Avioliiton siunaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Ehkä joku paltalaisista vetäisee päiväkahvin väärään kurkkuun ja siunailee, että voi kamala mitä se taas on keksinyt ja voi sen perhettäkin, mutta miehen kanssa päädyttiin siihen, että juhlistamme oikeen kunnolla ja pitkällä kaavalla ensi vuonna täyteen tulevaa kymmenettä hääpäivää ihan jo siitäkin syystä, että ylipäätään näinkin myrskyisässä suhteessa ollaan näin pitkälle päästy ja kun kerran rakastetaan toisiamme niin pirusti! Juttu olis elokuussa ja ulkoilmahomma ois kiehtova juttu kun olen aina sanonut, että ens kerralla haluan vihille paljain jaloin ja meren rannalla, mutta Suomen suvessa nyt aina on toi ilma joka mietityttää.. tää paikallinen kappeli mua kiehtois, mutta mietityttää että onko se liikaa ihmisten mielissä hautakappeli.. Siunauskaavassa ei ole sormusten pujotusta ollenkaan, mutta mietin olisko mukavaa pyytää mieheltä 10-vuotishääpäiväksi napakoru ja pyytää sen pujottamaan korun omin käsin ihan ohjelmanumeron vuoksi.. Ystävät haluan tietysti kaikki paikalle, ollaan jo puhuttukin kaveriporukalle joka aina yhteisissä juhlissa kyselee, että kenenkäs luona seuraavaksi nähdään, että meillä on sit isot juhlat ens vuonna.. tarjoilu pitäis kai olla kesäisen kevyttä, koska mökillä olis ehkä kiva bilettää, sillä siellä kukkii kaikki ne kukat joita oli hääpäivänämme koristeina kun naimisiin menimme. Elokuun yöhön sopis kai ilotulituskin, sellaisen vois tilata.. Tanssilattia pitäis kyllä nikkaroida sinne ja ehkä sit joku juhlateltta virittää, ainakin katos.. Nyt sais kertoa ideoita ihan mitä hullumpia keksitte, ja kyse on tosiaan sitten 10-vuotishääpäivästä joten mitään häihin viittaavaa leikkimistä ei haluta, paitsi tietty komea kakku marsipaanijoutsenilla kuten silloin joskuskin.. tosin joutsenia saa olla nyt kolme kahden sijaan..

(Niin ja siis tämä tapahtuu ensi vuonna..)<br><br>

Mä oon myös puolileikillään miehelle sanonu, että uusitaan vihkivalat sitten kun tulee 5v hääpäivä. Ja ihan sen takia, että meillä oli pienet ja pikaiset häät (sillon ei haluttu isoja juhlia) ja nyt haluaisin mennä "kunnolla" naimisiin.. =)

Tehdäänkö niitä Suomessa niitä siunaamisia, jos on jo kerran kirkossa vihitty? =) Mukavaltahan tuo kuulostaa. Ei mennyt kahvit väärään kurkkuun,eikä johdu vain siitä, etten tässä kahvia juo =) Mukava kuulla myös, että myrskyvaihe ohitettu, näin ymmärsin

Päiväkahvi meinas tosiaan mennä väärään kurkkuun, mutta ihan vaan tuosta ajatuksenvirtatekstistä... Välillä oli ehkä hiukan vaikea seurata! :whistle: :D

Muuta ei tainnu edes jäädä mieleen, kun se, että miusta (ehkä mie oon niitä rajottuneita ja vanhanaikasia) napakoru (tai siis sen laittaminen) ei sovi kappeliin, ulkoilmatilaisuuteen kyllä, jos vaan kivalta idealta tuntuu! :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 14:26 Lumenneito kirjoitti:
Mä oon myös puolileikillään miehelle sanonu, että uusitaan vihkivalat sitten kun tulee 5v hääpäivä. Ja ihan sen takia, että meillä oli pienet ja pikaiset häät (sillon ei haluttu isoja juhlia) ja nyt haluaisin mennä "kunnolla" naimisiin.. =)
Meillä oli kyllä isot ja komeat häät, mutta oltiin ihan nuoria kakaroita silloin ja tuntui että suvulle oli niin ylenmäärin tärkeää se juhla, että emme ehtineet juurikaan muuta kuin heidän tanssitettavaan olla koko illan, nyt ois kiva juhlia ystävien kesken uudestaan.

