Auttakaa, ultrasta ja sikiöstä (ei osaa otsikoida paremmin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva äitikö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva äitikö?

Vieras
Kävin äsken ultrassa (rv 7+0) alavatsakipujen ja ruskeahkon vuodon takia. Piti ultraamisella sulkea pois kohdunulkoisen mahdollisuus. Siellä sain tietää, että sikiö on kyllä kohdussa mutta ei vastaa tätä raskausviikkoa (vaan on kenties viikon tai kaksi jäljessä), eikä kuulunut sydänääniä tai näkynyt lääkärin mielestä tarpeeksi "elonmerkkejä" jotka kuuluvat tälle viikolle. Lääkäri siis sanoi, että voipi olla mahdollinen keskenmeno tai voipi olla, että ensi viikolla on jo enemmän eloa kohdussa. Onko kellään vastaavaa kokemusta, että kohdun sisältö ei vastaakaan sitä mitä pitäisi olla ja että ei siltikään ole keskenmeno vaan sikiö kasvaa kuitenkin? Iso hätä nyt, seuraavaan ultraan pääsen vasta viikon päästä. :(

mulla ei ole ultrasta tuollaisia kokemuksia, mutta molemmissa raskauksissa ollut ihan alussa ruskeaa vuotoa ja vähän jopa veristä. alavatsakivukin voivat olla normaalia. Ja mulla molemmilla kerroilla la ultrassa tippunut viikolla-parilla eikä menkkojen mukainen aika pitänyt paikkaansa.

toivotaan parasta! *halaus*

:wawe:
Mulla muuten sama tilanne mut vuotoa ei ollut. Sikiö vastas yli viikoa pienempää eikä sykettä ollut. Mutta kahden viikon päästä oli :) Niinkuin sinullakin!
Nyt tuo "sikiö" täyttää 9 kk ja syö iltapuuroa :D

jos se sikiö onkin kaksi viikkoa myöhemmin hedelmöittynyt, niin tuo voisi olla kiinnittymisvuotoa? Täällä ei ainakaan syke edes näy/kuulu ennen rv8-9. Toki jossain voi olla uudemmat laitteet... Mutta se ei poista sitä tosiasiaa että sikiön sydän alkaa lyömään vasta rv6. Joten toivoa on vielä. =)

On tasan kolme päivää, jotka on mahdollisia. Mutta en tiedä milloin itse hedelmöittyminen on tapahtunut. Periaatteessa pitäisi olla kuitenkin ihan "normaaliin aikaan". Kohdussa kuitenkin näkyi "raskauspussi" tms. mutta vastasi noin rv 6 kun nyt pitäisi siis olla jo rv 7+0. Pelottaa ja jännittää kauheasti odottaa ensi viikkoon... :(

Molemmilla kerroilla raskaus ollut oletettua lyhyemmällä, mutta molemmilla kerroilla sikiö ja syke nähty silti. Eka kerralla viikolla 6+1 ja toisella kertaa viikolla 5+5.
Ja kummallakin kertaa olis pitänyt olla jotain viikkoja 7+.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuleva äitikö?:
On tasan kolme päivää, jotka on mahdollisia. Mutta en tiedä milloin itse hedelmöittyminen on tapahtunut. Periaatteessa pitäisi olla kuitenkin ihan "normaaliin aikaan". Kohdussa kuitenkin näkyi "raskauspussi" tms. mutta vastasi noin rv 6 kun nyt pitäisi siis olla jo rv 7+0. Pelottaa ja jännittää kauheasti odottaa ensi viikkoon... :(
Onko noissa kolmessa päivässä paljon väliä? Tiedätkö milloin ovulaatio oli?

Lääkäri sanoikin, että tietenkin syynä voi olla myös laitteiden huonous / epätarkkuus ja mahdollisesti myös "runsaat vatsanpeitteet" eli tuo mun pömppömaha, tarkoittaen sitä, ettei ole riittävästi vastakaikua ultraäänille. Kuitenkin ottaen huomioon, että on vuotoa ja kipujakin, täytyy valmistautua siihen, että on keskenmeno. Pakko vaan toivoa parasta (ja pelätä pahinta ).

Mä kuvittelin tienneeni tarkan hedelmöityspäivän ja silti ultrassa mittojen mukaan laskettuna la siirrettiin 11 päivää eteenpäin. Eli ensi viikolla olet viisaampi! Kaikki voi vielä käydä hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Molemmilla kerroilla raskaus ollut oletettua lyhyemmällä, mutta molemmilla kerroilla sikiö ja syke nähty silti. Eka kerralla viikolla 6+1 ja toisella kertaa viikolla 5+5.
Ja kummallakin kertaa olis pitänyt olla jotain viikkoja 7+.

se riippuu kovasti koneesta millä utra tehdään, että kuinka hyvin näkyy.
ja ap voithan käydä yksityisellä, missä paremmat koneet jos et malta odottaa, mutta eihän se sydän syki vasta kuin tietyllä viikolla (ei millään muista millä)

Alkuperäinen kirjoittaja Tuleva äitikö?:
Lääkäri sanoikin, että tietenkin syynä voi olla myös laitteiden huonous / epätarkkuus ja mahdollisesti myös "runsaat vatsanpeitteet" eli tuo mun pömppömaha, tarkoittaen sitä, ettei ole riittävästi vastakaikua ultraäänille. Kuitenkin ottaen huomioon, että on vuotoa ja kipujakin, täytyy valmistautua siihen, että on keskenmeno. Pakko vaan toivoa parasta (ja pelätä pahinta ).
Ultrasiko alakautta ollenkaan?

mulla tuommonen sama tilanne oli joskus ja sillon se vaan kylmiltään todettiin heti tuulimunaks ja parin päivän päästä oli kaavinta.mut voi se viikon päästä tehtävä ultra kuitenki näyttää kivemmalta.koita vaan odotella sinne asti.

jännä juttu kun mulla noi ultrat on aina sanelleet ne oikeat viikot... ja jossain vkolla 8 ollaan aina käyty eka ultrassa.
silti kyllä tässä viimeisemmässä ultrassa oli alkuraskauden ajan vkolle 18 asti vuotoa jatkuvasti kun vaan ponnistelin eli siis nostin jotain tmv.

Joo, toivotaan. :) Vieläkin tosin kaipaisin lisää samanlaisia kokemuksia, siis jos jollakin sellainen on. En tosin tätä kenellekään toivo, mutta kyllähän näitä tapauksia tuntuu olevan... ikävä kyllä. Ei auta kuin alkaa odottelemaan ensi viikkoa. Kerron vaikka sitten miten tässä kävi.

Mulla oli muka-varma tieto millä viikolla olin kun ekaan ultraan menin. Lasketun ajan piti olla 22.9. Sikiö ei tod vastannut viikkoja ja seuraavana viikkona kävin uudestaan ultrassa ja elämää oli! sikiö peräti kolme viikkoa oletettua nuorempi, sain lasketuksi ajaksi 11.10.
Kaikki meni hyvin ja tyttö syntyi laskettuna päivänä 11.10.2003.
Eli älä vielä heitä kirvestä kaivoon! vaikka odottavan aika onkin piinaavan pitkä!

Yhteistyössä