Auttakaa tämän paketin postituksessa kiitos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pahapostittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pahapostittaja

Vieras
Sanotaan nyt alkuun että OLEN kyllä ollut postin sivuilla useammankin kerran ja mennyt entistäkin enemmän sekaisin kirjeiden, maksikirjeiden ja pakettien ja ykkös- ja kakkospostien keskellä

Minun pitäisi nyt postittaa sellaiseen normaaliin A4-kirjekuoreen mahtuva paketti(maksikirje?) joka ei ihan mahdu postilaatikosta sisään ja joka painaa noin 900g-1kg ja alle vitosella piäisi saada matkaan.

Eli jos se ei mahdu postilaatikosta niin onko se silloin aina paketti? Painonsa puolesta se menisi vielä kirjeenä mutta kun on aavistuksen liian paksu mahtuakseen postiluukusta... Kuinka paksu tuo saa olla? En ymmärrä postin selityksestä "Pituus + leveys + paksuus enintään 900 mm"

Siis saako se olla 9cm paksu?

Jotenkin nyt tämä "meneekö postiluukusta juttu" on sekoittanut minut totaalisesti... Revin täällä hiuksiani...

Jos se on yli 3cm paksu niin se on maksikirje ja tuolla painolla ei kyllä mene alle 5€.
Postin keltaiseen laatikkoon menee kyllä hieman paksumpikin kirje ja jos se sinne menee niin voi yrittää laittaa kirjemaksun hinnalla. Mutta sitähän ei koskaan tiedä, että jääkö se kiinni postissa ja silloin vastaanottaja joutuu maksamaan puuttuvat postikulut+2€.

menee maksikirjeelnä ensimmäisessä luokassa 8,90 euroa ja kakkosluokassa 7,70 euroa, mutta postipakettina maksaa vähemmän eli 7.20 euroa. alle vitosella saat menemään vain jos postitäti tulkitsee sen 3 sentin paksuiseksi (käyttävät yleensä sellaista venkulaa mittaa josta saattaa joskus paksumpi mennäkkin)

Kiitos ihanat vastauksista!!!!

Voisiko tuon kanssa jotenkin katkuilla, kyse on verhoista, voisin laittaa ne menemään kahdessa eri kirjeessä ja silloin kyllä menisivät postilaatikosta läpi. Saisiko maksuja jotenkin niin alemmas?

Mä varmaan laittaisin kahdessa eri kirjeessä, jos ne siten sais menemään normaalina kirjeenä (mitat max. 25cm x 40cm x 3cm). Postikuluiksi tulis ehkä 2,80€ per kirje kakkosluokassa. Jos kävis niin hyvä tuuri, että ne molemmat painais vähemmän ku 500g, niin menis 1,40€ posteilla.

Taitaa kuluiksi tulla 5,6 euroa. Jos kerran yksi verho painaa himpun vajaa 500 g niin se maksaa 2,8 euroa. Näitä siis 2 pakettia. Tulee kuitenkin edullisemmaksi näin ja järkevimmäksi, koska tosiaan maksikirjeestä pitäisi pulittaa tuo noin 8 euroa ja paketistakin 7,2 euroa. Laita vaan tosiaan kahteen eri kirjeeseen, niin ei tule kovin paksua. Itse kyllä postitan joskus aika paksujakin kirjeitä ja kaikki mitkä oon saanu sullottua postilaatikkoon, on kyllä menny perille. Ainakin toistaiseksi. Mitään ihan kauhean paksua en tietenkään ole kehdannut lähettää, mutta monet vaatteet vähän paksunee kirjekuoressa ja ne saa kyllä sullottua kirjelaatikkoon, kun vähän puristelee ilmoja pihalle.

Mutta jos lähetät ne kirjeissä, sinulle ei jää todistetta lähettämisestä ja vastaanottaja voi väittää ettei ole saanut lähetystä. Pakettinakin maksaa tosiaan vain 7,20 euroa.

Yhteistyössä