Auttakaa olkaa kilttejä; listaamalla + ja - vaihtoehdot ovat Tampere ja Jyväskylä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi mikä pohdinta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko se niin pirun vaikeeta tässä elämässä tehä joskus kompromissi toisen ihmisen vuoksi. Eli miehesi. Miehes taitaa tosiaan ajatella vähän järkevämmin asiaa ja olis ihan hienoo jos nyt jompikumpi jääräpää siellä luovuttais ja tekis aikuismaisen kompromissin. Onko se nyt niin kamalaa muuttaa 80km päähän omista vanhemmista? Kun veri vetää "MANSEEN" jossa kaikki on niin hemmetin hienoa. (Olevinaan)
Miinuksia löytäsin Tampereesta vaikka kuinka, mut sähän haluat vaan kuulla Jkl miinukset. Ja voi kun siellä on sitä rikollisuuttakin, eiköhän MANSESSA ole vähintään yhtäpaljon rikollisuutta ja huumehörhöjä kun Jyväskylässä.
Lapsiperheenä mua ei myöskään kiinnosta mikään tampereen julkinen liikenne (joka on Jyväskylässä yhtä hyvä) ja kuinka siellä pääsee mageesti kulkee vaik ratikalla. Jyväskylässä pääsee aivan yhtä hyvin kulkemaan junalla, bussilla ja vaikkapa lentokoneella Tikkakosken lentokentältä.

Onko se niin pirun vaikeeta tässä elämässä tehä joskus kompromissi toisen ihmisen vuoksi. Eli miehesi. Miehes taitaa tosiaan ajatella vähän järkevämmin asiaa ja olis ihan hienoo jos nyt jompikumpi jääräpää siellä luovuttais ja tekis aikuismaisen kompromissin. Onko se nyt niin kamalaa muuttaa 80km päähän omista vanhemmista? Kun veri vetää "MANSEEN" jossa kaikki on niin hemmetin hienoa. (Olevinaan)
Miinuksia löytäsin Tampereesta vaikka kuinka, mut sähän haluat vaan kuulla Jkl miinukset. Ja voi kun siellä on sitä rikollisuuttakin, eiköhän MANSESSA ole vähintään yhtäpaljon rikollisuutta ja huumehörhöjä kun Jyväskylässä.
Lapsiperheenä mua ei myöskään kiinnosta mikään tampereen julkinen liikenne (joka on Jyväskylässä yhtä hyvä) ja kuinka siellä pääsee mageesti kulkee vaik ratikalla. Jyväskylässä pääsee aivan yhtä hyvin kulkemaan junalla, bussilla ja vaikkapa lentokoneella Tikkakosken lentokentältä.

Anteeksi mutta en ymmärrä mitä keukoat?

En ole muuttamassa sen takia Tampereelle, että siellä on niin hienoa. Vaan ihan tulevaisuutta ajatellen. Koen siellä olevan loppuen lopuksi enemmän vaihtoehtoja.

Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että muutan vanhempieni lähelle. En vaan koen pitempääkään välimatkaa esteeksi.

Kiitos joka tapauksessa viestistäsi.

Provosoiduin juuri siksi että täällä jotenkin lyödään jyväskylä lakoon "kamalan rikollisuuden" takia. Ja siksi, että kun tunnut jo päätöksesi tehneen ja muutatte selvästi tampereelle niin mitä täällä montaa päivää soudat huopaat ja kerjäät mielestäni vain puolustuksia sille tampere-asialle. Ettäkö voisit miehellesi osoittaa enemmän miinuksia jykylästä?
Ei käy kateeks tilannetta jossa ei kyllä niin kumpikaan luovuta. Aikasemmin ehkä kehuin miestäs sen takia että oli sentään jkl kannalla jossa sun vanhemmatkin lähellä, mut eipä toi oo fiksua kummaltakaan. Muuttakaa Jyväskylän ja Tampereen välimaastoon, vaikkapa JÄMSÄÄN :D...

Provosoiduin juuri siksi että täällä jotenkin lyödään jyväskylä lakoon "kamalan rikollisuuden" takia. Ja siksi, että kun tunnut jo päätöksesi tehneen ja muutatte selvästi tampereelle niin mitä täällä montaa päivää soudat huopaat ja kerjäät mielestäni vain puolustuksia sille tampere-asialle. Ettäkö voisit miehellesi osoittaa enemmän miinuksia jykylästä?
Ei käy kateeks tilannetta jossa ei kyllä niin kumpikaan luovuta. Aikasemmin ehkä kehuin miestäs sen takia että oli sentään jkl kannalla jossa sun vanhemmatkin lähellä, mut eipä toi oo fiksua kummaltakaan. Muuttakaa Jyväskylän ja Tampereen välimaastoon, vaikkapa JÄMSÄÄN :D...

