AVIOEHTO PUHUTTAA

  • Viestiketjun aloittaja naimisiin ensi kesänä
  • Ensimmäinen viesti
et ole uskottava
Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:
Eron mahdottomuudesta en ole oikea ihminen puhumaan. Enkä edes halua. Mutta, jos valitsen niin, että menen naimisiin (jos siis väen vängällä on mentävä jostain syystä naimisiin asti), niin, joo kyllä, luotan itseeni ja valintaani sillä hetkellä niin paljon, etten vaadi/halua avioehtoa. MIKSI MUUTEN MENISIN NAIMISIIN?

Minusta tässä on kysymys osaltaan siitä, miksi hinkua naimisiin, jollei luota. Ja osaltaan siitä, että materiaalisen omaisuuden vaaliminen on jotenkin kovin tärkeää.

Minulle ei koskaan ole ollut mikään materiaali tärkeää - en edelleenkään usko, että miehellenikään olisi.

Millaisille ihmisille materiaali on niin kovin tärkeää, että sen eteen tehdään rituaaleja?

Minä pidän kylmän kovina materialisteina, Lillukka, kaltaisiasi ihmisiä.
Jaahas, tässä leikitään romantikkoa. Helppoahan se on kun rahat tulevat mieheltäsi, jonka puhuit ympäri rakastuneena, jotta saisit osasi eron tultua. Varmaan ois ollut eri juttu jos olisi ollut omista rahoistasi kysymys. En usko tippaakaan etteikö raha ja omaisuus ole sulle tärkeää, niin paljon olet molempia täällä mainostanut. Ihmiset jotka eivät tosissan välitä rahasta, eivät puhu siitä. Heittäydyt naiviksi, jos raha ei merkitsisi mitään sinulle, niin silloin ei olisi myöskään avioehdon kirjoittaminen mikään ongelma. Mitä väliä jos et saakkaan mitään eron tultua, jos raha ei mitään merkitse? Jos raha ei merkitse sinulle mitään, niin todista se teoillasi kirjoittamalla avioehto, jossa sinä jäät tyhjätaskuksi.
 
Onko mies tyhmä?
Neljän lapsen äiti, jolla on monta avioliittoa ja avoliittoa takana menee naimisiin huomattavasti nuoremman, varakkaan miehen kanssa. Avioehtoa ei kirjoiteta, koska "me ei olla materialisteja".
Onko muita, joita yhtälö, sanoisinko ...........huvittaa.
 
-Witchie
Yhtään järkevää argumenttia siitä, miksi pitäisi hinkua naimisiin, vaikka avioehdon laatimalla, ei teiltä enää tunnu tulevan; vain tuollaista pikkusieluista, ala-arvoista kommenttia epämääräisten nikkien takaa. Vieläkö te joka päivä jaksatte bongata minua - jos vaikka jossain kirjoittelisin, tuli ja pit? No, toisaalta harrastus kait se on sekin.

Yhden pienen väärin käsityksen oikaisen kuitenkin: Mieheni on kyllä vanhempi kuin minä.
 
-Witchie
Tuli ja pit ja muutkin minusta kiinnostuneet: Kirjoitan edelleen blogia elämästäni; äitiydestä, työholismista, alkoholismista, nettipokerista, rahasta, masennuksesta ja kaikesta. En kuitenkaan tällä Witchie-nikilläni, mutta voittehan te harrastuksen vuoksi blogini kaivaa esiin...
 
ei tuli eikä pit
Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:
Yhtään järkevää argumenttia siitä, miksi pitäisi hinkua naimisiin, vaikka avioehdon laatimalla, ei teiltä enää tunnu tulevan; vain tuollaista pikkusieluista, ala-arvoista kommenttia epämääräisten nikkien takaa. Vieläkö te joka päivä jaksatte bongata minua - jos vaikka jossain kirjoittelisin, tuli ja pit? No, toisaalta harrastus kait se on sekin.

Yhden pienen väärin käsityksen oikaisen kuitenkin: Mieheni on kyllä vanhempi kuin minä.
Jaaha, se ei sitten ollutkaan se nuori mies, josta viimeksi kirjoittelit, jonka kanssa menit naimisiin?
 
todella ikävää
Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:
Tuli ja pit ja muutkin minusta kiinnostuneet: Kirjoitan edelleen blogia elämästäni; äitiydestä, työholismista, alkoholismista, nettipokerista, rahasta, masennuksesta ja kaikesta. En kuitenkaan tällä Witchie-nikilläni, mutta voittehan te harrastuksen vuoksi blogini kaivaa esiin...
Oli mielenkiintoista lukea juuri minkälainen tausta sinulla onkaan, nimittäin kirjoituksesi avioehdosta olivat sen verran oudot.
On varmaan noloa kun menettää kasvonsa, ikävää. Nyt yrität siirtää keskustelua muille uomille.
 
