Auttakaa, raskautumis asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa mua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa mua

Vieras
Eli vajaa 3vk sitten minulta otettiin pois hormoonikierukka. 2 päivän päästä tuli tuhruvuotoa vrk ajan (ilmeisesti usein tulee kun kierukka otetaan pois), 5 päivän päästä kierukan poistosta toiselta puolelta vatsaa jomotti, ei kuitenkaan ihan samanlaista jomotusta kuin ovulaation aikana minulla yleensä, ei muistikuvaa koska on viimeisin ovis ollut. Itselle tuli tästä mieleen, että olisiko voinut olla kiinnittymiskipua? Ovis tuntuu minulla aina tosi selvästi, ihan särkylääkettä yleensä joudun ottamaan.

No nyt on kohta 3vk mennyt, enkä ole ovulaatiota tuntenut, eikä menkatkaan ole alkaneet. Raskausoireita on (vatsassa tuntunut jo monta päivää menkkakipumaisia tuntemuksia, yli 10-vuoteen ei ole ollut pienentäkään menkkakipua joten on aika erikoista jos nyt menkat alkaisivat oireilella ja näin monta päivää aiemmin), välillä tulee hetkellistä pahaa oloa pitkin päivää.
Kierukan ollessa tunsin oviksen aina. Joskus kyllä taisi jäädä tulematta, mutta niin se vissiin toimiikin, että estää jotkut ovikset.

Tänään tehty raskaustesti oli negatiivinen. Tiistaina tulee siis 3vk kierukanpoistosta. Oli pakko tehdä kun niin juilii mahassa, mutta menkat ne ei vain ala.

4 vrk kierukan poistosta ilman ehkäisyä (seuraavana päivänä siis tämä toispuoleinen jomotus) nyt tästä jomottelusta on kulunut 12 päivää, tämän jälkeen aika säännöllisesti joka päivä, mutta siis 4 päivää poistosta ei ollut yhdyntöjä.

JOS olisin raskaana, koska testin pitäisi näyttää positiivista? Uskaltaisikohan sunnuntaina jo testailla? kun tulee kuluneeksi tasan 2vk tuosta toispuoleisesta juilimisesta? Koska kiinnittymisen jälkeen testin pitäisi näyttää positiivista?

Niin monta päivää tuntunut mahassa jo juilimista kuin menkkakipua, mutta ei mitenkään niin kovaa, että pitääisi mitään lääkettä ottaa.

Ahdistaa ihan älyttömästi tilanne kun ei tiedä onko vai eikö ole (no, te varmaan tiedätte) :D

Ei muuta mutta kannattaa muistaa että tulehduakipulääkkeet sattavat estää ovulaation joten en kovin helposti mitään buranoja nappailis ainakaan oviksen aikaan.

Jos olisi tulehdus, eikö tulisikin valkovuotoa jne?

Valkovuodot loppuivat siihen, kun kierukka otettiin pois. Kuumetta ei ole, kohtutulehdus varmasti nostaisi kuumeen, yhdyntä ei satu.

Äärimmäisen ärsyttävää, kun ei edes tiedä että koska niiden menkkojen pitäisi alkaa. No reilu viikon päästä kai viimeistään kun on kulunut kuukausi kierukan poistosta.

Mulla vähän sama tilanne. Mutta. Olen kuullut että hormonikierukan poiston jälkeen saattaa mennä pitkäänkin ennen kun oma hormonitoiminta palautuu. Eli ovis/menkat ei välttämättä tule säännöllisesti,tai just esim menkkakivut voi olla aluks voimakkaammat kun kierukan aikana.

itselläni ehti kierukka olemaan vain vuoden. Yli 10 vuoteen en ole kärsinyt minkäänlaisista menkkakivuista, joten siksi tämä tuntuu niin omituiselle. Olen ovuloinut koko kierukan oloajan, joten tuntuisi omituiselle, etten ovuloisi nyt kun se otettiin pois.

Todellakin taisin tehdä testin liian ajoissa, koska vielä ei ole mennyt kuin 2vk siitä, kun ensimmäisen kerran oltiin yhdynnässä ilman kierukkaa.

Sisäsynnytintulehdus esim. munasarjatulehdus tms.? En ole lääkäri, mutta jos aina vain juilii, niin kannattaahan se käydä tutkituttamassa. Katsovat sitten tulehdusarvoja jne. Toivottavasti saat kuitenkin mieluisia tuloksia testistä. Osalla positiivinen näkyy vasta, kun kuukautiset ovat n. viikon myöhässä. Odottelu on ikävää, tiedän kyllä :)

Itselläni oli juuri samaa viimeisessä kierrossa. Kierto venyi ja kipuilua pitkin loppukiertoa. Pahoinvointia ym. oireita. Menkat kuitenkin alkoivat. Epäilen ovuloimatonta kiertoa joka aiheuttaa kierron pidentymistä.

Yhteistyössä