Auttakaa toivotonta!! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivoton

Vieras
Miten saada lapsi 1v. nukkumaan päiväuniaan sängyssä? On nukkunut ulkona vaunuissa, mutta nousee sieltä itse kesken kaiken, joten se on jo vähän vaarallista.
Nyt vaan huutaa ja kiukkuaa pinniksessä ja oon käynyt monta kertaa sen luona ,muttei mitään auta :/ mä en jaksa enää muutenkaan tätä elämää tällä hetkellä, joten tämä on viimeinen kilaus!!
Miten te pärjäätte monen lapsen kanssa kun mä en pärjää edes yhden. En saa mitään aikaiseksi vaikka kotona olenkin tuon nappulan kanssa. Tunnen itseni kyllä tosi kököksi, kun tää tuntuu niiiin raskaalta! Auttakaa.

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
meillä tyttö ei nuku ollenkaan sisällä..ei vaan nuku..tyttö nousee kyllä vaunuista mutta pidän silmällä kokoajan..nytkin näen vaunut kokoajan

se vaan nauraa nykyisin kun vaunuihin edes laitan ja yrittää nousta seisomaan ja istumaan. En saa edes pidettyä sitä siinä. Se on niin vilkas ja villi muutenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meillä tyttö ei nuku ollenkaan sisällä..ei vaan nuku..tyttö nousee kyllä vaunuista mutta pidän silmällä kokoajan..nytkin näen vaunut kokoajan

se vaan nauraa nykyisin kun vaunuihin edes laitan ja yrittää nousta seisomaan ja istumaan. En saa edes pidettyä sitä siinä. Se on niin vilkas ja villi muutenkin.

no meillä on vilkas kanssa..onko se sitten oikeesti väsynyt??

Alkuperäinen kirjoittaja Piin:
Saisitko sä lapsen kiinni niillä valjailla/turvavöillä ettei pääse nousemaan?? Jos siis kerran ulkona nukkuu paremmin..

kyllä se sisällä joskus on nukkunut n. 30 mutta halusiin opettaa sen sisälle kun toi parveke on muutenkin niin huono, se on iso tien varressa ja siihen tulee tupakan savu. ajattelin että oisko se nyt sopiva aika opettaa sisälle nukkumaan. päiväkodissakin tulevaisuudessa nukkuvat sitten sisällä. emmä raaski laittaa valjaisiin :ashamed:

Saisitko sä lapsen kiinni niillä valjailla/turvavöillä ettei pääse nousemaan?? Jos siis kerran ulkona nukkuu paremmin..

Mä olen kans käyttäny tytöllä jo pari kuukautta niitä valjaita, tyttö on nyt 10kk, ihan just sen takia ettei pääse sieltä nousemaan. Eikä olis vaunukoppaan muutenkaan enää mahtunut pituutensa puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no meillä on vilkas kanssa..onko se sitten oikeesti väsynyt??

kyllä sen pitäisi olla, on herännyt kuitenkin seitsemän aikoihin. oon yrittänyt vetkutella just sen takia että on varmasti väsynyt ja käy unille helpommin, mut ei.. jaksaa vaan taistella. voiko yksvuotiasta jo huudattaa pinniksessä?

no nyt kun kävin kattomassa oli nukahtanut. huh huh mikä huuto! oli väsähtänyt. iltaisin on aikalailla samanlaista,mutta kuitenkin reilusti helpompaa. nyt tuntui ettei tästä tule enää mitään. toivottavasti nukkuis nyt reilut unet että äiti sais käydä ees suihkussa.

Arvaas kun siirrettiin poika "isojen" sänkyyn, joista pääsee itse pois =) Eka yönä juostiin kaksi tuntia huutavan ja väsyneen lapsen perässä. Pikkasen meinasi hermot mennä vaikka piti tyynenä pysytellä. Nyt menee jo paaljon paremmin, poika 1v7kk.

Meillä tuossa iässä tuli kummallinen "rauhattomuus vaihe", jolloin unille käynti oli yhtä temppuamista.. Meillä on molemmat lapset nukahtaneet kainaloon meidän sänkyyn. Mitäs jos otat viekkuun ja muka nukut siinä. Ja vaikka kuinka yrittäis höpistä sulle ja yrittäis saada hereille, niin nukkuisit (paitsi välillä voi sanoa pää tyynyyn jos hyvin menee touhu rauhattomaksi). Meillä ei kuopus suostunut ollenkaan pinnikseen, vaan huusi kurkku suorana. Viereen rauhottui.

Alkuperäinen kirjoittaja Meiks:
Arvaas kun siirrettiin poika "isojen" sänkyyn, joista pääsee itse pois =) Eka yönä juostiin kaksi tuntia huutavan ja väsyneen lapsen perässä. Pikkasen meinasi hermot mennä vaikka piti tyynenä pysytellä. Nyt menee jo paaljon paremmin, poika 1v7kk.

no varmasti oli aluksi hankalaa. olihan se sentään "isojen poikien" sänky ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Cycadeen:
Meillä tuossa iässä tuli kummallinen "rauhattomuus vaihe", jolloin unille käynti oli yhtä temppuamista.. Meillä on molemmat lapset nukahtaneet kainaloon meidän sänkyyn. Mitäs jos otat viekkuun ja muka nukut siinä. Ja vaikka kuinka yrittäis höpistä sulle ja yrittäis saada hereille, niin nukkuisit (paitsi välillä voi sanoa pää tyynyyn jos hyvin menee touhu rauhattomaksi). Meillä ei kuopus suostunut ollenkaan pinnikseen, vaan huusi kurkku suorana. Viereen rauhottui.

oon kanssa huomannut että ihan yhtäkkiä pojasta on tullut tosi levoton. ei keskity syömään ei nukkumaan ei istumaan sylissä (vaikkei se koskaan "kerkiä" olemaan kauaa)vaan menee ja touhottaa taukoamatta. kun yritän oikoa paikkoja niin on sotkemassa jo toista nurkkaa. tottakai lapset on aina lapsia, mutta tiedät mitä tarkoitan. päivät on todell rauhattomia!

Alkuperäinen kirjoittaja AP:

kyllä se sisällä joskus on nukkunut n. 30 mutta halusiin opettaa sen sisälle kun toi parveke on muutenkin niin huono, se on iso tien varressa ja siihen tulee tupakan savu. ajattelin että oisko se nyt sopiva aika opettaa sisälle nukkumaan. päiväkodissakin tulevaisuudessa nukkuvat sitten sisällä. emmä raaski laittaa valjaisiin :ashamed:

Ne valjaat on turvaksi, eivät mitkään kidutusvehkeet. Ollaan mekin treenattu pinniksessä päikkärien nukkumista jo 2vkoa, ei tulosta. Se ei nuku sitten ollenkaan... :headwall:

En tiedä miten et pärjää yhden lapsen kanssa, itselläni on neljä lasta ja joskus kun saan olla vain yhden kanssa vaikkapa puoli päivää niin tuntuu että olis melkein lomalla.

Yhteistyössä