Avent tuttipullot ja bpa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Blushing"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

"Blushing"

Vieras
Muistaakos joku, että onkohan vuonna 2008 myynnissä olleet Aventin pullot olleet bpa- vapaita? Ostin käytettynä rintapumpun, joka on ostettu 2008 eikä pakkauksessa ole sanakaan bisfenoli- A:sta... Nykyisin joka paikassa kyllä muistetaan mainostaa bpa- vapautta.

Kiitti vinkistä!

Noissa pulloissa ei kuitenkaan lue niiden nimeä, mallia tai sitä käytetyn muovin tunnusta. Väriltään noi on ehkä ennemmin sinertäviä, kuin kellertäviä, mutta vaikea sanoa ilman vertailukohtaa.

Ehkäpä mun pitää ostaa uutena noi pullot. Olis ne tutit pitäny hankkia kuitenkin :) Pumpun kohdalla toi bpa- asia ei ole mulle niin tärkeä, kun siinä ei maitoja kuitenkaan lämmitellä.

Mä sain lapsen 2009 kesällä ja kaikki aventin pullot oli silloin bpa:ta sisältäviä, kirkkaita. Vasta syksyllä tuli niitä rusehtavia markkinoille eli bpa-vapaita. Myös mun aventin pumppu on bpa:ta sisältävä ja silloin ostettu. Mutta koska käytin sitä vain pumppaukseen, en maidon säilytykseen tai kuumentamiseen, se ei haitannut mitään. Myrkkyä vapautuu vain kuumennettaessa. Kaadoin ne maidot ruskeaan pulloon ja annoin vauvalle :)

[QUOTE="emmaliina";23020527]Mä sain lapsen 2009 kesällä ja kaikki aventin pullot oli silloin bpa:ta sisältäviä, kirkkaita. Vasta syksyllä tuli niitä rusehtavia markkinoille eli bpa-vapaita. Myös mun aventin pumppu on bpa:ta sisältävä ja silloin ostettu. Mutta koska käytin sitä vain pumppaukseen, en maidon säilytykseen tai kuumentamiseen, se ei haitannut mitään. Myrkkyä vapautuu vain kuumennettaessa. Kaadoin ne maidot ruskeaan pulloon ja annoin vauvalle :)[/QUOTE]

Asia selvä :) Joo toi pumppu nyt ei ole niiiiin tärkeä juuri tuon kuumennusasian vuoksi. Ostanpa siis uudet pullot (Ja sen via- säilytysjärjestelmän) niin eipä tarvitse murehtia asiaa.

Yhteistyössä