-Witchie
Alkuperäinen kirjoittaja ei tuli eikä pit:
Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:
Yhtään järkevää argumenttia siitä, miksi pitäisi hinkua naimisiin, vaikka avioehdon laatimalla, ei teiltä enää tunnu tulevan; vain tuollaista pikkusieluista, ala-arvoista kommenttia epämääräisten nikkien takaa. Vieläkö te joka päivä jaksatte bongata minua - jos vaikka jossain kirjoittelisin, tuli ja pit? No, toisaalta harrastus kait se on sekin.

Yhden pienen väärin käsityksen oikaisen kuitenkin: Mieheni on kyllä vanhempi kuin minä.
Jaaha, se ei sitten ollutkaan se nuori mies, josta viimeksi kirjoittelit, jonka kanssa menit naimisiin?
No, minä olen ollut nykyisen mieheni kanssa naimisissa kohta kolme vuotta. Koska on "viimeksi"?

Vaivaako sinua se, että olen ollut naimisissa aikaisemminkin? Juuri siksi kirjoitan tällä samalla nikillä, koska minulla ei ole mitään salattavaa. Haluan kirjoittaa näissä ketjuissa ketjun aiheesta; ilmaisten mielipiteeni omaa elämääni esimerkkinä käyttäen. Onko siinä jotain väärää sinun mielestäsi?
 
-Witchie
Koska elämäni on ihan päivän valon kestävää tai kestämätöntä ja kaikki läheiseni tietenkin tietää taustani, eikö elämän kokemukseni ja sen myötä tullut "viisaus" voisi koitua jollekin hyödyksi?

Keskusteltaisko tässä ketjussa kuitenkin kunnioittaen aloittajaa ko. aloittajan aiheesta? Voitte taas aloittaa ketjun nimeltä Witchie, jos haluatte.
 
ei tuli eikä pit
Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:
Alkuperäinen kirjoittaja ei tuli eikä pit:
Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:
Yhtään järkevää argumenttia siitä, miksi pitäisi hinkua naimisiin, vaikka avioehdon laatimalla, ei teiltä enää tunnu tulevan; vain tuollaista pikkusieluista, ala-arvoista kommenttia epämääräisten nikkien takaa. Vieläkö te joka päivä jaksatte bongata minua - jos vaikka jossain kirjoittelisin, tuli ja pit? No, toisaalta harrastus kait se on sekin.

Yhden pienen väärin käsityksen oikaisen kuitenkin: Mieheni on kyllä vanhempi kuin minä.
Jaaha, se ei sitten ollutkaan se nuori mies, josta viimeksi kirjoittelit, jonka kanssa menit naimisiin?
No, minä olen ollut nykyisen mieheni kanssa naimisissa kohta kolme vuotta. Koska on "viimeksi"?

Vaivaako sinua se, että olen ollut naimisissa aikaisemminkin? Juuri siksi kirjoitan tällä samalla nikillä, koska minulla ei ole mitään salattavaa. Haluan kirjoittaa näissä ketjuissa ketjun aiheesta; ilmaisten mielipiteeni omaa elämääni esimerkkinä käyttäen. Onko siinä jotain väärää sinun mielestäsi?
"Viimeksi" on se kun olen viimeksi lukenut sinusta.
Ei toki avioliittosi vaivaa. Miksi vaivaisi? Eikä kirjoituksissasi tai saman nikin käyttämisessä ole mitään "väärää", mitä sillä sitten tarkoitatkin. Mikä olisi sitten "oikeaa?"
 
Lillukka-
Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:
Yhtään järkevää argumenttia siitä, miksi pitäisi hinkua naimisiin, vaikka avioehdon laatimalla, ei teiltä enää tunnu tulevan; vain tuollaista pikkusieluista, ala-arvoista kommenttia epämääräisten nikkien takaa. Vieläkö te joka päivä jaksatte bongata minua - jos vaikka jossain kirjoittelisin, tuli ja pit? No, toisaalta harrastus kait se on sekin.
Ei kai tässä kyse ollut mistään avioliittoon hinkumisesta vaan avioehdosta?

Tuskinpa täällä kukaan sinua 'bongailee', mikä sinut saa niin kuvittelemaan? Normaalia keskustelua asioista, ei sinun ympärilläsi vaan sinun ja muiden mielipiteitä kommentoiden.

