Auttakaa, pyykkikoneen rummun kansi vääntyi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pyykkäri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pyykkäri"

Vieras
Eli päältä täytettävään pyykkikoneeseen joutui vahingossa pyykkien mukana jotain sinne kuulumatonta. Ilmeisesti tämä esine sai rummun kannen aukeamaan melkein heti, kun pesuohjelma oli käynnistynyt. Onneksi huomasin oudosta äänestä, että nyt on jotain pielessä ja keskeytin ohjelman. Ohjelma oli siis käynnissä ehkä vain minuutin.

Mutta tuo rummun luukku/kansi ehti kuitenkin vääntyä jotenkin. Se menee kyllä kiinni, mutta luukkuun jää molemmin puolin noin puolen sentin rako. Ei tuota konetta varmaan tuollaisenaan voi käyttää, kun vedethän valuu sieltä raosta pois...

Mitähän tuolle nyt sitten pitäisi tehdä? Otan tietty korjaajaan yhteyttä, mutta kuinkahan kalliiksi korjaus tulee...? Huoh, en nyt yhtään kaipaisi mitään monen sadan korjauslaskua.

Enkä tosiaankaan ole mikään "tekniikkaihminen", joten sori jos asia on ilmaistu epäselvästi tai käytän vääriä termejä ja kyselen tyhmiä.

Hei,
et tarvii korjaajaa, jos sulla on vasara (on halvempi). Minä tekisin näin. Naputa varovasti, mutta napakasti vasaralla vääntyneet kohdat entiselleen. Naputuskohta tarvitsee ehkä jotain tukea toiselle/vastapuolelle, kirja tai laudan palanen ovat sopivia, kun arvelet rummun olevan "entisessä" kondiksessa niin laita koepesu
päälle. Ellei toimi toimi, fiksaa lisää tai kutsu kallis korjaaja, joka tekee sen mihin sinäkin olisit pystynyt.

Mä katsosin voisko sille tehdä itse jotain ja jos ei ni eipä sitä muut pysty sanomaan, kun huoltomies mikä heidän taksansa on ja mahtaavatko mitään. Minkä ikäinen kone, ei ole otettu näitä pöljänpojan vakuutuksia ostotilanteessa siihen? Millä ihmeellä sä olet sen saanu vääntymään?

No mietin kyllä itsekin tuota vasarointia, että voisiko se korjata ongelman. Pitää kokeilla. Toivottavasti en aiheuta lisävahinkoa... :D

Joo, eihän sitä mahdollisen korjauksen hintaa voi kukaan ulkopuolinen sanoa, mutta kunhan nyt kyselin. Kone ostettu noin 1,5 sitten. Oli halvin mahdollinen malli, en ottanut mitään maksullisia vakuutuksia ostotilanteessa. Onkohan tuossa muuten joku takuu vielä voimassa... Pitää tutkia kuitteja ja valmistajan vihkoja.

Koko episodi oli vahinko, pyykkien sekaan oli siis vahingossa pudonnut eräs metalliesine, joka sitten ilmeisesti sai luukun aukeamaan kesken pesun ja tässä se kansi sitten vääntyi.

[QUOTE="Pyykkäri";29522912] Onkohan tuossa muuten joku takuu vielä voimassa... Pitää tutkia kuitteja ja valmistajan vihkoja.

Koko episodi oli vahinko, pyykkien sekaan oli siis vahingossa pudonnut eräs metalliesine, joka sitten ilmeisesti sai luukun aukeamaan kesken pesun ja tässä se kansi sitten vääntyi.[/QUOTE]

Takuu ei kyllä tuollaisia itse aiheutettuja vahinkoja korvaa. Sitä konetta kun ei ole tehty mitään vahingossakaan laitettuja metalliesineitä kestämään.

[QUOTE="viera";29523120]Takuu ei kyllä tuollaisia itse aiheutettuja vahinkoja korvaa. Sitä konetta kun ei ole tehty mitään vahingossakaan laitettuja metalliesineitä kestämään.[/QUOTE]

Joo, totta. No pitääpä nyt ensin kokeilla itse korjata tuota luukkua. Jos ei auta, kutsun korjaajan.

Käsin tai pihdeillä kannattanee yrittää väntää takaisin. Välillä kannattaa kokeilla mahtuuko rumpu pyörimään ongelmitta. Kunhan saa luukun kulmat rummun reunojen kanssa samalle tasalle, niin korjaus ajanee asian. Vettähän sen ei tarvitse pitää, kun rumpu on muutenkin reikiä täynnä.

Yhteistyössä