Auttakaa! Tää tavaranpaljouden raivaaminen on ihan toivotonta! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivauslainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raivauslainen

Vieras
Ois pakko saada heitettyä turhaa tavaraa pois, meil on vissiin nyt keväällä tulossa putkiremppa ja kämppä on täynnä rojua.

Ensinnäkin on kauheen vaikea osata aloittaa mistään...

Paljon on sellaista jolla on MUKA tunnearvoa tai jotain pientä rahallista arvoa.
Vaikeinta mulle on hävittää lapsuuden "muistoja" joita ei tietenkään tarvis kaikkea säilyttää.
Lisäksi on tätä "käytän ehkä joskus" roinaa.

Oisko jollain nyt jotain hyviä vinkkejä miten selviytyisin tästä kamalasta urakasta?
Alkaa jo ihan ahdistaa.

Älä heitä hyväkuntoista tavaraa roskiin, vaan lahjoita se hyväntekeväisyyteen. Olet jo varmaan tehnyt tarpeeksi haittaa luonnolle täyttämällä asuntosi roinalla, voit sen verran tehdä hyvää, että et sentään heitä niitä roskiin, vaan hävität asianmukaisesti tai lahjoitat eteenpäin.

Olen kerran tehnyt raivausurakan kaverin luona, siellä tosin oli oikeasti lattiasta kattoon kämppä täynnä niin ettei siivoamaankaan enää pystynyt.
Aloitin heittelemällä jätesäkkeihin kaiken, sitten pesin talon. Sitten lajittelin niistä säkeistä vaatteet pyykkiin ja tavarat paikoilleen. Laatikoihin laittelin muut tavarat, jotka emäntä sitten itse purki sinne minne ne kuuluivat.
Laatikoihin ja varastoon suosittelen sinua kuskaamaan ne korvaamattomat muistot ja sitten olemaan tiukkana itsesi kanssa siinä Jos Joskus Tarviin-romun kanssa,
Tavaramäärä on turhaa ja epäekologista, ihminen tarvii vain niin vähän.

Ehjät tavarat kirpparille, rikkinäiset lajittelet roskiin. Ja ne muistot on sun päässä, ihan turha alkaa säilömään jok'ikistä lapsena saatua ystävänpäiväkorttia.

[QUOTE="vieras";23363561]Älä heitä hyväkuntoista tavaraa roskiin, vaan lahjoita se hyväntekeväisyyteen. Olet jo varmaan tehnyt tarpeeksi haittaa luonnolle täyttämällä asuntosi roinalla, voit sen verran tehdä hyvää, että et sentään heitä niitä roskiin, vaan hävität asianmukaisesti tai lahjoitat eteenpäin.[/QUOTE]

no en mä oo näitä kaikkia itse tänne ostanut, suurin osa on juuri mun lapsuuden tavaraa ja perintöjuttuja.
sit on kaikkia papereita mitä nuo lähettää joka paikasta... vanhoja laskuja esim..

just mulla oli kirppispöytä keväällä..

eija: Ei mulla oo oikeen ketään kaveria joka vois auttaa :/

Mulla on sama hirvitys huomenna edessä. Tavaraa ja vaatetta on järjettömästi.

Mä olen montakin asiaa säilönyt ajatuksella jos kirpparille, huutonettiin taikka joku kaveri tarvitsee. No, ei ole tullut kaupattua, eikä ole kaverit tarvinneet.

Joten nyt mä myönnän olevani kaikkea muuta kuin ekologinen ja heitän kylmästi roskiin kaiken ylimääräisen- mulla ei yksinkertaisesti ole mahdollisuutta säilyttää jos joku tarvitsee. Eikä mahdollisuutta ruveta niitä viemään jonnekin, ilmaiseksi kun ihmiset eivät mitään huoli ellei etukäteen lähetellä kymmentä valokuvaa ja mittoja joka asiasta.

[QUOTE="vieras";23363625]Mulla on sama hirvitys huomenna edessä. Tavaraa ja vaatetta on järjettömästi.

Mä olen montakin asiaa säilönyt ajatuksella jos kirpparille, huutonettiin taikka joku kaveri tarvitsee. No, ei ole tullut kaupattua, eikä ole kaverit tarvinneet.

Joten nyt mä myönnän olevani kaikkea muuta kuin ekologinen ja heitän kylmästi roskiin kaiken ylimääräisen- mulla ei yksinkertaisesti ole mahdollisuutta säilyttää jos joku tarvitsee. Eikä mahdollisuutta ruveta niitä viemään jonnekin, ilmaiseksi kun ihmiset eivät mitään huoli ellei etukäteen lähetellä kymmentä valokuvaa ja mittoja joka asiasta.[/QUOTE]

mullakin on monta jätesäkillistä tavaraa jotka on "menossa kirppikselle"...
ja suurin osa mun tavaroista on oikeesti sellasta ihan roskiskamaa, ei niitä kukaan huoli.
mut silti vaikeeta luopua...

[QUOTE="vieras";23363625]Mulla on sama hirvitys huomenna edessä. Tavaraa ja vaatetta on järjettömästi.

Joten nyt mä myönnän olevani kaikkea muuta kuin ekologinen ja heitän kylmästi roskiin kaiken ylimääräisen- mulla ei yksinkertaisesti ole mahdollisuutta säilyttää jos joku tarvitsee. Eikä mahdollisuutta ruveta niitä viemään jonnekin, ilmaiseksi kun ihmiset eivät mitään huoli ellei etukäteen lähetellä kymmentä valokuvaa ja mittoja joka asiasta.[/QUOTE]

Et vissiin ole kuullut Pelastusarmeijasta, Punaisesta rististä tai UFF-kirpputoreista? Voi Jeesus. Vie ne tavarat sinne.

Kannattaa tehdä järjestelmällisesti sitä hävitystä. Ei ole syytä heittää muistoja surutta roskiin. Aloittaa ensin helpoimmista ja vähemmän muistorikkaista jutuista. Vie tavarat niihin paikkoihin, joihin kuuluvat, niin näkee onko kyse todellisesta ylimäärä tavarasta vai vaan järjestelyn puutteesta ja säilytystilan epäkäytännöllisyydesta.

Uusimmat

Yhteistyössä