En millään muotoa ole yrittänyt peitellä tai salailla sitä, että käytän nikkiä Lillukka, olenhan sen useasti täällä maininnut joissakin yhteyksissä. Syyhän oli se, että joku katsoi aiheelliseksi rekisteröidä 'tuli.'-nikin, jota käytin.
 
-Witchie
Alkuperäinen kirjoittaja ei tuli eikä pit:
Mikä olisi sitten "oikeaa?"
Niin. Sait minut ymmärtämään jotain kommentillasi: Olen pahoillani, jos olen tuominnut avioehdon "vääränä". Yritän jatkossa muotoilla mielipiteeni paremmin, jotta se tulisi ymmärretyksi vain minun mielipiteenäni. Joka tietenkään ei ole se ainoa oikea. Vain mielipiteeni.
 
-Witchie
Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:
Yhtään järkevää argumenttia siitä, miksi pitäisi hinkua naimisiin, vaikka avioehdon laatimalla, ei teiltä enää tunnu tulevan; vain tuollaista pikkusieluista, ala-arvoista kommenttia epämääräisten nikkien takaa. Vieläkö te joka päivä jaksatte bongata minua - jos vaikka jossain kirjoittelisin, tuli ja pit? No, toisaalta harrastus kait se on sekin.
Ei kai tässä kyse ollut mistään avioliittoon hinkumisesta vaan avioehdosta?

Tuskinpa täällä kukaan sinua 'bongailee', mikä sinut saa niin kuvittelemaan? Normaalia keskustelua asioista, ei sinun ympärilläsi vaan sinun ja muiden mielipiteitä kommentoiden.

En millään muotoa ole yrittänyt peitellä tai salailla sitä, että käytän nikkiä Lillukka, olenhan sen useasti täällä maininnut joissakin yhteyksissä. Syyhän oli se, että joku katsoi aiheelliseksi rekisteröidä 'tuli.'-nikin, jota käytin.

En ole seuraillut keskusteluja intensiivisesti enkä jatkossakaan sitä tee, joten en ole huomannut sinun vaihtaneen vakinikkiäsi, Lillukka (tuli).

Meidän mielipiteemme eivätkä kemiamme kohtaa; sen olen todennut aiemminkin. Hauskaa huomata, että sama ihminen on noiden nikkien takana, joiden kanssa ei kerta kaikkiaan ajatusmaailmat kohtaa. Miten sen voikin huomata näin virtuaalimaailmassakin?
 
-Witchie
Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
Hauskaa muuten sinänsä, että kuvittelet kaikkien eri mieltä kanssasi olevien kirjoittajien olevan 'tuli' tai pit'.

Tämä näistä nikeistä osaltani.
Ikävää on, että tuossa ystäväsi, entisellä nimimerkillä pit kirjoitellut, kirjoitteli.

Ja tämä osaltani tästä.
 
ei tuli eikä pit
Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:
Alkuperäinen kirjoittaja ei tuli eikä pit:
Mikä olisi sitten "oikeaa?"
Niin. Sait minut ymmärtämään jotain kommentillasi: Olen pahoillani, jos olen tuominnut avioehdon "vääränä". Yritän jatkossa muotoilla mielipiteeni paremmin, jotta se tulisi ymmärretyksi vain minun mielipiteenäni. Joka tietenkään ei ole se ainoa oikea. Vain mielipiteeni.
Kaikkihan me täällä esitämme omia mielipiteitämme, jotka ovat muotoutuneet elämänkokemustemme mukana. Me kaikki työstämme myös kokemuksemme omalla tavallamme. Siksi on vaikeaa tuomita mitään mielipidettä vääräksi tai oikeaksi, jos ei ole faktoista kysymys. Se mikä on "väärää" minulle on "oikeaa" sinulle ja moni asia ei ole pelkästään oikeaa tai väärää, vaan hiukan kumpaakin tai ei kumpaakaan. On ihan hyvä, että täällä pallotellaan samaa asiaa ja tuodaan esille eri näkökantoja. Aina voi oppia jotain uutta, kun toisilla on erilaisia kokemuksia samoista asioista.
 
Itsensä tunteva pikkusieluinen
Olen seurustellut mieheni kanssa koko aikuisikäni. Naimisiin menimme vasta liki parinkymmenen yhteisen vuoden jälkeen. Asunto ja lapset on hankittu siis ennen aviolittoa, kuten kaikki muukin omaisuutemme (= auto ja huonekalut, heh).

Itse halusin ehdottomasti avioehdon avioeron varalta, ja sen teimme heti vihkipäivänä. Itse tuskin perin mitään, sillä toivon hartaasti, että vanhempani käyttävät säästönsä omaksi iloksi ja hyödyksi. Minulla ei ole muita sisaruksia kuin yksi veli ja ymmärtääkseni hän on samoilla linjoilla kanssani.

