Auttakaa valitsemaan vuokra-asunto: Kallis uusi vai Halvempi vanha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Börre
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Börre

Vieras
Huomiseen mennessä pitäs päättää kumpi vuokra-asunto otetaan. Ei sitten millään osata.
Kumpikin asunnoista sijaitsee kaupungin keskussa hyvällä alueella. Ikkunoista ihan hyvät maisemat. Kummassakin putkiremontit jo tehty.

Vaihtoehto 1. 70 neliöinen täysin rempattu kolmio. Kun asunnon näkee tulee heti olo, että ompa tämä sisustettu tyyliikkäästi (vessa,keittiö, kaapit, parketit) . Tilaa olisi meille kahdelle yllin kyllin.

Vaihtoehto 2. 60 neliön vanhahko kaksio. Kuitenkin aikoinaan laatumateriaaleista tehty ja huokuu vanhan ajan tunnelmaa korkean katon ja olohuoneessa sijaitsevan takan takia. Kuitenkin jotenkin asunnossa haisi vähän vanhalle ja tunkkaiselle. Luultavasti johtuen ehkä siellä asuvien opiskelijoiden kirpparihuonekaluista.

Vaihtoehto 2 on vuokraltaan 130e/kk halvempi kuin vaihtoehto 1. Mutta olisi meillä varaa kyllä tuohon vaihtoehto ykköseenkin. Omaan asuntoon tarkoitus muuttaa 3-5vuoden sisällä töiden ja opintojen vakiintuessa.

Kumman ottaisitte?

Vaihtoehto 1 ilman muuta! 130€/kk on pieni summa 10 lisäneliön ja laadukkaiden ratkaisujen kanssa. Muutettiin itse 58m2 > 70m2 ja siitä nyt 82m2 ja tuntuu, ettei tila riitä nytkään, vaikka meitä on 2.

Ykkösen ottaisin tällee näkemättä. Tuo tuoksu on aika tärkeä kun eihän sitä tiedä mistä se haju tulee. Vaikka jäiskin sinne, vaikka kirpparikalusteet lähtis veke. Onhan se kiva se yksi lisähuone, kyllä sille aina tarvetta on esim. vieraat.

Mä olen kai niin romantikko että ottaisin tuon kakkosen.. :D
Jotenkin kuulosti ihanalle takka ja kaikki.... :)

Mut siis järjellä ajatellen kai eka olis parempi.. Kummassa tuli "koti" -olo?

Kyllä meitä tuo uus asunto miellytti enemmän. Asunto kakskin oli ihan mukava, mutta vähän joo hais mummoille koko asunto. Oli kyllä vähän sellasta romantiikkaa toki asunnossa.

Rahahan tässä kovasti mietityttää. Mutta toisaalta on meillä reilusti varaa tuohon kalliinpaankin vuokraan. Kuitenkin elämäänhän tänne on tultu eikä säästämään.

Palstan absoluuttisella totuudella taidamme haluta meille paremmin soveltuvan kodin numero 1.

Yhteistyössä