Auttakaa ovulaatio-kysymyksessä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja whatta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

whatta

Vieras
Olen googlettanut ja selvyyttä ei tunnu löytyvän, joten kertokaa kokeneemmat nyt että miten tämä ovulaatio nyt "oppikirjan mukaan" menee. Eli onko se niin, että ovulaatio on AINA noin 2 viikkoa / 14vrk ennen seuraavien kuukautisten alkua HUOLIMATTA kierron pituudesta? Eli naisella, jonka kierto on 28vrk ja naisella jonka kierto on 25vrk on molemmilla ovulaatio 14vrk ennen seuraavia kuukautisia? Ts. ovulaatio EI ole keskellä kiertoa vaan AINA 2vko ennen tulevia kuukautisia?

KIITOS jos jaksoit lukea ja vastata..

"Normaali" kierto menee niin, mutta siis ainahan näin ei toki ole. Minulla oli kierto n.27 pv ja ovulaatio oli 20. pv:n tienoilla. Tämän takia en tullut luonnollisesti raskaaksi, luteaalivaihe oli liian lyhyt, 7pv. Sen siis tulisi olla se 14 päivää, jotta mahdollisesti hedelmöittyneellä munasolulla olisi mahdollisuus kiinnittyä kohtuun kunnolla. Teroluteilla sain hieman pidennettyä kiertoa, tosin raskaus meni kesken. Tämän jälkeen Clomeilla sain siirrettyä ovulaatiota viikon aikaisemmaksi, lutelaalivaihe oli tästä kierrosta noin 14 päivää. Samasta kierrosta raskauduin ja tuloksena tällä hetkellä 2 kk tyttö. Suositan lämpimästi testaamaan ovulaatiotesteillä ja/tai käymään tutkimuksissa tarkistamassa asia, jos tämän tiimoilta ongelmia. Ei mene sitten aikaa sen vuoksi hukkaan.

Olikohan se niin, että luteaalivaiheen (päivät ovulaatiosta kierron loppuun) tulee olla vähintään 9 vrk, jotta raskautuminen olisi mahdollista... en muista nyt varmasti, mutta siis kyllä alle 14 päivääkin voi riittää.

[QUOTE="Mermaid";23253808]"Normaali" kierto menee niin, mutta siis ainahan näin ei toki ole. Minulla oli kierto n.27 pv ja ovulaatio oli 20. pv:n tienoilla. Tämän takia en tullut luonnollisesti raskaaksi, luteaalivaihe oli liian lyhyt, 7pv. Sen siis tulisi olla se 14 päivää, jotta mahdollisesti hedelmöittyneellä munasolulla olisi mahdollisuus kiinnittyä kohtuun kunnolla. Teroluteilla sain hieman pidennettyä kiertoa, tosin raskaus meni kesken. Tämän jälkeen Clomeilla sain siirrettyä ovulaatiota viikon aikaisemmaksi, lutelaalivaihe oli tästä kierrosta noin 14 päivää. Samasta kierrosta raskauduin ja tuloksena tällä hetkellä 2 kk tyttö. Suositan lämpimästi testaamaan ovulaatiotesteillä ja/tai käymään tutkimuksissa tarkistamassa asia, jos tämän tiimoilta ongelmia. Ei mene sitten aikaa sen vuoksi hukkaan.[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta - tämä oli kaikki ihan uutta tietoa minulle...

Yhteistyössä