Auttakaa ! Onko normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asmr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asmr

Vieras
Moi!

Esikoiseni on nyt vajaa 7 viikkoa vanha tytteli, joka saa NAN-korviketta. Muutaman viikon ajan hän on itkenyt mahaansa melko paljon, masu oikein kouristelee, yleensä melko pitkään syömisen jälkeen. Hän on myös alkanut puklaamaan enemmän, yleensä heti syömisen jälkeen ja myös vielä tunteja syömisen jälkeenkin. Olen myös huomannut, että monesti mielestäni nielee puklua. Yskii melko paljon, välillä kuulostaa että neiti meinaisi tukehtua omaan pukluunsa. Hän röyhtäisee melko hyvin ja pieree melko paljon. Cuplaton on käytössä, mutta en oikein osaa sanoa onko se auttanut.

Nyt vauvan kasvoihin ja kaulalle on ilmestynyt ihottumaa, joka punottaa välillä todella paljon. Olen laittanut iholle perusvoidetta, mutta ei ole auttanut. Ihottuma pahenee päivä päivältä. Muuten vauvalla on todella hyvä iho, ei minkäänlaista punotusta esim vaippa-alueella tai edes nivusissa.

Vauva nukkuu kyllä, mutta on alkanut heräilemään kesken unien paljon. Ennen nukkui tyytyväisenä n. 2-3 h putkeen, nyt nukkuu samoja aikoja mutta heräilee todella paljon tänä aikana ja itkee hetken. Hetken päästä taas nukahtaa uudelleen.

Kakka oli muutaman viikon myrkynvihreää, neiti kakkasi n. kerran päivässä. Päättelin että johtu ilmavaivoista. jumppasin vauvan jalkoja, että ilma pääsisi paremmin pihalle ja olen koittanut pitää vauvaa mahallaan, mutta neiti ei oikein tykkää siitä. Hän rauhoittuu yleensä parhaiten kun pitää olalla pystyasennossa, muissa asennoissa alkaa kipuitku. Itkeskelee myös pystyasennossa, mutta vähemmän. Nyt kakka on taas keltaista, välillä seassa on vähän vihertävää, mutta masukipu ei ole helpottanut. Typy myös kakkaa melkein joka vaippaan, mutta melko vähän.

Onko tämä siis ihan normaalia, vai voiko olla kyse allergiasta, refluksista yms? Neuvolassa yritin ottaa asian puheeksi, mutta terkkari vain sivuutti asian :(

Osaisiko joku auttaa, mistä on kyse tai mitä voisin tehdä helpottaakseni pienokaisen oloa? Kiitos jo etukäteen jos joku vaivautuu vastaamaan !

Mun kaveri jättäny juuri vauvaltaan Nan:n pois koska se aiheuttaa ilmavaivoja. En muista minkä merkkistä oli se maitojauhe mistä tekee maitoa, kysy neuvolasta

Juttele neuvolassa. Meidän kuopuksella maitoallergia alkoi 3kk iässä ja än reagoi jopa äidinmaidonkautta tulevaan maitoproteiiniin (tuli miun juomastani lehmänmaidosta).

Oireita olivat itkuisuus ja ihottuma.

Yhteistyössä