Olet käsittänyt väärin. SEN takia pohdimme lisää, koska Jyväskylä on kuitenkin potentiaalinen vaihtoehto. Jos Tampere olisi itsestään selvä en täällä pohtisikaan koko asiaa. Olisi helppoa jos olisi joku selvä esim. työ joka päättäisi paikan.

JA edelleen pyysin lisää hyviä puolia Jyväskylästä juurikin siksi koska täällä oli selvästi löydetty enemmän hyvää Tampereesta.

En myöskään ymmärrä miksei ole fiksua miettiä tarkkaan ja monelta kantilta todella isoa päätöstä?

Emme myöskään riitele miehen kanssa asiasta. Miehelle kävi myös Tampere vallan mainiosti, tunnepuoli molemmilla vaan vetää Jyväskylään. Järki syillä taas toisaalta pitää tälläinen päätös tehdä. Vaikka kuinka toinen tuntuisi kivalta.

Ja nuo välimaastot eivät käy, koska yliopiston on oltava n. 30 km säteellä.

[QUOTE="zenn";23745173]Ihan vain kommentoidakseni Mervi Tapolaa ja Tampere miinusta, niin arvaas kenen mukaan Jyväskylän kaupunginosa Mäki-Matti on nimetty?[/QUOTE]

Mäki-Matin alue ole kyllä jo olemassa ennen NykäsMattia, tuolta aluuelta aikoinaan tuo NykäsMatti sai sen olympiatalonsa jonka on jo aikaa sitten myynyt.

Mä olen periaatteessa ikäni asunut Jyväskylässä, joskus maailman aikaan haaveilen Tampereelle muutosta, mutta muutinkin maalle =)

Tällein ihan vitsinä, Tampereella on Ikea =)

Ja sitten jos tosiaan joskus syystä tai toisesta sattuisi tarvitsemaan yliopitotasoista sairaanhoitoa niin Jyväskylähän kuuluu Kuopio Yliopiston sairaalan piiriin, siellä Tampereellahan on oma yliopistollinen sairaala.

Mäki-Matin alue ole kyllä jo olemassa ennen NykäsMattia, tuolta aluuelta aikoinaan tuo NykäsMatti sai sen olympiatalonsa jonka on jo aikaa sitten myynyt.

Mä olen periaatteessa ikäni asunut Jyväskylässä, joskus maailman aikaan haaveilen Tampereelle muutosta, mutta muutinkin maalle =)

Tällein ihan vitsinä, Tampereella on Ikea =)

Ja sitten jos tosiaan joskus syystä tai toisesta sattuisi tarvitsemaan yliopitotasoista sairaanhoitoa niin Jyväskylähän kuuluu Kuopio Yliopiston sairaalan piiriin, siellä Tampereellahan on oma yliopistollinen sairaala.

Millä perusteilla ja missä elämän tilanteessa muutit? =)

Löysimpä sopivasti tän keskustelun, itselläni on tällä hetkellä ihan sama mietintä menossa! :D Erona vaan, että mä oon asunut nyt vuoden Jyväskylässä ja nyt siis mietin, että muutanko Tampereelle vai jäänkö tänne. Mulla Tampereelle muuttoon vaikuttaa se, että mies asuu siellä (eikä voi muuttaa Jyväskylään töiden takia), ja mun opiskeluja voisin jatkaa sielläkin. Epäilyttää vaan, että onko järkevää vaihtaa kaupunkia tässä vaiheessa kesken opiskelun. :/ Toisaalta, tätä edestakasin matkusteluakaan ei jaksa.

Mä siis liityn tähän pohdintaan.. :D Mäkin oon miettinyt, et Tampere olis ehkä tulevaisuuden kannalta parempi kaupunki. Ja yliopistostakin olen kuullut, että olisi siellä laadukkaampi, en sitten tiedä onko niissä oikeesti isoja eroja. :)

Minusta tuo välimatka sukulaisiin ei ole ehkä sillä tavalla oleellinen, tai ei olisi minulle, kun kyseessä on kuitenkin pidempi matka joka tapauksessa. Ei meillä esimerkiksi siinä käytännössä näkynyt niin paljon se, kun asuttiin 75km päässä isovanhemmista tai 150 kilometrin päässä isovanhemmista. Ei vierailtu sen tiheämmin, matkaan meni tietty vähemmän aikaa mutta pidempi matka meni parempaa tietä jne.. Nyt kun asutaan 30 kilometrin etäisyydellä molemmista isovanhemmista, sen eron huomaa selvästi :)

Onhan ap teillä hyvä tilanne siinä mielessä, että kummassakin paikassa on plussia :) Ja joskus siitä muutosta ei vaan voi olla varma, ennen kuin vaan raa'asti tekee jonkun päätöksen. Tuskin teillä kumpikaan päätös metsään menee. Tai sitten päätätte vaan, että muutatte sinne mistä löytyy se parempi talo.

Yhteistyössä