Auttakaa, vaalennan hiukset tänään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Olen kampaajalla vaalentanut hiuksia 2 kertaa raidoilla. Nyt hiukset karamellinväriset. Tyveen kampaaja on laittanut tummempaa sävyä, tyvikasvua ei ole.

Nyt ajattelin vaalentaa kotivärillä (Schwarzkopf blonde L1) ja mietin värjäänkö vain tyven vai laitanko vaalennuksen koko hiuksiin? Tavoitteensa siis ihan vaaleat hiukset.

En tunne tuota kaupan väriä, mutta tässä pitää muistaa ettei väri vaalenna väriä! Jos tuo käyttämäsi väri on pelkkä väri, vaalenee ainoastaan hiustesi värjäämätön tyvikasvu.

Vaikee kuvitella, mut jos linttaa värinpoiston vaan tyveen ja pituudet jättä äilman, niin eikös se tyvi oo sit aika järkky jos menee vaikka keltaseks tai valkeeks ja muu on sitä karamellin väristä? Tosin jos mulla olis varaa mennä kampaajalle niin sinnepä menisin. Mut vastauksena kysymyksees, koko päähän laittasin.

Hmm, miksköhän se kampaaja laitto tota tummenpaa tyveen? Oishan se voinu jättää siihen mun luonnollisen tyvikasvun joka on maantienruskea.

Kampaaja sano et ens kerralla vois sit vaalentaa koko tukan (eikä raitoja), eli enks mä nyt vois tehdä sitä kotivärillä? Kun ei ois varaa enää juosta kampaajalla.

Ok, eli jos pidän vaik eka jonkin aikaa tyvessä ja tarkastan värin ja sit laitan latvoihin.

Huoh, toivottavasti ei tuu keltaset. Mul on tuhkanvaalea kestovärikin (Garnier), mutta siinä lukee ettei saa käyttää ku 2 viikkoa värinpoiston jälkeen. En taida ehtiä saada ihan vaaleita hiuksia ennen vappua :(

Siis onko tuo L1 sellainen värnpoisto ja väri yhdessä -juttu? Onko ne juuret selkeästi tummemmat, montako astetta?
Jos ei kovin paljoa tummemmat ole, niin laittaisin koko päähän vaan värin. Aina luonnollisemman näköinen lopputulos jos juuret ovat tummemmat kuin pituudet.

Nyt on vaalennettu!

Tosi hyvät tuli, ei ollenkaan oranssit. Sanoisin että kuparin väriä ja vaaleita raitoja, eli siis pikkuisen punertavat. Mutta oon tosi tyytyväinen, ei paha 8 eurolla! Nyt vois sanoo et oon blondi, niin vaalee tuli.

Yksi tällänen vielä parin viikon päästä ni pitäis riittää.

Yhteistyössä