Auttakaa varhaisen keskenmenon koneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Champion
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Champion

Aktiivinen jäsen
05.04.2005
4 115
0
36
Pirkanmaa
Ihan ensiksi, millainen teillä on ollut vuoto? Mulla todettu keskenmeno varmaksi mutta neljä päivää vaan tullut tiputteluvuotoa ja on kipuja. Koska sen pitäisi alkaa tulla ulos kunnolla? Eikö kuitenkin vuodon pitäisi olla edes sellaista kun menkkojen aikana? Torstaina ultrassa todettiin et raskausmateriaali oli vielä kohdussa ja kn kii.

Ja oletteko heti alkaneet yrittää perään uutta vauvaa vai odotelleet yhdet kuukautiset? Olen kahden vaiheilla kun kuitenkin tämä oli kemiallinen raskaus joten ilmeisesti hormonitoiminta ei ollut kunnossa joten olisiko syytä varmuudeksi odotella kuitenkin ne yhdet menkat? Vaikea päätös polttavan kuumeen keskellä :ashamed:

Ilmeisesti edellinen raskaampi keskenmeno on jättänyt kroppaan jälkensä..

Ei ole kokemusta kuin keskeytyneestä keskenmenosta eli kaavinta piti tehdä. Ainakin tuon kaavinnan jälkeen suositeltiin kondomin käyttämistä ja uutta raskautta sai alkaa yrittämään kuukautisten jälkeen.

Mulla oli kesällä 7+ viikoilla keskenmeno ja en huomannut ite ainakaan mitään isompaa tulevan pois.
Pari päivää oli kovat vatsakivut ennen vuotoa mutta ei vuodon aikana, kesti n. viikon .
En halunnut edes raskautua joten tuosta yrittämisestä ei ole kokemusta.

Alkio on niin pieni, että tuskin huomaat minkään "suuremman tulevan ulos". Eikö sinulle sovittu mitään jälkitarkastus aikaa, kun ainahan kaikki ei omin avuin tule ulos vaan tarvitaan lääkkeellinen avustus tai kaavinta?

Mulla ollut kaksi varhaista km rv7 ja rv6. Molemmissa vuoto niukempaa kuin normaaleissa kuukautisissa eikä ollut mitään kummempia kipuja. Kohtu tyhjeni molemmilla kerroilla kokonaan ja uusi tärppi tuli heti seuraavasta kierosta eli ei odotettu välissä kuukautisia.

Minä koin spontaanin keskenmenon n. rv6. Ihan heti tuli iso vuoto josta erotin valkoisen pussin. Menkkojen kaltainen vuoto jatkui viikon. Ja ensimmäistä vuotoa edelsi tosi kova alavatsakipu. Kaikki kävi tosi nopeesti seuraavana aamuna plussasta.
Vauvaa emme edes yrittäneet, tuo keskenmennytkin oli yllätys.

Minulla oli spontaani km rv 6, toinen rv 7 ja risat.
Viimmeisimmässä km oli kyseessä keskeytynyt km ja sain pillerit kohdun tyhjentymiseen.
Molemmissa km vuotoa oli kylliksi eli reilut 10 viikkoa.
Viimeisimmässä sain 12 viikkoa vuodettuani Primolut kuurin, jonka jälkeen tuli normit menkat.
Ja kas, nyt olen raskaana ja pelkään vaan että kuinkahan kauan.
:|

muoks:

Eka km oli sellainen juttu että tunsin kovan vihlausun selässä ja vatsassa, sen jälkeen alkoi runsas vuoto.

Viimeksi muokattu:
Mulla 2 varhaista keskenmenoa, molemmat rv 6-> . Ekassa vuoto ei ollut mitenkään rajua ja n. viikon kuluttua tarkistettiin kohtu ultralla, että on varmasti tyhjä. Kyllä oli. Toisessa oli sekä vuoto että kivut tosi kovat. Sen jälkeen tilannetta ei tarkaistettu mitenkään. Ekan km:n jälkeen mun kierto heitti häränpyllyä. Kierron käynnistymiseen tarvitsin keltarauhashormoonit sekä Clomifemit aloitin munasolun irrottamisen toivossa. Siitä kierrosta tuli sit toi toinen km. Toisen km:n jälkeen en halunnut ajatellakaan raskautta ja kierto oli jälleen tiessään 2½kk. Sen jälkeen tulin jälleen raskaaksi ja esikoinen teki tuloaan. Hänen laskettuaikansa siirtyi ekasta arviosta tuon 2½kk, mutta mitään muuta häiriötä tai haittaa "heti seuraavassa kierrossa" raskautumiseen ei ollut.

Kiitos vastanneille. Mulla on ollut siis tosiaan keskiviikosta asti tiputtelua niin et pikkarinsuoja olis riittänyt per päivä ja kipeetä vaan tekee eikä vieläkään tuu vuotoo kunnolla, hiipuu vaan entisestään kun eilenkään ei tullut ulos juuri mitään. Mut kai se sieltä räsähtää jossain vaiheessa runsaammaks. Kävin eilen lenkilläkin eikä sekään tehnyt tulosta. Sais tää kipuilu vaan loppua et pääsisi noista särkylääkkeistä eroon..

Yhteistyössä