Auttakaa qkuppeilijat!!! Mitä mä teen väärin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qq
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

qq

Vieras
Eli olen kuukupin tuore käyttäjä, aloitin käytön eilen. Eilinen päivä ja yö..ei mitään ongelmaa. Ei yhtään ylivuotoa. "Aah, tämä on mun juttu", huokaisin.

Mutta koitti uusi aamu ( tänään) En tietääkseni tee mitään toisin kuin eilen, mutta kokoajan falskaa.. Oikein tuntuu ( ihan kuin kuplisi ohi kupin) , sori yksityiskohtainen selvitys, mut pakko jos meinaa apua saada ;) Tyhjentäny olen tänään parin tunnin välein, enkä usko et ois liian täyteenkään tullut.

Eli.. Mistä mä tiedän et se on oikeessa kohdassa? Siis missä sen edes kuuluu olla? "Kupu" tuntuu pyöreältä jos kokeilee.. ja pois otettaessa "hörppää" ilmaa ja kuuluu semmonen lopsahdus :D

En täysin ymmärtänyt sitä asennusohjetta, mutta itse taitan keskeltä kahtia ja vielä kerran kahtia, näin mun mielestä helpoin laittaa. Miten te teette?

Todella haluan saada tän toimimaan, nyt jo ihan innoissani olen, että pääsen noista siteistä eroon, mutta vielä on varmistuksena..

Pesitkö huolellisesti "röörin" ennen kuin laitoit kupin? Nimittäin joskus se vuoto jää reunoille ja valuu sitten pois, eikä tule ihan ylhäältä.. Selitinkö vaikeasti?

Kiikkuuko kuppi ylöspäin vai onko se siinä ihan alhaalla?

Mäkin ostin kuukupin puolisen vuotta sitten ja en ole yhtään tyytyväinen. itselläni on runsaat menkat ja joudun tyhjentämään sitä pahinpien vuoto päivien aikana muutaman tunnin välein ja jos en tyhjennä niin lorahtaa yli oikein kunnolla esim. silloin kun nousen tuolilta tai kyykystä seisomaan. mainittakoon vielä että mulla on se suurenpi koko :(

Jos kohdunnapukka ei oo kupin reunojen sisällä niin vuotaa ohi. Kohdunnapukka liikkuu siellä emättimessä ja tod, näk ei oo samassa asennossa kuin eilen ja kuppi ei osu kohdilleen ja siksi vuotaa ohi. Kun oot laittanut kupin sisään niin pyöräytät sormellä kupin /ja kohdunnapuka ympäri ja tarkistat että napukka on oikeessa asennossa.

Se ei pysy kuin oikeessa kohdassa. Mulla on se ongelma että tulee liian alas, mulla on vielä lantionpohjanlihakset huonossa kunnossa. Ja mulla falskaa kans pikkasen ohi, johtunee samasta asiasta eli lihakset kuntoon ja siihen saakka pitää sidettä varmistuksena. Olen pikkasen jumppaillut niin on parempi, vielä pitää jumpata.

Alkuperäinen kirjoittaja hermian haamu:
Jos kohdunnapukka ei oo kupin reunojen sisällä niin vuotaa ohi. Kohdunnapukka liikkuu siellä emättimessä ja tod, näk ei oo samassa asennossa kuin eilen ja kuppi ei osu kohdilleen ja siksi vuotaa ohi. Kun oot laittanut kupin sisään niin pyöräytät sormellä kupin /ja kohdunnapuka ympäri ja tarkistat että napukka on oikeessa asennossa.

Ei voi pitää paikkansa, mulla ainakin kohdunsuu on niin sivussa ettei ikinä osuisi mihinkään kuppiin.

Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Pesitkö huolellisesti "röörin" ennen kuin laitoit kupin? Nimittäin joskus se vuoto jää reunoille ja valuu sitten pois, eikä tule ihan ylhäältä.. Selitinkö vaikeasti?

Kiipeää kyllä..äskenkin revin sitä takaisin alaspäin :D Ja nyt muistin, et se myös kääntyy usein sivulle, eli se antenni ei sojota suoraan ulospäin.. Mistäköhän vois johtua??

Alkuperäinen kirjoittaja TUNDRA-elementissään-:
Alussa uusi kuppi on jäykempi ja vaikeampi saada paikoilleen. Jos keität muutaman ylimääräisen kerran, niin voi vähän pehmetä ja olla helpompi laittaa paikalleen.

