avioliiton jatkumisesta uskottomuuden jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saako petetty niellä kaiken
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saako petetty niellä kaiken

Vieras
Mies kävi vieraissa. Lähinnä viestittelyä ja kerran kännissä sängyssä(känni ei ole pelastus) Olen keskustellut kummankin osapuolen kanssa niin, että he eivät pystyneet siinä välissä sopimaan mitä kertoa ja tarina täsmäsi.

Suhde siis loppui ja mies on kertonut luulleensa minun rakkauden kadonneen häntäkohtaan jo vuosia sitten. Kertoi myös ettei ollut mitään tunteita tuota toista kohtaan vaan lähinnä jännityksen hakua ja oli kiva kuulla toiselta kehuja sekä kauniita sanoja.

Ollaan päätetty jatkaa matkaa, yhdessä. Kummaltakaan ei ole tunteet mihinkään kuolleet. Ehkä ne tai ainakin kyky näyttää niitä oli kadoksissa arjen ja lapsilauman seassa.

Voiko tää onnistua? Me uskotaan niin, mutta lähipiiri ei ole samaa mieltä. Onko kenellekkään käynyt samoin ja onko pystytty elämään tuommoisen asian kanssa?

Ystäväni perheessä kävi samoi, tosin vaimo oli se, joka kävi vieraissa. Aikansa se otti, mutta pystyivät jatkamaan. Tuosta on jo vuosia, ja heillä menee hyvin. Eli kyllä tuollaisesta tilanteesta voi vielä jatkaa, molempien vaan on oltava valmiita siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ystäväni perheessä kävi samoi, tosin vaimo oli se, joka kävi vieraissa. Aikansa se otti, mutta pystyivät jatkamaan. Tuosta on jo vuosia, ja heillä menee hyvin. Eli kyllä tuollaisesta tilanteesta voi vielä jatkaa, molempien vaan on oltava valmiita siihen.

Ihana kuulla :)

Minä en pystynyt enää harrastamaan seksiä miehen kanssa sen jälkeen. Näin vaan silmissäni hänet toisen naisen kanssa... Mutta siitä vaan yrittämään, jos mielestäsi luottamuksesi pettänyt ihminen on sinun arvoisesi.

Se on molempien asenteesta ja päätöksistä kiinni. Jos todella rakastat miestäsi ja päätät antaa anteeksi niin voi onnistua. Jos miehesi katuu vilpittömästi ja tekee töitä korjatakseen särön, voi onnistua. Yksin ei kukaan saa noinkin isoa asiaa korjattua, eikä kuulukaan.

Minusta ei hyvä suhde yhteen pettämiseen kaadu. Silloin on suhteessa jo muutakin vikaa, jos kaatuu. Kyllä tuollaisen voisi anteeksi antaa ja onhan se nyt ihan inhimillistäkin. Harva eläin kun luonnostaan on yksiavioinen.

Niin on varmaan paljonkin siitä kiinni että voitko oikeasti antaa anteeksi ja jättää asian taaksesi. Sekä siitä että onko tuollainen käytös mieheltäkin taakse jäänytt. Jos luottamuksen saa palautettua, niin on varmaan hyvä mahdollisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Minusta ei hyvä suhde yhteen pettämiseen kaadu. Silloin on suhteessa jo muutakin vikaa, jos kaatuu. Kyllä tuollaisen voisi anteeksi antaa ja onhan se nyt ihan inhimillistäkin. Harva eläin kun luonnostaan on yksiavioinen.

Paljon olemme juuri tuosta keskustelleet. Siis siitä, että voiko hyvä uhde tuohon kaatua ja sitä missä mätti että tuhon pisteeseen meni. Nyt ollaan päätetty ottaa aikaa myös parisuhteelle. aiemmin ollaan eletty vain lapsille. Tultu siihen tulokseen, että jo se, että meidän parisuhde voi hyvin on lasten etu. Eli alamme joskus olemaan jopa yön yli ihan vaan kaksin. Sitäkään kun ei ole tapahtunut 13 vuoteen.

En ole ollekaan varma pystynkö jatkamaan tai haluanko jatkaa. Mietin vaan et kauankohan menee et se varmuus tulee. Olen tiennyt asiasta nyt n.3kk ja siitä lähtien miettinyt ja ei vaan selvene. Tunteet menee vuoristorataa ja on aika hankala päättää mitään pysyvästi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ole ollekaan varma pystynkö jatkamaan tai haluanko jatkaa. Mietin vaan et kauankohan menee et se varmuus tulee. Olen tiennyt asiasta nyt n.3kk ja siitä lähtien miettinyt ja ei vaan selvene. Tunteet menee vuoristorataa ja on aika hankala päättää mitään pysyvästi.

