Auttakaa nyt oikeesti! Pitäisi ostaa juhlamekko enkä osaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Ajattelin noudattaa noita pukeutumisohjeita joita netti on pullollaan. Tiedättehän, tällainen mekko sopii tällaiselle vartalolle - neuvoja. On päärynää, omenaa, tiimalasia. I:tä, O:ta, A:ta, V:tä ja mitähän vielä?! Siihen vielä päälle mekkon A-linjat, vyötäröä korostavat kuviot ja koristeet, helman pituudet ja kaula-aukon mallit. Huh huh. Siis ensinnäkin minkä mallinen mun vartalo on jos mun mitat on hartioiden ympärys 106cm, rinnat 93cm, vyötärö 70cm ja lantio 102cm? Olenko mä I, päärynä vai joku hiivatin ruokapöytä?! Mitä vartalon osaa mun pitää korostaa ja mitä peittää? Kerrankin olisin valmis ostamaan laadukkaan, jopa kalliin ja kertakaikkiaan istuvan ja mulle täydellisen mekon. Mutta en osaa!

Kuulostat suhteellisen kurvikkaalta, tiimalasimaiselta - ehkä vähän alapainotteiselta. Mikä sun kuppikoko on, entä kuinka pitkä olet? Mitkä on omasta mielestäsi sun parhaat puolet, joita haluaisit korostaa?

Taidat olla ihan pikkasen päärynään taipuvainen tiimalasi. Tiimalasivartalolla melkein kaikki mallit näyttää hyvältä - kunhan et pue sitä kuuluisaa perunasäkkiä päällesi, se ei meinaan ole oikein sopiva juhla-asu :)

[QUOTE="eee";27741687]Kuulostat suhteellisen kurvikkaalta, tiimalasimaiselta - ehkä vähän alapainotteiselta. Mikä sun kuppikoko on, entä kuinka pitkä olet? Mitkä on omasta mielestäsi sun parhaat puolet, joita haluaisit korostaa?[/QUOTE]

Kuppikoko on C, pituutta 170cm. En mä osaa mikä olisi paras puoli. Rinnat on mielestäni pienet, vyötäröllä pehmeyttä ja lantiolla leveyttä. Mikä niistä siis on se hyvä mitä pitäisi korostaa?! Hartiatkin on melko leveät, välillä tuntuu jopa miehekkäältä. Paksut reidet ja lyhyet sääret. Ei hitto, ei tälleen pitäisi itseään analysoida kun alkaa masentaa :D

Olen sun mitoilla suunnilleen varustettu paitsi luisuhartiainen, lantio vähän kapoisempi ja muutaman cm lyhyempi. Mulla yksi yllättävän tärkeä tekijä puvun istuvuudessa on yläosa: mulle sopii ihan parhaiten halterneck tai hartiat kokonaan paljaaksi jättävä. Selviää vaan kokeilemalla; jos sulla on sporttinen hartianseutu niin sellainen nyt hyvin muodikas "toispuoleinen" saattaisi käydä?

Korosta sitä vyötärönseutua jos olet tiimalasityyppinen. Mulla on isohkot rinnat jolloin mikään empiretyylinen ei-vaan-käy. Mutta sekin selviää kun kokeilet. Rohkeasti vaan sovittelemaan, mun on itseni kamalan vaikea jotenkin löytää itselleni sopivia/istuvia vaatteita paitsi juhlamekkojen osto on..no..juhlaa :).

Yhteistyössä