Auttakaa nyt meitä, ei ymmärrä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Miehellä loppui työt (määräaikainen) kahden viikon irtisanomisajalla. Mä sit ilmoittauduin sijaiseksi ja pääsinkin päiväkotiin kolmeksi viikoksi heti ensi maanantaista alkaen =)

Lapset kotona vajaa 3v ja vajaa 1,5v. Soitin Kelaan ja lakkautin hoitolisän, koska tuloista ei ota etukäteen selvää. Haetaan niitä sit takautuvasti parin kuun välein. Kysyin Kelasta saanko silti kotihoidontuen. Ja juu saan ja sillä ei väliä kumpi lapsia hoitaa ja kumman nimellä se tuki tulee. Kunhan ei ole kunnallisessa hoidossa. Mut sit se kysyi mistä mies saa rahaa. Liitosta. Liitto sit kuulemma vähentää tuon kotihoidontuen miehen liiton päivärahasta. Siis mitä hel...

ihmetyttää vaan et mihin se kotihoidontuki oikeesti perustuu jos sitä ei yhtäkkiä saakaan vaiks muksut kotihoidossa.. Ja miten liitto voi viedä mun tuen miehen liiton päivärahasta?

Pitääkö mein siis laittaa muksut mummulle hoitoon ja mies suorittaa remonttiamme kotona niin sitten ei vähennetä vai mitä... Outoa...

Toi mummolle laittaminen on ihan hyvä ajatus - saatte rahat ja lapsia ei tartte kunnalliseen laittaa. Mutta katsokaa ettei sitä tukea vähennetä sit mummon rahoista!

Minusta tuntuu, että niin kauan kuin toinen on liiton päivärahoilla, se vaikuttaa kotihoidontukeen. Kelalta lasketaan, miten kannattaa tehdä: lakkauttaa kotihoidontuki vai vähennyttää se päivärahasta. Päivärahan suuruudesta riippuu, kummalla "tienaa" enemmän!

En tiedä mihin ihmeeseen tuo perustuu, mutta (ainakin siinä liitossa, johon minä kuulun) kysytään päivärahahakemuksessa että saatko tai saako puolisosi kotihoidontukea. Eli ilmeisesti vaikuttaa joka tapauksessa, oli kotihoidontuen saaja kumpi tahansa?

toinen mummu eläkkeellä ja toinen väliaikaisella sairaseläkkeellä, voiko se heiltä sit vähentää? voi hitto mitä tää on! taitaa mun työni jäädä tuohon kolmeen viikkoon, ei nää sijaisuudetkaan tällaisena sitten kannata =(

Uusimmat

Yhteistyössä