Mun 7kk (7,6 kg) tyttövauva syö näin:
- aamumaito (korviketta) n. 1,5 dl
- aamulla puuroa soseen ja korvikkeen kera n. 1dl
(aamupäiväunet)
- aamupäivällä liha/kasvissosetta 1-2 purkkia
(pitemmät päikkärit)
- n. klo 15.00 välipala 1 purkki hedelmäsosetta
- n. klo 17.00 1-2 purkkia liha/kasvissosetta
(pienet unet klo 17-18)
- iltapala n. klo 19.00 puuroa soseen ja korvikkeen kera n. 1dl
- iltamaito n. klo 19.30 n. 1,5 dl
- yömaito n. 1,5 dl (yleensä herää yöllä syömään, varsinkin jos iltapuuro ei oikein ole kelvannut)
Lisäksi annan korviketta aina ennen päikkäreille menoa sen verran kuin haluaa. Ruokaa annan sen verran kuin haluaa (vauva aukoo suutaan lusikalle kun on nälkäinen ja ilmoittaa kyllä kun ei halua enää syödä kääntämällä pään pois ja pitämällä suun kiinni). Välillä annan ruuan päälle jälkiruuaksi hedelmäsosetta jos on oikein halukas syömään. Ruokajuomaksi tarjoan vettä.
Vauva on hyväntuulinen ja nauravainen. Jaksaa jumppailla lattialla ja seurustella aina hereilläoloaikoinaan, joten siitä päättelen, että saa riittävästi ruokaa. Tietysti kun vauva jatkuvasti kasvaa, niin on tarjottava ruokaa aina sen verran kun vauva on halukas syömään ja näin ruokamäärä kokoajan hiukan kasvaa ja muuttuu.
Yöheräilystä en sitten tiedä.. johtuuko hampaista, halusta tulla viereen vai onko todella nälkä.. kellonaikakin vaihtelee.. Neuvolassa sanottiin, että anna enemmän puuroa illalla. Mun vauva syö välillä puuron oikein innokkaasti ja välillä se ei maistu.
Mulle sanottiin neuvolassa (viimeksi 6kk), että korviketta pitäisi mennä noin 6dl päivässä. Ja että aterioita tulee olla päivässä viisi; aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Ruokajuomana vesi.