Ei mun mielestä ole vaikea laittaa, mut jotain vaan menee pieleen..

Ei epäilystä siitä, kun on niin iso tuo napukka, et varmasti painais se kuppi siihen, jos ei ois sisäpuolella..

Alkuperäinen kirjoittaja qq:
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:

Kiipeää kyllä..äskenkin revin sitä takaisin alaspäin :D Ja nyt muistin, et se myös kääntyy usein sivulle, eli se antenni ei sojota suoraan ulospäin.. Mistäköhän vois johtua??

Mulle sanottiin että vois johtua huonoista lantiopohjanlihaksista, eli ne päästää kupin kiikkumaan. Varsinkin yöllä olen tuota huomannut - tulikin sitten ostettua jumppakuulat kupin jälkeen :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se ei pysy kuin oikeessa kohdassa. Mulla on se ongelma että tulee liian alas, mulla on vielä lantionpohjanlihakset huonossa kunnossa. Ja mulla falskaa kans pikkasen ohi, johtunee samasta asiasta eli lihakset kuntoon ja siihen saakka pitää sidettä varmistuksena. Olen pikkasen jumppaillut niin on parempi, vielä pitää jumpata.

Mut onko se oikea kohta tuossa heti kun koko kuppi on juuri ja juuri sisällä vai vielä syvemmällä?? Kävelyllä alkoi antenni raapia vähän suuaukkoa, eli varmaan mullakin vähän liian löysät paikat :D Korjaako tuo kupin pito itsestään sitä ongelmaa??

Joo ja käytän pienempää kokoa, kun en ole synnyttänyt..

Alkuperäinen kirjoittaja qq:

Mut onko se oikea kohta tuossa heti kun koko kuppi on juuri ja juuri sisällä vai vielä syvemmällä?? Kävelyllä alkoi antenni raapia vähän suuaukkoa, eli varmaan mullakin vähän liian löysät paikat :D Korjaako tuo kupin pito itsestään sitä ongelmaa??

Joo ja käytän pienempää kokoa, kun en ole synnyttänyt..

No jokainen on yksilö... mulla toimi paremmin kun laitoin kupin ylemmäksi kuin mitä ohjeessa sanottiin. Jos sen jätti ihan siihen "alas" niin tuntui epämukavalta ja falskasi.

yleensä tuohon on kaksi vaihtoehtoa: Joko kuppi ei ole kunnolla auki tai se on väärässä kohdassa. Mullakin oli aluksi ohivuotoa ja ihmettelin, koska olin varma että kuppi oli auki sillä se haukkasi ilmaa poisotettaessa kuten kuvailit. Sitten kokeilin ihan huolella sormella jokaisen reunan ja hupsista, kuppi oli auki kuten piti muuten mutta sinne olikin jäänyt pieni "lommo" :D

Se taas riippuu rakenteesta, kuinka syvälle kuppi pitää laittaa. Sen taas yleensä tuntee hieman veivaamalla, kuppi ikäänkuin loksahtaa kohdilleen. Vaikea selittää mutta sen tuntee kun kuulostelee.

Katso myös, että reunojen ilamreiät ovt auki.

Ei voi pitää paikkansa, mulla ainakin kohdunsuu on niin sivussa ettei ikinä osuisi mihinkään kuppiin.

Joo, ikävä tuottaa pettymys, mutta tämä on anatoomisesti ihan mahdotonta. Tässä hieman tietoa asiasta:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuukuppi

Muistathan pestä huolellisesti kupin ja alapään? Tuo kupin pehmiöminen voi olla myös apu ongelmaan, samoin kuin lantionpohjan lihasten treenaus. Minunkin muuten on pakko pahimpina vuotopäivinä tyhjentää kuppi aika usein, mutta on niin runsaat kuukautiset, että megakokoisen tamppoonin kanssakin pitää olla side ja silti falskaa, jos ei ihan kahden tunnin välein ehdi kaikkkia siteitä ja tamppooneja vaihtamaan Työpäiviä ei ehdi niin paljon vessassa viettää, kun menee iakaa pesuihin Siksi tuo kuukuppi on minulle pelastus, riittää pahimpinakin työpäivinä kerran tai kaksi kun tyhjentää. Tosin on mulla varmistus side joskus.

Yhteistyössä