S
"sini"
Vieras
Onkohan paljon pareja jotka oikeasti eroavat "paperilla" rahan takia? Itse tein laskelmia ja kyllähän se rahallisesti olisi aika kannattavaa. Laskin, että jos muuttaisimme lasten kanssa vuokralle, niin meille jäisi kuukaudessa 300-400 enemmän rahaa käytettäväksi. Nyt siis asumme lainarahoitteisessa asunnossa, olemme mieheni kanssa pienituloisia (vaikka päivähoitomaksut menevätkin kalleimman mukaan). Maksamme lainaa 1000/kk (auto+asunto), vastike on 500/kk. Myöskään opintotukea ei esikoisemme saa, koska olemme kelankin mielestä hyvätuloisia.
Jos muuttaisimme vuokra-asuntoon, jäisi asumistuen jälkeen maksettavaksi 500/kk, lainoja ei olisi (mies maksaisi autolainansa itse), ei auton vakuutus-/käyttökustannuksia, päivähoitomaksu olisi muutaman kympin, ruokakustannukset pienenee, miehen tupakat luonnollisesti jäisi pois yhteisestä pussista maksettavaksi jne. Ja isommat lapset saisivat opintotukea 100/kk.
Onkohan se tosiaan näin? Mitä en ole osannut ottaa huomioon?
Jos muuttaisimme vuokra-asuntoon, jäisi asumistuen jälkeen maksettavaksi 500/kk, lainoja ei olisi (mies maksaisi autolainansa itse), ei auton vakuutus-/käyttökustannuksia, päivähoitomaksu olisi muutaman kympin, ruokakustannukset pienenee, miehen tupakat luonnollisesti jäisi pois yhteisestä pussista maksettavaksi jne. Ja isommat lapset saisivat opintotukea 100/kk.
Onkohan se tosiaan näin? Mitä en ole osannut ottaa huomioon?