Tää on kiva kuulla, kun välillä tuntui (saatoin ymmärtää väärin) että olette lähes eron partaalla tai ainakin myrskysi kovasti. Mustakaan tuo napakoru ei sovi mihkään kappeliin tai kirkolliseen tilaisuuteen, mutta onnea ja hauskoja juhlia teille! Ja pitkää, onnellista liittoa! =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 14:27 huppaloora kirjoitti:
Jos vaikka Fabergen munia jakaisitte vieraille..? :D
Itse asiassa se muna on mulla mielessä ollut nyt, kun sen saa auki ja siellä sisällä on pienempi muna jonka saa myös auki ja sinne sisälle mahtuis vielä koru.. Häissämme mun veljeni toi sormuksen sormustyynyllä alttarille, nyt voisin pyytää kummipoikaamme ja tyttöäni tuomaan sen mulle tulevan korun tuon munan sisällä.. Ekoissa häissämme oli morsiusneitona puolitoistavuotias eka kummityttömme, nyt voisin ottaa nuo kaikki kummilapseni (3kpl) ja oman lapseni touhuamaan jotakin seremoniassa..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 14:30 mie kirjoitti:
Tää on kiva kuulla, kun välillä tuntui (saatoin ymmärtää väärin) että olette lähes eron partaalla tai ainakin myrskysi kovasti. Mustakaan tuo napakoru ei sovi mihkään kappeliin tai kirkolliseen tilaisuuteen, mutta onnea ja hauskoja juhlia teille! Ja pitkää, onnellista liittoa! =)
Kaavassa ei ole sille kohtaa ollenkaan, joten se täytyykin tehdä siunauksen päätteeksi eli sen ulkopuolella..

Niin ja meillä on toki hyvinkin myrskyisä suhde, mutta rakkautta silti on riittänyt.. emme anna periksi kuitenkaan kumpikaan kovin helpolla..<br><br>

Mä kanssa haaveilin 10-vuotis hääpäivästä, kun meillä ei aikoinaan häitä ollu. Mutta se tuli ja meni, katotaan sit 20-vuotis hääpäivänä uudestaan...
Mun mielstä hääpäivä pitäis juhlia paljon isommin ja enemmän kun nykyään tehdään!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 14:27 Candide kirjoitti:
Tehdäänkö niitä Suomessa niitä siunaamisia, jos on jo kerran kirkossa vihitty? =) Mukavaltahan tuo kuulostaa. Ei mennyt kahvit väärään kurkkuun,eikä johdu vain siitä, etten tässä kahvia juo =) Mukava kuulla myös, että myrskyvaihe ohitettu, näin ymmärsin
Kysyin kerran jo papilta jonka haluaisin tähän toimitukseen, että onko tämä mahdollista ja hän sanoi, että täysin mahdollista, mutta vielä kovin harvinaista Suomessa, että avioparit tätä pyytäisivät. Kirkon kanta on, että siunaavat avioliiton vaikka joka vuosi jos joku näin haluaa sillä tämä ei ole juridinen toimenpide.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 14:35 Fleur de la Cour kirjoitti:
\
Kysyin kerran jo papilta jonka haluaisin tähän toimitukseen, että onko tämä mahdollista ja hän sanoi, että täysin mahdollista, mutta vielä kovin harvinaista Suomessa, että avioparit tätä pyytäisivät. Kirkon kanta on, että siunaavat avioliiton vaikka joka vuosi jos joku näin haluaa sillä tämä ei ole juridinen toimenpide.

Hieno homma. En vaan ole koskaan ollut sellaisessa tilaisuudessa, niin en ollut varma =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 14:36 Candide kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 14:35 Fleur de la Cour kirjoitti:
\

Hieno homma. En vaan ole koskaan ollut sellaisessa tilaisuudessa, niin en ollut varma =)
Itse asiassa en minäkään ole ollut. Mutta jonkun pitää näyttää esimerkkiä.. olemme ystäviemme keskuudessa se pari joka meni ekanan naimisiin, näiden 10 vuoden aikana on mennyt kaikki muutkin naimisiin yhtä lukuunottamatta joka sekin kyllä on perheen ehtinyt perustaa.. siksi vitsinä on kulkenut myös että jaahas koska alkaa uusi kierros.. lasten juhliin on tosin vielä aikaa joten ehtii tässä välissä itseään juhlimaan jos haluaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 14:43 Fleur de la Cour kirjoitti:
Itse asiassa en minäkään ole ollut. Mutta jonkun pitää näyttää esimerkkiä.. olemme ystäviemme keskuudessa se pari joka meni ekanan naimisiin, näiden 10 vuoden aikana on mennyt kaikki muutkin naimisiin yhtä lukuunottamatta joka sekin kyllä on perheen ehtinyt perustaa.. siksi vitsinä on kulkenut myös että jaahas koska alkaa uusi kierros.. lasten juhliin on tosin vielä aikaa joten ehtii tässä välissä itseään juhlimaan jos haluaa.

