Avioerosta. Paljon kysymyksiä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mies on käyttäytynyt kuukausia aivan mielipuolisesti. Uusperhe ollaan ja mies kohtelee minun lapsiani aivan törkeästi, ero on väistämätön tosiasia. On oltu naimisissa viivi vuotta, asutaan miehen omistamassa talossa, avioehtoa ei ole. Minä olen todella huonostipalkatussa työssä, säästöjä ei ole. Saakohan sossusta rahaa takuuvuokraan? Ja mites omaisuuden kanssa, siis mullahan on vain irtaimistoa, mut olenko oikeutettu talosta johonkin kun se on hankittu jo ennne avioliittoa. Saanko edes asumistukea? Kannattaako suostua nollaelatusmaksuihin jos yrittäisi lapsista puolet-puolet-huoltajuutta? Mies on saanut raha-asiansa aivan solmuun, perintäkirjeitä tulee jatkuvasti, en tiedä mistä.
Minä olen aina huolehtinut kaikista lasten menoista ja nyt mies uhkailee etten saa lapsia. Yhteiset lapset on alle kouluikäisiä.

Todennäköisesti sosku auttaa vuokrissa

mun mielestä et oo oikeutettu jos talo on ostettu ennen avioliittoa

asumistuki riippuu sinun tuloista, perheen koosta sekä asunnon neliöistä

tuohon elatus asiaan en osaa vastata kun en oo koskaan sellasta saanut

Anna uhkailla, ei se niitä saa jos sun elämä vaan on kaikinpuolin ok

Jos teillä ei ole avioehtoa, niin kaikki omaisuus puolitetaan. Myös ennen avioliittoa hankittu.

Yhteishuoltajuus teille todnäköisesti jää, tapaamiskuviot katsotaan erikseen. Alle kouluikäisille ei välttämättä sovi vuoroviikkosysteemit.

Sossusta voi saada rahaa tai itseasiassa maksusitoumuksen, mutta eikö sinulla tosiaan ole mitään rahaa millään tilillä yllättäviä tilanteita varten? :/ Asumistukea yms saa tulojen perusteella jos ei ole suurta omaisuutta. Kysy Kelasta miten tuo talonpuolikkaan omistaminen vaikuttaa.

Sain minäkin tässä tieota, mä oon luullu aina että ennen avioliittoa hommattu omaisuus on henk.kohtainen vaik ehtoa ei oo. eli väärää tietoa laitoin sulle ap..sori =)

Siis kyllä mäkin luulin että ennen avioliittoa hommattu henkilökohtainen omaisuus on kanssa omaa, ettei sitä avioerossa jaeta. :o No, oppia ikä kaikki. :)

Mitä tarkoitat puolet-puolet-huoltajuudella? Tarkoitatko lapsen luonapitoa, että lapsi/lapset olisi esim. viikon sinulla, viikon isällään. Mihinkään pitkäaikaisiin nollasopimuksiin en kyllä neuvoisi suostumaan. :p

Jos ei ole avioehtoa, ihan kaikki omaisuus jaetaan puoliksi. Ihan sama koska hankittu. Juuri eronneena tiedän tämän. Palkkaa HETI asianajaja pitämään sun puolia. Sille voit kyllä maksaa vasta sitten kun ero on selvä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mäkin olen luullut että ennen avioliittoa hankittu omaisuus on omaa, siis ettei sitä jaeta jos ero tulee

Juuri tämän takiahan se avioehto on keksitty - että tosiaan saa suojattua omaisuuttaan, jonka on hankkinut ennen avioliittoa.

Hei haloo, miks muuten pyrkyrit nais rikkaita pappoja ellei ennen liittoa hankittu omaisuus menis puoliks!!!!!! Tietysti se menee. Ajatella että joku vielä luulee muuta.

mut miten saa sit asiat rullaamaan jos olen oikeutettu tohon talonpuolikkaaseen, eihän ne kelassa mitään asumistukea anna sitten ja silloin kyllä menee oikeesti tosi tiukille kun palkka on noin 1000 euroa kuussa ja vuokra varmasti lähes 800

mut miten saa sit asiat rullaamaan jos olen oikeutettu tohon talonpuolikkaaseen, eihän ne kelassa mitään asumistukea anna sitten ja silloin kyllä menee oikeesti tosi tiukille kun palkka on noin 1000 euroa kuussa ja vuokra varmasti lähes 800

Mies pistää talon myyntiin tai maksaa sut muuten ulos siitä (mikä ei varmaan velkaisella tule kyseeseen).

Siis sossu auttaa kunnes talo on myyty tai mies ostaa sulta sun puolikkaan. Oikeesti, ota asianajaja. Voit hävitä niiiin paljon ilman lakiapua!!!

Ensinnäkin. Kunnalta saat ensihätään asunnon. Niillä on aina tyhjillään kämppiä pulaan joutuneita lapsiperheitä varten. Vuokrakuitit voit viedä suoraan sossuun.

sossuun olenkin yrittänyt jo soittaa, mut lomat pyörii vielä joten en ole saanut ketään asioista tietävää kiinni. Miten sitä kehtaa viedä toiselta puolet talosta, tuollainen mielenterveyshäiriöinen vielä tekee jotain peruuttamatonta.

sossuun olenkin yrittänyt jo soittaa, mut lomat pyörii vielä joten en ole saanut ketään asioista tietävää kiinni. Miten sitä kehtaa viedä toiselta puolet talosta, tuollainen mielenterveyshäiriöinen vielä tekee jotain peruuttamatonta.

Eihän sun tietysti ole pakko ottaa puolia jos et halua. Ehkä tosiaan olis parempi, että hoitaisit yhteydenpidon tästä lähtien vain asianajajan välityksellä siihen hulluun?

Alkuperäinen kirjoittaja --:

Ensinnäkin. Kunnalta saat ensihätään asunnon. Niillä on aina tyhjillään kämppiä pulaan joutuneita lapsiperheitä varten. Vuokrakuitit voit viedä suoraan sossuun.

Riippuu kyllä kai ihan kunnasta. Mä tiedän useammankin kunnan/kaupungin, jossa ei ole. Esim. tämän hetkisessä asuinkaupungissamme vuokrataloja hallinnoi ihan erillinen yhtiö, joka ei ole missään tekemisissä sosiaalitoimiston kanssa, eikä sosiaalitoimisto voi sieltä niitä asuntoja antaa.

Yhteistyössä