Auttakaas rattaiden valinnassa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hukassa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hukassa"

Vieras
Ollaan kuopukselle ostamassa kuomurattaita, kun kaveri ostaa pois kaikki yhdistelmät ja matkikset.
Vaatimuksena on:
-Menevät pieneen tilaan kasattuna
- Menee kokonaan tai lähes kokonaan makuuasentoon,eli pitää voida nukkua päikkärit
- Hinta max.400€, muutama kymppi sinne tänne ei haittaa.
- Mielellään kääntyvillä etupyörillä/-pyörällä. Jotta kaupoissa liikkuminen olisi helpointa.
Lisäksi olisi hyvä, jos sais tarvittaessa yhdistelmät JOS joskus hamassa tulevaisuudessa sais sitten vaunut vauvalle mieluiten kovalla kopalla.(toki kantokassikin käy)

Rattaat tulisivat lähes päivittäiseen käyttöön ja niitä lykätään sekä lumessa, että hiekassa.TUlevat siis ainoiksi rattaiksi, kun myydään tuo trave system+ kunnon vaunut pois.
Laittakaa linkkiä tai kuvia ehdotuksistanne.:)

[QUOTE="viivi";22405743]oletko katsonut tuolta lauranlastentarvike.fi:stä? siellä on kohtuu hinnalla vaikka millaisia vaatimukset täyttäviä rattaita.[/QUOTE]

Oon kattonu, vaan ois kiva kuulla suositteluja, plussia ja miinuksia eri merkeistä ja malleista. Käytännön kokemuksia siis. Lisäksi tahtosin nähdä rattaat livenä ennen ostopäätöstä.
Asutaan Oulun likellä, joten lastentarvikeliikkeitä täällä on babystyle, lastentarvike ja vauvataloJohanna. En tiedä olisko muita?

[QUOTE="vieras";22406118]Paljonhan Teutonia Timmyt nykyään maksaa? Täyttävät vaatimukset paitsi kääntyviä pyöriä ei ole. Voin suositella lämpöisesti.[/QUOTE]

Näitä kateltiinkin, oli muutama väri tarjouksessa jalkapeiton kanssa 299€. Ei vaan tullu heti sellasta nämä haluan fiilistä.:D
Muistaakseni makso vähä alle sen 400€ uudet värit. Täytyy nää laittaa listaan, onko sulla sanoa mitään miinusta näistä?

Meillä oli harkinnassa Teutonian Timmyt, Brion Racet ja Emmaljungan Scooterit.
Meillä aiemmin kokemusta kääntyvistä etupyöristä mutta nyt päätin että haluan vaunut joilla pääsen kunnialla yli talvesta.

Päädyttiin sitte Emmaljungan Scootereihin, Teutonian Timmyt on todella hyvä vaihtoehto jos kaipaatte täysin makuuasentoa ja mahdollisuutta käyttää myös pienellä vauvalla. Vaikka niissä ulkonäkö ei ehkä ole NIIN upea, niin toimivuudeltaan ovat huiput. Mä olin ihan viittä vaille hommata lilat Timmyt mutta päädyin sitten Emmaljungan Scootereihin ja olen ollut todella tyytyväinen.

Sain pikku hurmurista tarjouksen uusista väreistä 350e joten sieltä kannattaa kysellä rohkeasti tarjousta :)

Kiitos sinulle. Noita scoottereitakin mietittiin, mutta ne ei jostain syystä ole mun makuun, vaikka varmasti hyvät rattaat onkin. Päätettiin miehen kanssa et ostetaan nyt meijän viimeset menopelit ja tosiaan ois hyvä jos sais sellaset mistä tarvittaessa voi tehdä vauvalle vaunut.
Kiitokset myös pikkuhurmuri vinkistä. Täytyy käydä kattomassa sieltä.:)

[QUOTE="hukassa";22406196]Näitä kateltiinkin, oli muutama väri tarjouksessa jalkapeiton kanssa 299€. Ei vaan tullu heti sellasta nämä haluan fiilistä.:D
Muistaakseni makso vähä alle sen 400€ uudet värit. Täytyy nää laittaa listaan, onko sulla sanoa mitään miinusta näistä?[/QUOTE]

Kymmenen plussa ja pieni miinus. Rattaat on pienet ja kevyet ja olen mennyt niillä hangessa ja mudassa. Autoon, bussin, ostoksille jne mainiot ja silti maastokelpoiset. Kannattaa ottaa astetta isommat pyörät niin rullaavat talvella paremmin. Makuuasento ja riittävän kokoinen makuutila. Helppo kasaus. Kuomu kääntyy hyvin suojaavaksi sateessa ja tuiskussa. Pikkuvauvan saa kasvot työntäjään päin pitämällä kantokoppaa 'väärinpäin' ja kääntämällä kuomun jalkopäähän.

Se miinus tulee tavarakorista, johon ei voi vähänkään isompaa ostosta laittaa. Se on keveiden rattaiden vitsaus.

Meillä ollut 2 lapsella alusta saakka enkä ostaisi seuraavallekaan muita. Löydät varmasti haulla tuhat kehua ja vähemmän miinuksia. Esim. emmaljungan vastaava Scooter on varsin muovinen ja iso verrattuna Timmyyn.

Mä ostin lähes samoilla kriteereillä Baby Joggerin city elitet. Kävin koeajamassa brion, emmaljungan ja teutonian rattaita ja voin kyllä sanoa, että ihan eri luokkaa on nämä. Briteistä tilasin noin 400€ maksoivat. Suomessa maksaa noin 600€. Menevät kaiken lisäksi pieneen tilaan kasattuna. Mahtuvat heittämällä sedaniin eivätkä vie, kuin puolet kontin tilasta. Rattaisiin voi hankkia myös kovan kopan, jos haluaa ihan pienen vauvan kanssa käyttää.

[QUOTE="vieras";22406427]Kymmenen plussa ja pieni miinus. Rattaat on pienet ja kevyet ja olen mennyt niillä hangessa ja mudassa. Autoon, bussin, ostoksille jne mainiot ja silti maastokelpoiset. Kannattaa ottaa astetta isommat pyörät niin rullaavat talvella paremmin. Makuuasento ja riittävän kokoinen makuutila. Helppo kasaus. Kuomu kääntyy hyvin suojaavaksi sateessa ja tuiskussa. Pikkuvauvan saa kasvot työntäjään päin pitämällä kantokoppaa 'väärinpäin' ja kääntämällä kuomun jalkopäähän.

Se miinus tulee tavarakorista, johon ei voi vähänkään isompaa ostosta laittaa. Se on keveiden rattaiden vitsaus.

Meillä ollut 2 lapsella alusta saakka enkä ostaisi seuraavallekaan muita. Löydät varmasti haulla tuhat kehua ja vähemmän miinuksia. Esim. emmaljungan vastaava Scooter on varsin muovinen ja iso verrattuna Timmyyn.[/QUOTE]

Täältä tulee myös 10 plussaa Timmyille, eikä tuo korin pienuuskaan haitannut. Kuomun päällä sai kätevästi kuljetettua :)
Scootereihin verrattuna on paaaaljon plussaa eikä vähiten ulkonäöstä.
Menevät kasattuina pieneen tilaan ja ovat kevyet nostaa auton takakonttiinkin. Silti tukevat ja hyvät työntää maastossa kuin maastossa.

Yhteistyössä