviksi? Onko sinulla ollut jotenkin turvaton lapsuus tai nuoruus? Olitko hyvaksytty?

Mulla oli hyvin onnellinen ja tasapainonen lapsuus ja nuoruus. Mulle ei ole tapahtunut mitään kammottavia asioita. Olen ollut aina hyväksytty, suosittu ja pidetty. En kertakaikkiaan ymmärrä mistä nämä unet kumpuaa. En näe jatkuvasti, mutta ehkä n.kerran tai kaks kuukaudessa ja tosiaan jo useita vuosia toistunut.

Ajattele niita sitten jannana elokuvana ilman sen suurempia tulkintoja. Valmistaudu niin, etta kun naet niita, niin irvistelet takaisin, kun eivat voi sinua satuttaa. Uniinkin voi vaikuttaa.

Ullakko edustaa yliminää. Näin itsekin vuosia kotitalomme ullakosta unia, ja aina siellä oli jotakin pelottavaa.

Tulet näkemään tuota painajaista niin kauan kuin pakenet. Sinun pitäisi unessa kävellä ullakolle ja kohdata se mitä pelkäät.
Itse tein sen, harjoittamalla tietoista unennäköä. Pelotti kauheasti, ullakko oli täynnä ääniä ja varjoja. Huusin sitten täysillä kurkku suorana että 'kuka siellä on, tule esiin pelkuri!' Yhtäkkiä iso varjo pieneni, tuli kohti ja poistui ullakolta. Ullakko täyttyi valolla eikä ollut enää pelottava. Tein parille muullekin painajaiselle noin, pääasia ettet pakene vaan pysähdyt ja käännyt ympäri! Noista tapahtumista lähtien en ole enää nähnyt painajaisia.

Sinun pitää huutaa kovaa ja kysyä ketä nämä vampyyrit ovat ja käskeä heidän lähteä talostasi. Käytä vaikka ääntäsi kovaa kun pelottaa. Huuda niille että et välitä vaikka ne tekisivät sinulle mitä tahansa ja käske heidän näyttäytyä todellisissa olomuodoissaan. Veikkaan että et koskaan enää näe tuota unta sen jälkeen.

Talo olet sinä itse, siksi tunnet sen niin hyvin.

Mulla on myös joskus unia suuresta talosta, joskus siellä tapahtuu jotain pelottavaa ja joskus vaan hengailen siellä muuten vaan. Kerran kävelin siellä ja löysin aina vaan uusia huoneita ja mm. valtavan viherhuoneen jonka kasvit olivat niin villiintyneet että tila muistutti pientä sademetsää :D
Toinen toistuva painajaiseni on valtavasta ukkosmyrskystä joka nousee taivaanrannasta ja yritän päästä sitä johonkin sisälle karkuun. Yleensä en ehdi vaan salamat räiskii ympärilläni maahan ja yritän käpertyä pieneksi etteivät ne osuisi.

Mä osasin jo lapsna/nuorena "hallita" uniani. Jos vaikka nukkumaan mennessäni mietin, että haluan nähdä painajaisia ja jos uni olikin jotain muuta sanoin sen unessa ääneen. Silloin se muuttui painajaiseksi ;)

Ensin olin kuitenkin oppinut tuon, että sanoin unessa sille pelottavalle asialle, että ei haittaa, sä oot vaan mun unta etkä pysty tehä mitään. Silloin loppui kaikki sekopäiset unet.

Noiden jälkeen uneni muuttuivatkin aika radikaalisti. Näen edelleen unia ja hallitsenkin ne. Mutta heti aamulla tiedän oliko jollain unella suurempi merkitys, niitä unia ei pysty niin vain hallitsemaan, mutta ne eivät olekaan sillälailla pelottavia. Ne unet tulevat tapahtumaan oikeasti. Olen mm. nähnyt erään tuttavani kuoleman unessa, ehdin tuttavani kanssa päivällä vielä tästä unesta puhumaan ja 2 yötä unen jälkeen se tapahtui, tämä ei ole lainkaan ainoa näitä unia 8/

On mahdollista että hoitolasten vanhemmat ovat oikeasti vampyyreja. Tuovatko ne lapset yleesä hoitoon kun on vielä pimeätä tai hämärää? Laita eteiseen peili ja tarkkaile näkyvätkö siinä.

Yhteistyössä