Meillä aika tuore tapaus. Tunteet todella heittelee ja kai niin pitääkin olla. Jos asioita ei selvitetä ja käsitellä voiko niitä jättää taakseenkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:

Paljon olemme juuri tuosta keskustelleet. Siis siitä, että voiko hyvä uhde tuohon kaatua ja sitä missä mätti että tuhon pisteeseen meni. Nyt ollaan päätetty ottaa aikaa myös parisuhteelle. aiemmin ollaan eletty vain lapsille. Tultu siihen tulokseen, että jo se, että meidän parisuhde voi hyvin on lasten etu. Eli alamme joskus olemaan jopa yön yli ihan vaan kaksin. Sitäkään kun ei ole tapahtunut 13 vuoteen.

Ihan hyvä ratkaisu. Mikään suhde ei toimi, jos siihen ei panosteta. Ja kaikki ei toimi vaikka panostettais kuinka paljon. Sitten kannattaa alkaa miettimään, onko siinä panostuksessa järkeä, jos tulosta ei näy.

minä annoin anteeksi ku mies petti,aikaa on nyt siitä 2 vuotta,ja meillä menee paremmin ku ennen pettämistä.ollaan oltu 10 vuotta yhessä,että jos tuntuu että vielä on tunteita nii kokeilkaa ihmeessä.

Ollaan vaan normaalisti. Lasten takia kai pitäisi yrittää mutta....ei vaan oikeesti jaksa. Miehellä myös masennus ja sekin rassaa. Jotenkin vaan tuntuu ettei hommassa ole enää mitään järkeä. No meillä on kai muutenkin huono suhde tai en mä sitä tiennyt mut miehen mielestä on.

Yleensä mies pystyy antamaan paremmin anteeksi ja unohtamaan uskottomuuden.. En tiä mistä johtuu, mut kuitenkin kun mies käynyt vieraissa suhteet yleensä loppunut, mut kun nainen käynyt suhteet yleensä jatkunut..

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
minä annoin anteeksi ku mies petti,aikaa on nyt siitä 2 vuotta,ja meillä menee paremmin ku ennen pettämistä.ollaan oltu 10 vuotta yhessä,että jos tuntuu että vielä on tunteita nii kokeilkaa ihmeessä.

Meillä siis on toivoa :) Se toisaalta loukkaa kun lähipiiri lyö lyttyyn. Varoittelevat minua esim. kun kerran pettää niin pettää uudestaankin...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:

Meillä siis on toivoa :) Se toisaalta loukkaa kun lähipiiri lyö lyttyyn. Varoittelevat minua esim. kun kerran pettää niin pettää uudestaankin...

Jos sinä olet sinut sen pettämisen kanssa (tai pääset sinuiksi, että niin on tapahtunut) en näe estettä miksi suhde ei voisi jatkua. Jätä ne ei-kannustavat kommentit omaan arvoonsa.

miksi lähipiirisi tietää tästä?

Meillä taustalla uskottomuutta eri muodoissa, minä petin fyysisesti, mies henkisesti....
Vei ainakin vuoden tuon miehen pettämisen jälkeen selvitä ja setviä. Koko se aika oli vuoristorataa, välillä yrittämistä ja halua, sitten taas huutamista ja eroajatuksia. Itse olisin enemmän halunnut että mies lähtee ja muuttaa, mutta tällä hetkellä olen iloinen ja tyytyväinen että hän piti minua silloin kasassa ja uskoi rakkauteemme kun minä en niin tehnyt.

Nyt menee vihdoin paremmin kuin pitkään aikaan...mutta lopulta se oli yhteinen päätös vain olla yhdessä. ei lapsien takia, mutta siitä syystä meidän piti yrittää viimeiseen asti.

Puhukaa, puhukaa ja puhukaa ja ottakaa omaa aikaa. Äläkä välitä muiden puheista, vain sinä tiedät parhaiten

Juu toihan se auttaa..."pitäkää miehistänne huolta"...ihan naurattaa. Eiköhän jokainen aikuinen pidä itse itsestään huolta. Ja ap:lle...töitä se vaatii ja paljon...

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Juu toihan se auttaa..."pitäkää miehistänne huolta"...ihan naurattaa. Eiköhän jokainen aikuinen pidä itse itsestään huolta. Ja ap:lle...töitä se vaatii ja paljon...

no ei ole ihme että mies menee vieraisiin.Akoilla loppuu oman ulkonäön kiinnostus kun lapset syntyy,tukka harottaa läskit kertyy,tuulipuku kamaa.
ei anneta,ruvetaan pihtaa,nalkutusta

Yhteistyössä