Auttakaa nyt,menisittekö lääkärille tällaisen luomen kanssa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"maisa"

Vieras
Tuli raskausaikana muistaakseni,on ihonmyötäinen ja tasaisen värinen kuin läiskä iholla ,jalassa.
Reunat ovat kuitenkin tuollaiset tarkkarajaiset mutta luomi ei ole pyöreä.Muistuttaa tätä luomea mutta ilman mustia pisteitä keskellä.Luomi/läiskä on sentin läpimitaltaan.Luin kauhuissani melanoomasta ja olen nyt ihan paniikissa,lääkärille ei saa aikaa aivan pian.
Maksaläiskä ei kai yleensä tule jalkaan?

Kesakkoluomi (naevus spilus) :: Terveyskirjasto

No jos noin vaivaa, kannattaa mennä. Ei ulkonäön perusteella voi päätellä, mikä luomi se on, sen näkee vasta koepalasta tai jos koko luomi poistetaan ja laitetaan mikroskoopin alle (eli lähetetään patologille arvioitavaksi.)

Ensinnäkin raskauden aikana tulee uusia luomia ja läiskiä ihoon. Käy ihmeessä näyttämässä, mutta minun käsityksen mukaan jos luomi muuttaa muotoaan, hilseilee, kutisee, vuotaa verta tms. niin siinä voi olla jotain epäilyttävää. Mutta tietysti luomet kannattaa tarkistuttaa aika ajoin muutenkin.

[QUOTE="maisa";24043854]Mutta VOIKO maksaläiskä tulla jalkaan?????[/QUOTE]

Googleta maksaläiskä, niitä voi tulla mihin vaan ja koot vaihtelee, raskausaikana niitä just tuleekin. Toki voit soittaa terkkarille ja kysyy mielipidettä.

[QUOTE="mmmh";24043866]Googleta maksaläiskä, niitä voi tulla mihin vaan ja koot vaihtelee, raskausaikana niitä just tuleekin. Toki voit soittaa terkkarille ja kysyy mielipidettä.[/QUOTE]

google on ystäväni ja se sanoo että yleensä kasvoihin tai kaulalle tulee.ja kasvoissa mulla onkin yksi,sitä olen ihotautilääkärille näyttänyt.Tän jalassa olevan väri on jotenkin ruskeanharmaa kun taas kasvoissa olevan läiskän väritys on kellertävänruskea.

Mulla on jotenkin tunne, että et hyväksy niitä vastauksia, joissa kehotetaan olemaan huoleti ja seuraamaan. Miksi et varaa aikaa lääkärille, jos huolettaa?? Ei se haittaa mitään, vaikka aika menisikin usean viikon päähän, jos toinen vaihtoehto on, ettei poista haittaavaa luomea ollenkaan.

[QUOTE="...";24043972]Mulla on jotenkin tunne, että et hyväksy niitä vastauksia, joissa kehotetaan olemaan huoleti ja seuraamaan. Miksi et varaa aikaa lääkärille, jos huolettaa?? Ei se haittaa mitään, vaikka aika menisikin usean viikon päähän, jos toinen vaihtoehto on, ettei poista haittaavaa luomea ollenkaan.[/QUOTE]

Olet aivan oikeassa.Minulle on tapahtunut viime viikkoina niin paljon kauheita asioita että nyt tuntuu ettei tämäkään voi mennä hyvin ja luomessa täytyy olla jotain.En voi odottaa hetkeäkään vaan menetän mielenterveyteni ton kanssa,siksi varasin ajan mehiläiseen jo muutaman tunnin kuluttua.

Yhteistyössä