Avioliitto ja ei yhteiset rahat!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paska vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paska vaimo

Vieras
Meillä on erilliset rahat miehen kanssa ja itse olen työtön. Saan tukea naurettavan vähän, koska avioliitto vaikuttaa siihen ja rahaa tulee todella vähän kuukaudessa. V*tuttaa olla naimisissa tai parisuhteessa, kerran itse joutuu kärsimään sen takia. Ja joo, haen kokoajan töitä ja tekisin mitä tahansa sen eteen, että saisin ostettua edes jotain joskus.

Eiköhän tuollaisissa tilanteissa kuulu olla yhteiset rahat, oli sitten muuten kuinka vaan. Minä ainakin ilmotin miehelle jo etukäteen että kun sun tuloilla tulee täydet hoitomaksut niin se oot sinä joka ne myös maksaa.

Suna ilmottaisin että sun tulojen takia en saa rahaa, joten se maksaa.

Erotkaa ja muuttakaa eri osotteisiin paperilla niin saat enemmän rahaa.

Mutta ihan oikeesti siis ni kyllä miehen pitäis miettiä että mitä jos tilanne olis toisinpäin. Toivottavasti löydät vielä jonkun ihan oikeesti kivan työpaikan :)

No meillä on yhteiset rahat eikä meille jää siltikään mitään ylimäärästä käyttörahaa :/

Mutta toi sun tilanne ei ole kiva kun sulla ei ole rahaa ja miehellä on, se ei ole oikein.

Koitapa puhua miehelles tilanteesta ja sano että muutosta on tapahduttava :hug:

Mitäs jos lasket paljonko sun tulot laskee kuussa miehen tulojen takia ja karhuat mieheltä erotuksen?
meillä tuo systeemi että olis erilliset rahat ei toimis mitenkään päin :/ mutta toisaalta aiemmin tilanne on ollu toisinkin päin eli mulla oli isommat tulot ku miehellä... nyt kituutan kotihoidontuella.

Meil on myös eri tilit,mies saa palkan josta maksaa lainanlyhennykset,vastikkeet ja osan ruuista+oman puh.laskunsa ja mie saan kotihoidontuen ja lapslisät,jolla maksan ruokia,oman puh.laskuni,nettilaskun ja yleensä kummallekin jää jonkin verran johonkin pieneen omaankin ostokseen.

Alkuperäinen kirjoittaja paska vaimo:
Meillä on erilliset rahat miehen kanssa ja itse olen työtön. Saan tukea naurettavan vähän, koska avioliitto vaikuttaa siihen ja rahaa tulee todella vähän kuukaudessa. V*tuttaa olla naimisissa tai parisuhteessa, kerran itse joutuu kärsimään sen takia. Ja joo, haen kokoajan töitä ja tekisin mitä tahansa sen eteen, että saisin ostettua edes jotain joskus.

Mulla sama tilanne kuin sulla, paitsi että olen kotihoidontuella. Omat rahat meilläkin ja käytännössä oon PA. Musta turha neuvoa, että anna miehelle kenkää tms.,ei asiat oo noin yksiselitteisiä ja helposti järjestyviä.

Multa evätään koko työttömyyskorvaus koska miehellä liian suuret tulot (tuloraja tosin siinä on mun mielestä ihan käsittämättömän alhaalla!) ja sen vuoksi saan kyllä käyttörahaa kuussa omiin tarpeisiini mieheltäni. Näin sen kuuluu ollakin!

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä äiti:

Mulla sama tilanne kuin sulla, paitsi että olen kotihoidontuella. Omat rahat meilläkin ja käytännössä oon PA. Musta turha neuvoa, että anna miehelle kenkää tms.,ei asiat oo noin yksiselitteisiä ja helposti järjestyviä.

Sano miehellesi, että hän on hyvä vaan ja jää kotiin nälkätuella hoitamaan lasta. Jotta sinä voit mennä töihin ja elää herroiksi. Jospa se saisi -anteeksi vain tästä- erittäin ajattelemattomalta mulkvistilta tuntuvan miehesi hölläämään kukkaron nyörejään. Voimia sinulle ja ap:lle ikävien miestenne kanssa!

Jos ei muu auta, lätkäise miehellesi avioliittolaki nokan eteen (Löytyy esim. www.finlex.fi)
Laissa on selkeästi säädetty puolisoille keskinäinen elatusvelvollisuus, ja se tarkoittaa käytönössä sitä, että enmmän tienaava yös maksaa enemmän, sillä lain mukaan puolisoille kuuluu _yhtäläinen elintaso_.
On jopa olemassa mahdollisuus vaatia elatusta tuomioistuinteitse _avioliiton aikana_.
Ja sitäpaitsi, milä liitto se seillainen on, jossa (vähän kärjistäen) toinen härskisti vetelee gourmetsapuskaa kun rakas ihminen vieressä kituu minimitoimeentulolla ja kauravellillä?

Alkuperäinen kirjoittaja oikkari:

Jos ei muu auta, lätkäise miehellesi avioliittolaki nokan eteen (Löytyy esim. www.finlex.fi)
Laissa on selkeästi säädetty puolisoille keskinäinen elatusvelvollisuus, ja se tarkoittaa käytönössä sitä, että enmmän tienaava yös maksaa enemmän, sillä lain mukaan puolisoille kuuluu _yhtäläinen elintaso_.
On jopa olemassa mahdollisuus vaatia elatusta tuomioistuinteitse _avioliiton aikana_.
Ja sitäpaitsi, milä liitto se seillainen on, jossa (vähän kärjistäen) toinen härskisti vetelee gourmetsapuskaa kun rakas ihminen vieressä kituu minimitoimeentulolla ja kauravellillä?

Erittäin totta tämä!!

Ja tulevaisuuden varalle, liity työttömyyskassaan (ei tartte ammattiliiton maksuja maksaa). jos työttömyys vielä kohtaa, niin olet ansiosidonnaisella ja siihen ei miehen tulot vaikuta.

Minäkin vaatisin mieheltä tulonsiirtoa, koska miehen tulot vaikuttavat omiin tuloihini tuossa tapauksessa.

Yhteistyössä