Auttakaa Vauva tippui sängystä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En kehtaa kertoa kuka olen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En kehtaa kertoa kuka olen

Vieras
Joo tiedän, olen TODELLA KAMALA äiti mutta tiedättekö, mä itse tiedostan sen täysin.... Vauva 10kk siis tippui sängystä ja otti käsillä vastaan, pää ei käsittääkseni osunut mihinkään. Hampaat ei huulesta läpi eikä verta tule mistään muutenkaan. Hetken itki ja sitten jo nauraa kikatteli ja nyt on niinkuin ei mitään. Mitä mun pitää tehdä? Lääkäriin? Mistä tiedän jos lapsi on satuttanut itsensä, itkeekö noin pienetkin sitä yleensä? Siis että jos ei itke niin voinko tulkita ettei satu enää? Mulla on niin kamala olo :'( :'( :'(

Tuskin sattui pahasti jos mitään ei näy ja nyt käyttäytyy normaalisti. Seuraile lasta ja jos vointi muuttuu niin sitten voit käyttää lääkärillä mielenrauhan saamiseksi.

Tuskin on ensimmäinen (tai viimeinen) lapsi joka sängystä putoaa... Tarkkaile nyt varmuuden vuoksi, mutta ellet huomaa mitää "poikkeavaa" niin ei lääkäriin kannata lähteä:)

Tutki se lapsi, ellei mitään näy mustelmanalkua tai kuhmua yms. ja lapsi ei arista mistään on ok. Meillä isompi tyttö astui vauvan rintahehän päälle, ja oli neuvolalääkäri seuraavana aamuna ja pyysin tutkimaan, lääkäri paineli ja tutki ja sanoi että vauva vaan nauraa ettei varmasti tuu kipeetä että ei mitään ole käynyt.

Kiitos kovasti kaikille! Jos tosiaan vointi näyttää muuttuvan niin menen lääkäriin. Ikinä en ole pelästynyt näin paljon. En ymmärrä miten tää pääsi edes tapahtumaan :'(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kovasti kaikille! Jos tosiaan vointi näyttää muuttuvan niin menen lääkäriin. Ikinä en ole pelästynyt näin paljon. En ymmärrä miten tää pääsi edes tapahtumaan :'(

Tuttu tunne. Mun esikoinen tippui parisängyltä puol vuotiaana. Nukkui mun vieressä ja mä lähin aamulla pikaisesti käymään vessassa. Oli ehtinyt herätä ja könytä reunalle ja siitä lattialle. Pään löi ja huus kauheesti, mutta mitään ei vakavampaa tullut. En käyttänyt lääkärissä kun oli pian ihan normaali taas. Mutta kyllä se säikäytti ja omatunto soimas kun jätin yksin edes hetkeksi. Ei auttanut tyynypönkät ja kun pikkumies oli niin kova liikkuun...Myöhemmin liikkuvana kolhinut itseään niin, että oltiin yhteen aikaan päivystyksen vakioasiakkaita, onneksi ei enää :)

Moi
3 lapsen äitinä voin kertoa, että yhtä "huono" äiti olen minäkin :D
Molemmat poikani ovat tulleet pinnasängystä alas (toinen taisi tulla useamminkin) ja tästä syystä olenkin he muuttanut jatkettaviin sänkyihin noin 1v. vanhoina. Olivat kovia kiipeilemään. Kummallekkaan ei ole mitään sattunut ja taitavat tuonikäiset olla sellaisia kumipalloja, että harvoin heille mitään sattuukaan. Toki seuraa lastasi.
3 lapsukaiseni vasta 6 kk, joten eiköhän hänkin vielä kerkiä :kieh:

Ihan yhtä huono äiti olen minäkin, jokainen neljästä on pudonnut sängystä vähintään kerran. :|
nopeita kun ovat, eikä äiti ehdi aina mukaan.

..ja kun kasvavat niin niitä kolhuja tulee enemmän ja enemmän..

Eli ei syytä huoleen, ota rauhallisesti :hug:

Höh., tervetuloa äitiyden maailmaan. Vahinkoja sattuu vaikka parhaamme teemme. Ja kuule näitä sängystä tai muualta tippumisia sattuu aika lailla kaikille. Kun mulle kerrottiin noita lasten tippumkisia ennen kuin omani oli pudonnut ajattelin, että ompa siinä sakkia, ei noin oikeesti käy jos on varovainen. No, koitti se kerta kun omakin tippui ja oli tajuttava, että sitä on ihan yhtä tumpelo kuin muutkin=). Ja sittempä olen kuule äitiyteni aikana kuullu niin monta sataa tarinaa jos vaikka mistä tippumisista niin, että ei tässä asiassa oikeesti voi enää vaan itteensä mollata. Sattuu ja tapahtuu, meille kaikille.

Ite vein lapseni yöllä ensiapuun kun tää sattu, mutta turha reissu se oli. Lapsi olis itkeny enempi, jos olis jotain tullu. Ei kauaa itkeny eikä sitten kauaa enää muistanuit koko asiaa. Jos paha tällli, edes aivotärähdys, lapsi yleensä oksentaa ja itkee kovasti. Eli jos ei tämmösiä oireita vaan lapsi virkeä ja leikkisä, niin ei hätiä.

Huono äiti ilmoittautuu :wave:
Molemmat lapset tuli vauva-aikana vissiin parikin kertaa sängyltä alas suorin vartaloin kerien :snotty:
Huolissani soitin silloin päivystykseen, ja siellä sanottiin että jos kyseessä ei ollut kerrossängyn yläpeti tai parvisänky katonrajassa, ja lapsi on ollut normaali (pelästyminen ja pikku itku on normaalia) eikä valahda veltoksi tai oksenna, niin nou hätä =).

Sängystä tippuminen on melkoisen yleistä ja yleensä ihan vaaratonta. Lasta tulee kuitenkin seurata, tajunnan tasoa jne.

Mun lapsi on pudonnut sängystä, syöttötuolista, tuolilta...