auttakaa sormusasiassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tipi

Vieras
Onko tavallista, että morsiamelle tulee kaksi sormusta, vai riittääkö yksi?

Tiedätkö pareja, joilla on vaan yhdet sormukset, vihkisormukset?

Meillä ei ole kihloja, ajateltiin pärjätä ilman, ja miehelle tulee Kalevalan paksu sormus, itse nakkisormena ajattelin tyytyä 4mm leveään perussormukseen, klassinen mutta tyylikäs. Nyt vaan mietityttää ajatteleeko kaikki mun olevan "vain" kihloissa, ja onko sillä väliä? Sormukseeni voisi tietysti tulla joku pieni timantti...olen käytännön ihminen, kuuraan ja raaputan puutarhassa, enkä halua riisua sormuksia aina pois.

Mitä ajattelette?

Eiköhän jokainen päätä ihan itse kuika montaa sormusta haluaa käyttää. Omat vanhempani ovat olleet 35v naimisissa, eivätkä ole käyttäneet sormuksia ollenkaan. Yhdellä kaverillani näyttää olevan 3-4 sormusta nimettömässä, en ole koskaan kysynyt miksi niin monta. En ole naimisissa, mutta olemme mieheni kanssa käyttäneet sormuksia (en sanoisi kihlasormukseksi, koska emme ole menossa naimisiin). Molemmilla yksi sileä sormus ja jos olisin menossa naimisiin, en haluaisi yhtään sormusta lisää.

Mulla luultavasti jää jossain vaiheessa ainakin kihlasormus pois käytöstä kun vihkisormuksen kans niistä tulee ehkä liian leveä yhdistelmä.. miehellä on vaan kihla vielä naimisiin mentyämmekin.
Ajatelkoot muut muut mitä haluaa, sydämeltäni olen varattu =)

nyt kerran kysyit mielipidettä, niin: itse oletan henkilön olevan "vain" kihloissa jos on vaan yks sormus, ilman mitään kivee tms. Eli ihan vaan tavan sormus. Jos taas on sormuksessa on jokin kivi tai jotain kuviota kaiverrettuna tms niin silloin oletan että henkilö on joko naimisissa tai kihloissa. Tunnen myös pareja joilla on vaan yhdet sormukset molemmilla. Mutta en silti ajattele että PITÄÄ olla kaksi sormusta tai jokin kivi edes, vaan suosittelen tekemään juuri niinkuin itsestä parhaalta tuntuu. Jos se ei vaivaa että jotkut voi olla vähän epävarmoja oletko naimisissa vai kihloissa, niin sillon edellä kuvaamasi malli on varmasti toimiva juuri sinulle :)

Mulla ja miehellä vain vihkisormukset. Ei nähty mitään syytä mennä ensin kihloihin. Aikaa tapaamisesta häihin oli niin vähän aikaa (alle n. 5 kk).

Ei ole aiheuttanut minkään valtakunnan ongelmaa...

Luulatavasti ajattelevat sun olevan kihloissa, mutta mitä merkitystä sillä on ? Olet varattu, sen sormus kertoo joka tapauksessa. On myös olemassa ns. kaksoisormuksia, mutta jos sormuskaupat on jo tehty, niillä sillä menet minkä olet valinnutkin.

Mitenköhän miun ja miehen kohdalla ajatellaan ku miehelle on vaan tatuoitu sormus ja miulla kaks sormusta ja tatuoitu sormus? :whistle: :D

Voisin kuvitella, et moni ajattelee siun olevan vain kihloissa. Mut tarviiko sitä nyt niin miettiä, et miten muut ajattelee?

vaan mieleen että tässä asiassa on varmaan aika paljon eroja miesten ja naisten välillä. Kysyin äsken mieheltäni mitä ajattelee jos näkee naisella yhden sormuksen, vastasi että merkitystä on hänelle ainoastaan sillä onko sormusta vai ei (jos siis itse olisi vapaa ja "naista vailla" ) sillä ei ole hänelle mitään merkitystä montako sormuksia on, vaan jos yksi sormus löytyy olettaa mieheni naisen silloin olevan autom. vapaa. Se onko nainen kihloissa vai naimisissa ei häntä kiinnostaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja tuli:
vaan mieleen että tässä asiassa on varmaan aika paljon eroja miesten ja naisten välillä. Kysyin äsken mieheltäni mitä ajattelee jos näkee naisella yhden sormuksen, vastasi että merkitystä on hänelle ainoastaan sillä onko sormusta vai ei (jos siis itse olisi vapaa ja "naista vailla" ) sillä ei ole hänelle mitään merkitystä montako sormuksia on, vaan jos yksi sormus löytyy olettaa mieheni naisen silloin olevan autom. vapaa. Se onko nainen kihloissa vai naimisissa ei häntä kiinnostaisi.

:o

Mulla on vain yksi sormus, joka ostettiin alunperin kihlasormukseksi. Se on kyllä hieman tavan kihlaa leveämpi. Kun mennään naimisiin ei lisää sormuksia tule. Ajatelkoon muut sitten mitä lystäävät.

Alkuperäinen kirjoittaja Senni Tonnika:

:D sori siis piti kirjottaa että AUTOM. VAPAA! tietysti!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

eikun varattu, taas kirjotin ennenku ajattelin ku laitan ruokaa samalla. nyt hävettää. mutta pointti lienee selvä. anteeksi.

itselläni on kaksi sormusta, mutta näyttää kolmelta, välillä käytän vain yhtä leveää joka ei ole vihki- tai kihlasormus. Välillä olen ilman mitään. En välitä tuon taivaallista mitä joku ajattelee sormuksistani tai on ajattelematta, aivan sama. Kihloihin meno ei ole edellytys vihkimiselle, jos pari ei halua, en itse mieti mikä on sormuksen tarkoitus vieraan sormessa. Ainoastaan ihailen kauniita ja erikoisia sormuksia, en siis mieti miksi se on käytössä, ei kiinnosta niin vieraiden siviilisääty, tutut ja ystävät taas tiedän.

eikun varattu, taas kirjotin ennenku ajattelin ku laitan ruokaa samalla. nyt hävettää. mutta pointti lienee selvä. anteeksi.

Jo mie aattelin! :D

Yhteistyössä