Auttakaa vauvan asioissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Imetän aina kun vauva suostuu, mutta sitten kun oikein rimpuilee eikä suostu imemään, annan rintamaitoa pullosta 20-40ml ja sen jälkeen jos tarve (yleensä tarvii) annan Tuttelia n.60ml.

Kakka tulee yleensä aina sitten heti. Johtuisikohan korvikkeesta? Korvikkeen merkistä? Nyt 4. päivä korviketta annettu. Kakka on löysähköä, joko vihreähköä tai vaaleankeltaista. Ryynimäisyyttä seassa.

Onko tarvetta huolestua vai kuulostaako normaalilta??

Noin 400ml korviketta päivässä olen antanut + rintamaidot pullosta n.140ml ja lisäksi ne imetykset, joista nyt siis ei tiedä paljonko maitoa saa vauva.

Käytän rintakumia ja välillä ilmankin vauva saa kanssa syötyä. Rimpuilematon eli levollinen hyvä imetyskerta kestää noin tunnin. Sitten vauva usein nukahtaa.

Kun pumppaan, herutessa tulee n.20ml ja kaikenkaikkiaan maitoa saan pumpattua kerralla n.40ml.

Kysynkin siis, kuulostaako hyvältä määrältä maidot kaikenkaikkiaan? Yrittäkää auttaa please :) tuntuu vähän epävarmalta. Ja korvikemäärä onko liian paljon se 400ml/pv? Eilen tuli pari oikein isoa pulautusta ja haisi ihan sellaiselle kunnon pulautukselle.

Vauva on 3kk 2vkoa.

Ja siksi aloitin lisämaidon antamisen, koska viime perjantaina neuvolassa suositeltiin ja alkoi itsekin tuntua että vauva tarvii. Oli väsynyt ja pikkutorkkuja vähän väliä, ei huolinut oikein tissiä pitempään vaan temppuili vain. Sitten kakkasi monta kertaa (n.6krt/pv) viime viikolla ennen neuvolaa. Paino sitten oli tippunut. Edelliskerralla 3vkoa sitten neuvolassa paino oli 6,1 ja nyt perjantaina sitten 5980. Aina ennen ollut nollan yläpuolella käyrässä.

Kokemuksia, vastauksia, apua ja tsempatkaa mua!

kiitos :)

Meillä on kans poika 3kk 2vk.
Syö rintaa noin tunnin välein kun on hereillä (ei nuku paljoakaan päivässä,joskus ei ollenkaan,syö vaan)

Teillä vissiin lisämaitoa sen vuoksi jos ei saa ravintoa tarpeeksi? Meillä ei ravinnonpuutetta, vauva painaa yli 7200g. Ollaan viikko annettu jo kiinteetä, siis aloteltu. Tänään ja eilen syönyt pienen lautasellisen päivässä perunaa. Silti melko nopeesti nälkä... :|

Silloin kun ollaan annettu korviketta (esim kauppareissuilla,tai itse olen ollut poissa ja mies ruokkinut vauvaa) niin kakkaa tosi monta kertaa päivässä sekä pulauttelee paljon enemmän. Korvike ei vissiin oikein sula vauvan mahassa. Korvikekakka on meillä ollu aina selasta vaaleenkeltasta ja ryynimäistä. Normisti kakkaa kerran päivässä jos sillonkaan, joskus kerran viikossa.

Mulla kans välillä temppuilee eikä suostu oikein imemään, luulen että masusta vääntelee ja pidän pienen tauon imettäessä.

Onko poika vai tyttö? Mulla kans sellanen levollinen imetyskerta kestää n.tunnin ja nukahtaa. Voiko vauva saada liikaa maitoa? Minusta tuntuu ainakin että mein lapsi syö KOKO AJAN... :D

kiva kun hennna kirjottelit :)

viime viikon jokapäiväsiä kakkoja ennen oli 1,5kk koko ajan yksi iso kakka 4-5 päivän välein. Ja vauva silloin enemmän mielestäni itki ja pieri. Nyt kun kakkaa näin paljon, ei itke sellaista kovaa itkua enää oikein yhtään eikä paljoa pierekään. Miten näitä nyt tulkitsis sitten mikä on vauvalle hyväksi ja parasta.. ja äitinä sitä miettii koko ajan näitä. huoh...

tyttö on. niin ihanan suloinen, iloinen ja rakas.

eilen kyllä tuntui että yliammuttiin vähän maidon annossa kun tuli 2 niin isoa haisevaa pulautusta, ei ihan syötön jälkeen kyllä. kyllä itellekin tulee huono olo, jos juo tai liikaa, tulee liian ähkyksi.

paljonkohan vauva saa grammaa itseensä päivässä? lun 150g pitäs tulla yleensä..

meillä on monesti poika juonut sen koko 2dl korvikepurkin kun on annettu sellasissa tilanteissa kun ei oo päässyt imettää. Ruokahalu on suuri, ja sen kyllä huomaa; tuhti vauva on (:
mä ajattelin, että jos se söisi vähän kiinteetä jo,niin imetyskerrat edes vähän harvenisi. No eipä se ole auttanut,ainakaan vielä =)

aika hyvänkokoinen tuo teidän tyttö kuitenkin on, tuttavalla n.puolivuotias tyttö ja taitaa painaa saman verran kuin meiän poika.Syntyi tosin pienempänä.

Voi olla että puklailee jos on ahminut? meillä on tuttipullona se sellainen jossa on nänninmuotoinen tuttiosa. Siinä on myös se venttilijuttu ettei mene ilmaa masuun kun syö.se on ollut kyllä hyvä. Pojalla kun on tapana hotkia niin että menee helposti ilmaa...

oho, aika terävä tyttö teillä =) oppispa meilläkin....koko ajan odottelee että oppisi jotain uutta. tarttuuko jo omatoimisesti leluun? meillä vaan kattelee ja juttelee ja välillä huitoo,jos makoilee peitolla ja yläpuolella roikkuu leluja...

Kuullostaa ihan hyvälle nuo maitomäärät, ja olen ite neljän äitinä huomannut että ei niitä kannata pahemmin mittailla ja punnita, paras merkki on se että vauva on tyytyväinen eikä kuivumisen merkkejä näy (= aukile kuopalla, silmät kuopalla, kieli "kuivan" oloinen...). Ja jos neuvolassa painon suhteen kaikki ok, niin silloin vauva saa tarpeeksi ravintoa. Pulautukset on ihan normaaleja ja kuuluvat asiaan, jos eivät kaarella lennä. Ja kakan väri ja koostumus saattaa vielä vaihdella päivittäin, se voi olla vihreetä, ruskeeta, kiinteetä, löysää, ryyniä... En, ap, sinuna huolestuisi suotta jos vauvasi vaikuttaa tyytyväiseltä. Nauti vauvastasi kaikilla aisteilla!!!

Yhteistyössä