Mukava sitten suunnitellakin oikein hienot pirskeet!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 14:32 Fleur de la Cour kirjoitti:
\
Itse asiassa se muna on mulla mielessä ollut nyt, kun sen saa auki ja siellä sisällä on pienempi muna jonka saa myös auki ja sinne sisälle mahtuis vielä koru.. Häissämme mun veljeni toi sormuksen sormustyynyllä alttarille, nyt voisin pyytää kummipoikaamme ja tyttöäni tuomaan sen mulle tulevan korun tuon munan sisällä.. Ekoissa häissämme oli morsiusneitona puolitoistavuotias eka kummityttömme, nyt voisin ottaa nuo kaikki kummilapseni (3kpl) ja oman lapseni touhuamaan jotakin seremoniassa..
Siinäpä ajatus kehiteltäväksi.. tuo napakoru kyllä vain jostain syystä tökkii.. Jos muuten seremoniasta ja juhlasta halutaan arvokas, kevyt.. niin tuo napakorun pujottelu kyllä ei oikein.. (likainen mielikuvitukseni väittää sen heittävän tilaisuuden ilmapiiriä aavistuksen eroottis- öö -epäasialliseen suuntaan) Vaikka en itse lävistyksiä ym inhoakaan niin en kyllä silti kokisi mitenkään mieltäylentävänä ohjelmanumerona katsella kun kenellekään mitään pujotellaan.. Noh, kukin tavallaan. Meillä on ihan toisenlainen tyyli ja häätkin vietetty aikanaan aivan toisenlaisissa puitteissa. Mottona yksinkertainen on kaunista ja metsässäkin voi vihkiä.. :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 14:45 huppaloora kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 14:32 Fleur de la Cour kirjoitti:
\
Siinäpä ajatus kehiteltäväksi.. tuo napakoru kyllä vain jostain syystä tökkii.. Jos muuten seremoniasta ja juhlasta halutaan arvokas, kevyt.. niin tuo napakorun pujottelu kyllä ei oikein.. (likainen mielikuvitukseni väittää sen heittävän tilaisuuden ilmapiiriä aavistuksen eroottis- öö -epäasialliseen suuntaan) Vaikka en itse lävistyksiä ym inhoakaan niin en kyllä silti kokisi mitenkään mieltäylentävänä ohjelmanumerona katsella kun kenellekään mitään pujotellaan.. Noh, kukin tavallaan. Meillä on ihan toisenlainen tyyli ja häätkin vietetty aikanaan aivan toisenlaisissa puitteissa. Mottona yksinkertainen on kaunista ja metsässäkin voi vihkiä.. :whistle:
No se nyt on koruista merkityksellisin minulle itselleni, mulla kun ei ikinä ole sormuksia sormessa (joskus juhlissa vaan..) Toki voi olla että koru tulee olemaan jotain aivan muuta sillä tässä aiemmin mies on ostanut minulle sydänsormuksen ja sydänkorvakorut timanteilla, teema ehkä jatkuu jollakin.. Jos puhuisit jonkun ystäväni kanssa niin heistä tuskin kukaan ihmettelisi ideaani, olen sen verran räväkkä persoona tällaisen suhteen. Jotakin sellaista hauskaa tähän kaipaan, että se kuvastaisi minua ja sais aikaan hilpeän tunnelman sen herkän jälkeen..

Mikä ettei, eihän juhlia ole koskaan liikaa. Mua kanssa tökki toi ajatus tosta napakorun pujottamisesta, mutta jos sen haluat, niin ehkä se sopisi paremmin myöhempään iltaan. Kun on ehkä muutama boolilasi jo juotu.. B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 15:00 viirufan kirjoitti:
Mikä ettei, eihän juhlia ole koskaan liikaa. Mua kanssa tökki toi ajatus tosta napakorun pujottamisesta, mutta jos sen haluat, niin ehkä se sopisi paremmin myöhempään iltaan. Kun on ehkä muutama boolilasi jo juotu.. B)
Jos juhla tapahtuu ulkoilmassa niin siunaus on yksityisessä venerannassa, siinä on ihanat kalliot (olettaen että vesi ei ole kovin ylhäällä) joita reunustaa pihlajat, olen muutenkin suunnitellut että voisimme ottaa perhevalokuvan noilla kallioilla.. ja jos juhlat ovat mökillä niin kaikille pitää löytyä kuljetus veneellä sinne, joten tarkkaan pitää muutenkin suunnitella juhlan kulku että se tuntuu juhlalta eikä sähläämiseltä..

Tiedän avioparin jotka pappi siunasi 10v kunniaksi. He olivat aikoinaan menneet naimisiin ja juhlineet silloin suvun kanssa. Nyt paikalla oli kaverit. Kirkossa siunaustilaisuus ja sitten pirskeet kavereille.

Minulta vähän meni ohi se, että miksi tästä pitäisi pultit ottaa. :) Käsittääkseni kun ei ole mitään kamalaa siinä, että suunnittelee tämäntyyppisiä kemuja.

USA:ssahan ihmiset harrastavat enemmänkin tällaisia "valan uusimisia", yksi tuttavapariskunta juuri teki niin pari vuotta sitten jossakin Barbadoksella 10-vuotishääpäivän kunniaksi.

Minäkin olen jotakin tämäntyyppistä ajatellut. Me menimme naimisiin maistraatissa, mutta pappi ei varmaan pistäisi pahakseen, jos pyydettäisiin siunaamaan liitto jossain vaiheessa. :)

:flower: teile tulevan juhlapäivän johdosta
itelä kangastellu mielessä vähä vastoovoo,20v hiäpäivä ajottuis sopivasti kolomosen rippijuhlavuoteen..samat kemut söis toisen rippijuhlaa mut toisaalta samat vieraatha niissä ois melekein kummiskii

Yhteistyössä