Avautumisvaiheiden erot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AP

Vieras
Esikoista odottelen ja viimeisiä viikkoja viedään... Nyt raskausviikkoja takana 38. Olenkin alkanut miettimään edessä olevaa synnytystä (kestänkö sen ilman lääkkeitä/puudutuksia? mikä on "kamalin" vaihe? ym.)...

En ole aikaisemmin synnyttänyt, ellei nyt lasketa, että mulle on tehty aikaisemmmin lääkkeellinen raskauden keskeytys.

Kysymys siis kuuluu: te, jotka olette kokeneet sekä varsinaisen synnytyksen että lääkkeellisen keskeytyksen, voiko näitä verrata ollenkaan keskenään? Siis niiden avautumisvaiheita?

Lääkkeillä aikaansaatu "keinotekoinen" avautuminen on kivuliaampaa kuin norm. Eli ei voi verrata keskenään. Ja vaikka synnyttäisit 10 kertaa, kaikki kerrat voivat olla erilaisia.

no jos sanotaan näin että ku mulle tehtíi lääkkeellinen keskeytys ja ne kivut siinä ne oli jumalattomia mutta jos vertaa synnytykseen ne keskeytyksen supparit oli niihin verrattuna HYVIN pientä vaikka KIPEETÄ tekikin :ashamed: jos tästä sai selvä!
Eli keskeytyksen aikan sattu mutta kipu on paljon pienempi mitä synnytyksessä vaikka ne keskeytyksenkin supparit on kauheen kivuliaita.väännä nyt oikein rautalangasta ku en ite saa tästä tekstistäni selvää :D

ja ei sitä synnytystä kannata kivun takia pelätä.se on niin hetkellistä se kipu ja sen unohtaa myöhemmin.
Onneksi lääkkeet on hyvät mitä saa sairaalasta ja ne vie yleensä tunnon aika hyvin!
Mutta onhan tuo avautumis vaihe paljon lyhyempi tyhjennyksessä kuin itse synnytyksessä.vai voiko sanoa ees että olis mikään avautumisvaihe keskeytyksessä?

mulla käynnistetty synnytys oli kipee,helvetin kipee. spontaanit synnytykset kivempia. esikoinen spontaanisti oli kipeempi kun kuopuksen spontaani synnytys,en olis kipulääkettä tarvinnu,otin vaan kun pelkään niin ponnistusta. keskimmäisen synnytyksestä ei oo muuta positiivista kun kätilö ja itse vauva.

joanna, kyse ei siis ole käynnistetystä synnytyksestä, vaan raskauden keskeytyksestä ennen 12. raskausviikkoa (ei vissii ihan sama asia). Kyselin siis raskauden keskeytyksen ja varsinaisen synnytyksen avautumisvaiheiden eroja/samanlaisuuksia (ponnistusvaihettahan keskeytyksessä ei pahemmin ole kun sikiö 12. rv niin pieni...)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joanna, kyse ei siis ole käynnistetystä synnytyksestä, vaan raskauden keskeytyksestä ennen 12. raskausviikkoa (ei vissii ihan sama asia). Kyselin siis raskauden keskeytyksen ja varsinaisen synnytyksen avautumisvaiheiden eroja/samanlaisuuksia (ponnistusvaihettahan keskeytyksessä ei pahemmin ole kun sikiö 12. rv niin pieni...)

Mutta joo kyllä se sattuu enemmän synnyttää kuin lääkkeelinen keskeytys!

Yhteistyössä