Av:lla jo vastailtu, mitä tuumaa plussalaiset? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos olisit minun housuissani, tekisitkö (jos luoja suo) vielä yhden lapsen?
Siis jättäisitkö ehkäisyn pois ja yritys käyntiin...

Tilanne: kotiäitiyttä takana pian 5v, ei työpaikkaa odottamassa. Lapsia kolme, vanhin 6v nuorin 1,5v. Itse 30+ joten montaa vuotta ei voi lapsentekoa enää lykätä jos yhden vielä haluais. Välillä kotielämä tympii, mutta pääasiassa olen viihtynyt. tuskin muuten näin pitkään olisin ollutkaan :) Oma ala ei kiinnosta, joten todennäköisesti alan vaihto olisi edessä.

Uskaltaisiko vielä olla kotona (uuden vauvan myötä kotivuosia tulisi vielä lisää) vai joko pitäisi suunnata työ/opiskeluelämään?

Onhan sinulla hyvinkin vielä 10v aikaa tehdä lapsi, siitähän ei ole kyse :|
Sinuna kävisin ehkä n. 5v työelämässä välissä, koska mitä vanhempi, niin sitä hankalampi päästä töihin. Surullista, mutta totta.

Uusi vauva, jos se kerta mietityttää ja on mahdollista =) Sitten olet vapaa joko kouluttautumaan tai suoraan työelämään, ja kun pääset kiinni opiskeluihin tai töihin, niin eipä siitä sitten niin vain enää helpolla irrottaudutakaan vauvantekopuuhiin =)

Jos siltä tuntuu, että lapsia saisi vielä tulla, niin kyllä nyt on se oikea hetki tehdä lapsi.

Itse olin vähän aikaa siten samassa tilanteessa kahden lapsen kanssa, mutta tiesin etten halua enää lapsia (tai raskaus olisi riski terveydelleni), niin läksin opiskelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
Uusi vauva, jos se kerta mietityttää ja on mahdollista =) Sitten olet vapaa joko kouluttautumaan tai suoraan työelämään, ja kun pääset kiinni opiskeluihin tai töihin, niin eipä siitä sitten niin vain enää helpolla irrottaudutakaan vauvantekopuuhiin =)

Mä peesaan tätä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Tekisin lapsen jos sitä lasta nimenomaan haluaisin, muuten suuntaisin töihin/opiskelemaan, lasta en tekisi jos syynä kun en muutakaan keksiny.

Kun sinne työelämään on kuitenkin joskus palattava(paitti jos mies erittäin hyvätuloinen)...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
lasta en tekisi jos syynä kun en muutakaan keksiny.

Tämä ei ole syynä :) Kysyn tätä, koska tavallaan en edes osaa päättää haluanko sen yhden vai en. Järki ja tunteet tappelevat keskenään :(

Mielenkiintoista miten erilaisia vastuksia on tullut. Lähes kaikki av:lla olivat sitä mieltä, ettei enempää lapsia. Täällä ihan toisinpäin!

Yhteistyössä