Hae Anna.fi-sivustolta

avaruusalus ja hiekkamyrsky

Viestiketju osiossa 'Unien tulkinta' , käynnistäjänä värttinä, 04.06.2005.

1. värttinä Vierailija

Viime yönä näin unen, että lähdin mukaan koelennolle avaruusaluksella. Tarkoitus oli testata lentoa avaruudessa ja seinien ja muidenkin esteiden läpi. Mukana oli matkustajina kuusi ihmistä ja lisäksi mieskuljettaja. Sidoimme itsemme turvavöihin ja lähdettiin lentoon. Kun jätimme maan ja ""allamme"" oli pelkkä tyhjyys, minua hetken pelotti, mutta sitten tajusin, ettei vaaraa ole.

Hetken päästä olimmekin lähellä tiheää puustoa, jonka läpi meidän oli lennettävä, ja minua pelotti. Olimme olevinamme olemattomia, eli menimme puuston läpi niinkuin kummitus menee seinän läpi... Hyvin meni sekin, ja minä olin helpottunut.

Sitten laskeuduimme takaisin maahan ja kun tulimme ulos aluksesta, olimme olevinamme Pohjois-Afrikan hiekkamaastossa. Yht´äkkiä alkoi kamala hiekkamyrsky. Maailma pimeni läpinäkymättömäksi ja hiekkaa oli kaikkialla. Koettelin hiuksiani, ja tunsin päässänikin hiekkakerroksen. En kuitenkaan pelännyt, sanoin vain vieressä oleville ihmisille, että hiekka ei lähde heti ensimmäisessä pesussa, vaan tukkaa saa pestävä useasti ennenkuin kaikki hiekka on tukasta lähtenyt.

Vähitellen sää kirkastui, mutta ihan kirkasta taivasta en kuitenkaan ehtinyt nähdä ennen heräämistäni.

Tämä uni oli kokonainen ja ehjä, ja kaiken puolin looginen, ja muistan sen vieläkin selvästi. Olisikohan jollakin teistä tulkitsijoista halua ja aikaa ""suomentaa"" minulle tämä uni. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä se haluaa minulle kertoa.

Kiitos jo etukäteen, ja palautteen kirjoitan varmasti,
    terveisin värttinä

2. Omenapuu Vierailija

Hei Värttinä!

Oletpas matkan tehnyt! Tietyllä tavallahan me olemme avaruudessa koko ajan, mutta fyysisesti kuitenkin tähän maahan sidottuja, toistaiseksi.

Matka voi ollakin todellinen unimatka, kaikkine elementteineen, jollain tavalla siis oikeasti tapahtunut.
    Maahan palattuanne hiukset ovat hiekan peittämät, siis ajatukset ovat täynnä tätä maa-ainesta (maallista), tarvitaan vielä muutama pesukerta, ennenkuin ajatuksesi muuttuvat universaalinpaan suuntaan, henkisessä mielessä. Pimeydestä valoon matkasi johtaa...

Koetko sinä näin? kyselee
    lämmöllä ja rakkaudella,
    Omenapuu

3. värttinä Vierailija

Hei, Omenapuu,
    ja anteeksi, että vasta nyt vastaan tulkintaasi. Aika mielenkiintoista on tuo, kun kirjoitat, että unimatka olisikin ""jollain tavalla oikeasti tapahtunut"". Tuon unen näkemisen jälkeen, siinä päivän aikana, nimittäin minulle tuli mieleen, että olinkohan sittenkin ""ihan oikeasti"" mukana avaruuslennolla... Kun sanotaan, että unet eivät aina ole vain unia, vaan että ihmisen astraaliruumis saattaa olla unessa mukana ihan ""fyysisestikin"".

Olen ollut jo kauan kovin kiinnostunut unista ja niiden selityksistä kuten myös kaikista muistakin ""henkimaailman"" asioista, ja olen mukana henkisen kasvun ""kerhossa"". Olen usein toivonut, että pääsisin mukaan näihin yöllisiin matkoihin, ja tosiaan mistäpä sitä tietää, vaikka nyt, tuota unta katsoessani, toiveeni toteutuikin yllättäen.

Joka tapauksessa uni oli tosiaan selkeä, johdonmukainen, ja siinä oli ""juoni"", selkeä alku, matkanteko ja matkan loppu, ja vielä täysin järjellinen ajatus siitä, että kokonaan hiekan peitossa olevan tukan saa puhtaaksi vasta monen pesun jälkeen...

Mietin tässä vielä sitä, että onkohan joku merkitys niillä ihmisillä, jotka olivat kanssani aluksessa, ja joita neuvoin pesemään tukkansa useaan kertaan, jotta hiekka lähtee?
    Meitähän oli tosiaan kuusi ynnä aluksen kuljettaja - siis yhteensä seitsemän. Istuimme aluksessa vastakkaisilla penkeillä, ja kuljettaja jossain ""omassa hytissään"". Turvavyät olivat hyvin leveitä ja tehty jostain valkoisesta kankaasta.

Lämpimät kiitokset tulkinnastasi. Saattaa olla, että vielä jonakin päivänä siis pääsen mukaan uusiin ""oikeisiin"" uniseikkailuihin. Ihanaa kesää, terveisin värttinä

4. Pimpula Vierailija

Jotkut unet voi jättää omaan arvoonsa!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus