avautumista äidistä ja anopista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "asdf"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"asdf"

Vieras
ensimmäisenä voisin sanoa että lapset ovat 5v ja 7v.

aloitetaan nyt vaikka äidistäni.

hän on jo useana vuonna vaatinut ja valittanut että meidän täytyy kertoa lapsille että hän on ne lahjat ostanut eikä pukki tuo. olen sanonut että pukki tuo ne lahjat, mutta hän vain vaatii että täytyy kertoa, että sitten lapset luulee ettei hän osta heille mitään. olen yrittänyt sanoa että eihän he tiedä siitäkään että me ostetaan, tai toinen mummo hankkii lahjoja, että me ollaan sitten niitä pahiksia jotka ei lahjokkaan vaan mummo ja pukki on ainoat. ei mene perille ikinä. argh. onneksi lapset ei tähän ole vielä ainakaan tarttuneet.

nyt sitten anoppi oli miestä ruvennut painostamaan että esikoiselle täytyy sanoa ettei pukkia ole koska esikoinen on jo koulussa. tokihan esikoinen on jo puhunut että siellä on vaan joku ihminen pukin asussa, ja että äiti ja isä on lahjoja paketoinut kun oli niitä jossain nähnyt, mutta odottaa silti nyt ihan täpinöissään pukkia. mutta entäs sitten tuo nuorimmainen? miksi hän ei sais uskoa vielä pukkiin?

muistan omasta lapsuudesta kun mulle selvis ettei pukkia ole ja äiti vannotti ettei saa kertoa pikkuveljelle (niin ristiriitaista kun se nykytilanteeseen äidin kanssa onkin) ja hetihän minä veikalle kerroin... niinhän kävisi tottakai nytkin...

pienet on huolenaiheet mutta sainpahan avautua. kiitos.

[QUOTE="aapee";25290195]no niinhän tässä ollaan tähän asti toimittukin.[/QUOTE]

Ai, okei, sori, en jotenkaan sitä aloituksestasi huomannut. Jatkaisin sitten vaan samaan malliin. On teidän päätös milloin kerrotte ettei pukkia ole, ei isovanhempien.

Ja meillä 10 v:lläkin on vieläkin kiinnostusta pukkihöpinöihin, vaikkei uskokaan. Mutta ne joulupukkijutut tekee joulun jotenkin jännemmäksi. Sellaista mielikuvitusmaalimaa mikä on mun mielestä vaan kiva lapselle. Liian nopeasti aletaan nykyään muutenkin pitää lapsia jo "nuorina".

Tasta tuli mieleen, etta uskoin viela kouluikaisenakin hammaskeijuun. Eraana paivana sitten selitin mummolle innoissani etta jos laittaa irronneen hampaan vesilasiin ja tulee myohemmin katsomaan, se muuttuu viiden markan kolikoksi. Silloin mummo paljasti totuuden ja myonnan etta olin ihan aimana. Joulupukkiin en muista uskoneeni kuin ihan pikkulapsena mutta hammaskeiju meni taydesta :)

Ai, okei, sori, en jotenkaan sitä aloituksestasi huomannut. Jatkaisin sitten vaan samaan malliin. On teidän päätös milloin kerrotte ettei pukkia ole, ei isovanhempien.

Ja meillä 10 v:lläkin on vieläkin kiinnostusta pukkihöpinöihin, vaikkei uskokaan. Mutta ne joulupukkijutut tekee joulun jotenkin jännemmäksi. Sellaista mielikuvitusmaalimaa mikä on mun mielestä vaan kiva lapselle. Liian nopeasti aletaan nykyään muutenkin pitää lapsia jo "nuorina".

luin tekstiä uudelleen ja jäi ehken tosiaan epäselväksi, sori. mua vaan niin korpee äidin asenne tähän. hän itse toimi meille lapsille pukkina sillon kun oltiin pieniä ja salasi viimeseen asti sen ettei pukkia ole niin en ymmärrä hänen asennettaan tähän asiaan.

nimenomaan itsekin olen sitä mieltä että miksi lapset ei sais nauttia siitä jännityksestä sun muusta kun odottaa sitä pukkia. tottakai joulut muutenkin on ihanaa aikaa mutta miksi viedä lapsilta nyt se joulupukin ilo, voihan jälkikäteen kertoa mitä kukin on ostanut jos se niin tärkeää on... varmasti on viimeinen joulu tämä kun meillä pukki käy, kun esikoinenkin menee toka luokalle jo ensi vuonna...

Joulupukkihan joululahjat tuo! Meillä tulee pukki aina! Lapset 17, 16, 15 ja 14 vuotiaita ja pukkia odottavat innolla. Toki tietävät ettei pukkia ole oikeasti( Kerroin vähän aikaa sitten:)) , mutta pukki tuo joulutunnelman...

Meillä myös anoppi haluaa ja on aina halunnut että lapset tietävät hänen ostaneet. Sen takia on tuonut lahjat vasta joulun jälkeen. Sinänsä ihmettelen asiaa, että hänelle on niin tärkeää että lapset tietävät että hän on ostanut pyjaman ja appi antaa 20 euroa. Minusta tosi lapsellista touhua. tai en vaan ymmärrä.

Yhteistyössä