Mieheni vanhemmilla sen sijaan on omakotitalo suurella järvenrantatontilla. Paikka on miehelleni ja hänen sisaruksilleen tärkeä. Appivanhempani ovat jo kahdeksankymppisiä ja melko huonokuntoisia.

Mikäli kävisi niin, että mieheni saatua perinnön hän haluaisi erota esim. rakastuttuaan toiseen, niin ihan varmasti pikkusieluinen pirulainen sisälläni alkaisi jyllätä. Tasan tarkkaan vaatisin puolet joka ikisestä tontilta löytyvästä muurahaisestakin. Mistään sopuerosta ei olisi puhettakaan. Avioehdolla olen saanut ainakin tuon riidanaiheen käsiteltyä jo etukäteen.

Yhdessä olemme siis olleet kohta kolmekymmentä vuotta eikä ole tarkoitustuskaan erota. Eroja kuitenkin sattuu, jopa sellaisille ystävilleni, joiden en ikinä voinut kuvitella eroavan. Vaikka olen realisti, rakastan miestäni suunnattomasti - ja hän minua.
 
mamma ja 4 au-lasta
Alkuperäinen kirjoittaja todella ikävää:
Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:
Tuli ja pit ja muutkin minusta kiinnostuneet: Kirjoitan edelleen blogia elämästäni; äitiydestä, työholismista, alkoholismista, nettipokerista, rahasta, masennuksesta ja kaikesta. En kuitenkaan tällä Witchie-nikilläni, mutta voittehan te harrastuksen vuoksi blogini kaivaa esiin...
Oli mielenkiintoista lukea juuri minkälainen tausta sinulla onkaan, nimittäin kirjoituksesi avioehdosta olivat sen verran oudot.
On varmaan noloa kun menettää kasvonsa, ikävää. Nyt yrität siirtää keskustelua muille uomille.
Mistä löytyy mullekin joku tyhmä ja rikas nuorimies joka meiät elättäis?
 
Ernest von Örn
Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:
Tuli ja pit ja muutkin minusta kiinnostuneet: Kirjoitan edelleen blogia elämästäni; äitiydestä, työholismista, alkoholismista, nettipokerista, rahasta, masennuksesta ja kaikesta. En kuitenkaan tällä Witchie-nikilläni, mutta voittehan te harrastuksen vuoksi blogini kaivaa esiin...

Tuskinpa sinä siellä blogissasi rehvastelet nettipokerista voittamillasi rahoilla! Miten olis avioehto tai materialismi!
 
kysynvaan
Mikä ongelma siinä voi olla, jos kaksi ihmistä avioliiton solmiessaan sopii, että se, mikä ennen avioliittoa on ollut omaa omaisuutta, on sitä jatkossakin, se, minkä perintönä saa tai itse omiin nimiinsä ostaa, on omaa omaisuutta ja se, mikä yhteiseksi hankitaan, on yhteistä omaisuutta?
Miten tuota omaisuutta avioliiton aikana hyödynnetään ja siitä nautitaan, on ihan vapaasti sovittavissa.
 
mammammaa
Alkuperäinen kirjoittaja kysynvaan:
Mikä ongelma siinä voi olla, jos kaksi ihmistä avioliiton solmiessaan sopii, että se, mikä ennen avioliittoa on ollut omaa omaisuutta, on sitä jatkossakin, se, minkä perintönä saa tai itse omiin nimiinsä ostaa, on omaa omaisuutta ja se, mikä yhteiseksi hankitaan, on yhteistä omaisuutta?
Miten tuota omaisuutta avioliiton aikana hyödynnetään ja siitä nautitaan, on ihan vapaasti sovittavissa.
No se että se joka on se pers aukinen, ei oikein pidä järjestelystä.
 
appalusi
Alkuperäinen kirjoittaja mammammaa:
Alkuperäinen kirjoittaja kysynvaan:
Mikä ongelma siinä voi olla, jos kaksi ihmistä avioliiton solmiessaan sopii, että se, mikä ennen avioliittoa on ollut omaa omaisuutta, on sitä jatkossakin, se, minkä perintönä saa tai itse omiin nimiinsä ostaa, on omaa omaisuutta ja se, mikä yhteiseksi hankitaan, on yhteistä omaisuutta?
Miten tuota omaisuutta avioliiton aikana hyödynnetään ja siitä nautitaan, on ihan vapaasti sovittavissa.
No se että se joka on se pers aukinen, ei oikein pidä järjestelystä.
Just noin se menee.
 

Yhteistyössä