auttakaam onko tämä kohdunlaskeumaa?? pelottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
synnytin 2 vkoa sitten. Nyt kokeilin missä kohdunnapukka tuntuu ja ylsin siihen ihan selvästi, oli niin alhaalla että se tuntui tuossa keskisomrne päässä! Eli mun emätin on enää vain mun keskisormeni mittainen!!

Onko tämä tilanne normaali, palautuuko enää ikinä ylöspäin? Olen harrastanut aika paljon liikuntaa synnytyksen jälkeen, siis kävelyä päivittäin pakosta kun ei ole autoa ja kauppamatkoja ym on joutunut tekemään. :(

Kertokaa te muut onko teillä käynyt näin??

Ootko nyt ihan tosissasi... Kohdunnapukan asento muuttuu kierron aikana, milloin mitäkin. Joskus se on alempana ja kova, jokus ylempänä ja kova, joskua auki, joskus pehmee. Toiset pystyy kertomaan vaikka mitä siitä asennosta, itse en ole ikinä pystynyt kun se vaihtelee koko ajan. Se, että siihen yltää keskarilla ei tarkoita, että sulla on kohdunlaskeuma......

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ootko nyt ihan tosissasi... Kohdunnapukan asento muuttuu kierron aikana, milloin mitäkin. Joskus se on alempana ja kova, jokus ylempänä ja kova, joskua auki, joskus pehmee. Toiset pystyy kertomaan vaikka mitä siitä asennosta, itse en ole ikinä pystynyt kun se vaihtelee koko ajan. Se, että siihen yltää keskarilla ei tarkoita, että sulla on kohdunlaskeuma......

Ja mitä tarvetta sulla on sitä sormin sorkkia 2 vk synnytyksen jälkeen... Ettei vaan olis provo.

Tuota tuota, minä oon aina tuntenu tuon nipukan ihan itse etusormella (ja minulla on tosi pienet kädet) ennen ja jälkeen synnytyksen eikä kukaan gyne oo koskaa puhunu mistää liian lyhyestä emättimestä tai laskeumista. Oon kyllä itekki ajatellu, että ei se nyt niin kovin pitkäkään ole...

no ei oo provo. Halusin kokeilla kun luin kohdunlaskeumasta ja aloin pelkäämään sitä. Minusta tuo on alempana kuin ennen raskautta/raskausaikana. Lisäksi on ollut outoja kipuja peräsuolen tienoilla synnytyksen jälkeen.

Voiko kohtu tulla ulos asti emättimestä? Voiko liiallinen kävely sitten aiheuttaa kohdunlaskeuman? Lapsi ei ollut mitenkään iso, 3980 g. Ja esikoinen oli 3880 g. Synnytyksillä väliä 4 v.

Yhteistyössä