Auttakaa tyhmää äitiä, en nyt tajua näitä vaatejuttuja :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ppp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

ppp

Vieras
Välikausipuku ?

Siis tyttäreni on nyt 1v6kk ja ulkoilee paljon ja nyt olis sitten kohta aika ilmeisesti siirtyä näihin ns. välikausivaatteisiin? Mut hitto, en mä tajua niistä mitään. Mitkä nyt pitää vettä ja tarviiko niiden kanssa ihan rehellisiä kurahousuja ja -takkia vai istuuko se lätäkössä niissä pelkissä vk-vaatteissa KASTUMATTA! :)
Huh, kun meinaa huimata noi jotkin hinnatkin.. Merkillä ei oo mulle väliä. Joo, on eka lapsi eikä ole näitä tarvinnu miettiä aikasemmin. Onko noi kalliit merkit aina parempia?

Ahistaa.. :D

Ei kalliit merkit ole aina parempia, ainakaan vedenpitävyydessä. Hengittävyydessä usein ovat eli halpa on yleensä hiostavampi.

Vedenpitävä puku on kätevä niin eio tarvitse erikseen kurahousuja. Yleensä on hyvä olla 2 vaatekertaa eli toisen ollessa likainen on toinen käytössä. Toisen puvun ei tarvitse olla vedenpitävä vaan voi olla joku kaupungillekin käyvä siistimpi asu.

Ja tietenkään lasten puvut eivät mitään sukelluspukua ole. Joskus pääsee lahkeensuusta vettä sisään yms. vaikka kangas kuinka vettä pitäisi ja saumat olis teipattu.

Voit valita ostatko vedenpitävän vk-puvun vai vettähylkivän puvun ja kurahousut. Ja tosiaan,lahkeensuista voi päästä vettä sisään jos istuu/seisoo lätäkössä,samoin kaula-aukosta jos makaa siellä lammessa naama maassa :)
Jos ei pukeminen yleensä tuota ongelmia eikä lapsi ole tarkka vaatteistaan,mä melkein suosittelisin tota puku+kurikset-yhdistelmää. Kurikset on ulkoilun jälkeen helppo suihkuttaa puhtaaksi ja kuivuu pukua nopeemmin.

Onko lapsi kotihoidossa? Jos siis ulkoilee pääasiassa sun kanssa niin pääset itse helpommalla kun valikoit ulkoilupaikkoja sen mukaan että ne kaikkein isoimmat&syvimmät lätäköt jää koluamatta. Meiän esikoinen kun oli 1,5v (siinä iässä kevät hiukkasen pidemmällä eli vielä märempää&mutaisempaa) keinuttiin ja laskettiin liukumäkeä PALJON :)

[QUOTE="vieras";28283751]Voit valita ostatko vedenpitävän vk-puvun vai vettähylkivän puvun ja kurahousut. Ja tosiaan,lahkeensuista voi päästä vettä sisään jos istuu/seisoo lätäkössä,samoin kaula-aukosta jos makaa siellä lammessa naama maassa :)
Jos ei pukeminen yleensä tuota ongelmia eikä lapsi ole tarkka vaatteistaan,mä melkein suosittelisin tota puku+kurikset-yhdistelmää. Kurikset on ulkoilun jälkeen helppo suihkuttaa puhtaaksi ja kuivuu pukua nopeemmin.

Onko lapsi kotihoidossa? Jos siis ulkoilee pääasiassa sun kanssa niin pääset itse helpommalla kun valikoit ulkoilupaikkoja sen mukaan että ne kaikkein isoimmat&syvimmät lätäköt jää koluamatta. Meiän esikoinen kun oli 1,5v (siinä iässä kevät hiukkasen pidemmällä eli vielä märempää&mutaisempaa) keinuttiin ja laskettiin liukumäkeä PALJON :)[/QUOTE]

Joo, siis kotona ollaan ja siksikin mietin, että eiköhän me pärjättäis ihan jollain puvulla ja niillä tavallisilla kurahousuilla :) Kun ei tosiaan tarvi olla sitä hienointa, kalleinta ja uutta merkkivaatetta omalla pihalla ja metsässä.. :) Menee vaan pää pyörälle näiden pukujen vertailussa, vesipilarit ja muut..

Jos hinta huimaa niin älä osta kallista TEC-pukua, koska niissä vedenpitävyyttä varten käytetty hurjasti kemikaaleja. Eli halvempi haalari on ekologisempi ja siihen kurahousut päälle. Vedenpitävä haalari ei pidä kuitenkaan niin hyvin vettä, että sillä voisi leikkiä sateessa / kuralätäkössä... Reima on kallis merkki , mutta esim. Lassie joka on periaatteessa sama kun Reima ok halvempi

Itseasiassa tuollaiselle pienelle ne kosteussuojatut haalarit oli just hyviä, kun se liikkuminen on vieläw vaivalloista niin kuraavaatteisen kanssa ollaan äkkiä tosi tönkkö. Toisaalta keväisemmille keleille on kiva jos on semmoista kevyempää välikausivaatetta...mulla oli lapselle tuonikäiselle vedenpitävä asu roiskuvammille keleille, ja sitten ihan semmoinen kevyt haalari kuivemmille keleille. Aieniä kokoja varmaan saa kirppikseltäkin helpommin kun ei ne vielä tuonikäisillä puhki ehdi kulua :).

Travalle remu on kohtuuhintainen,vedenpitävä ulkovaatemerkki.yös lassietec on ok eikä maksa niin paljon kuin kaölliimmat. Hinta ja laatu eivät aina korreloi lastenvaatteissa.

Ostaisin vedenpitävän vk-puvun. Kurikset on inhat pukea ja ne vaikeuttaa kyllä kovasti noin pienen liikkumista. Vedenpitävän puvun saat halvalla käytettynä, tossa kokoluokassa ne ei juuri käytössä kulu niin hyväkuntoisia on pilvin pimein esim huutonetissä.
Esim remu, tähti jonathan, lassietec on hyviä halvempia merkkejä. Ihan kaikein halvimmissa kuten kappahl voipi kangas itsessään olla tosi jäykkää ja paksua jolloin siinäkin on hankala liikkua.

Jos päädytostamaan kurahousut, sovita niitä lapselle. Ulkovaatteifen päälle ja kengät jalassa. Luultavasti sopiva jahelpostipuettava vaate on 1-2 numeroa isompi kuin muuten ostaisit.

Yhteistyössä