avioliitto ja väkivalta...ainut ratkaisuko ero?

  • Viestiketjun aloittaja perhonen
  • Ensimmäinen viesti
perhonen
mieheni on väkivaltainen minua kohtaa.olin yön turvakodissa paossa miestäni.
nyt hän on ok minua kohtaan ollut tän päivän.mutta pelkään joka päivä.olen kertonut miehelle et pelkään häntä.hän otti sen "hyvänä uutisena" sanoi että syytäkin pelätä jos et tottele.

mies penkoo postini, joudun salaa käyttää lääkärin määräämiä bentsoja, minulla on facebook tili mutta mies kielsi pitämästä, käytän salaa, en saa ottaa edes viinilasillista ilman lupaa, en saa mennä mihinkään menoilleni ilman lupaa, siivoan ja kokkaan ja passaan kokoajan miestäni.

3 vuotta tulee kesällä naimisissa olosta. Mies katselee muiden naisten kuvia puhelimella yms ja suutun siitä ja sit tulee turpaan.......sanon et mikä oikeus sulla on jos mä en saa kattoo miesten kuvia! edes lempinäyttelijän kuvaa tms.pitää puhelimes, pidän silti koska laitoin salasanan puhelimeen.

koen kotona henkistä, fyysistä, taloudellista, seksuualista...kaikkea väkivaltaa.ei mies sillai raiskaa raiskaa että.....mutta painostaen joskus ja joskun kun oon "sammunut" unilääkkeestä hän käy"puuhiin" kanssani.

hän myös haukkuu minua todella usein.olen tyhmä ruma lehmä yms.huora narkkari(käytin nuorempana huumeita) :/ sitten välillä oon niiiiin kaunis ja seksikäs hän sanoo, ja välillä on niin ihana ettei ihanampaa miestä voi olla.tuolloin unohdan kaiken pahan mitä tapahtuu.tätä väkivaltaa ei ole kokoajan.sanoisin kuukaudessa tulee kausi joka kestää 2-6 päivää jolloin mies pahoinpitelee ja haukkuu päivittäin :(

olen kuin nurkkaan ajettu pelokas eläin :( + mies eristää minut kaikesta.hän vaati muuttoa keskisuomeen savosta jonne rakas perheeni jäi :( täällä kaupungissa olen aivan yksin.ei ole ystäviä...ei yhtään kappaletta....

Onko ketään väkivallasta selvinneitä ilman eroa? onko ero ainut vaihtoehto? miten vaikea tilanne se erotilanne on? :( jos siihe joutuu......turvakotiin pääsen jos tarve, se on sovittu juttu jo.ja jos mies kohtelee kaltoin minua olen päättänyt että menen sinne MIETTIMÄÄN 2-4 viikoksi asioita ja annan miehen miettii kotona itse mitä haluaa, olla kanssani vai ei, rakastaako oikeesti vai ei.........

toki toivon ettei tartte eroon saakka mennä mutta mitä mieltä olette tuollaisesta miettimis tauosta? mies sanoi ettei rakasta minua, eilen....kun tulin turvakodista.....mutta toisaalta sitten välillä sanoo että rakastaa.miten voin tietää rakastaako vai ei.tunnen et oon siivoojaa, passaaja, kokki ja seksiorja :( siis mä passaan miestä mielellään, oon vähän vanhanaikainen vaimo...mutta jos teen pienen virheen : turpaan.mä haluisin jatkaa, passaan mielellään yms.teen kotityöt kun mies mut elättääkin.mutta jos en saa rakkautta, läheisyyttä, hellyyttä(ellei seksiä lasketa läheisyydeksi) niin miten voin olla tässä...

anoreksiasta olen toipumassa, mutta takapakkia ottaa taas.olen myös vahingoittanut itteeni ja harkinnut itsemurhaa välillä.

mies kommentoi jatkuvasti että"ei sulla oo ees tissei hävettää mennä rannalle tommosen kans" :'( yms....

auttakaa samassa veneessä olevat tai siitä selviytyneet!!!! :(
 
karisma
Mies kulki yksinään rannalla ja löysi pullon lojumassa hiekassa. Hän kurkottui poimimaan pullon ja veti korkin ulos. Savupilven keskeltä tuli esiin henki. Henki kiitti nopeasti miestä vapaudestaan ja tarjosi miehelle kolme toivomusta.
- Tuota, olen aina halunnut käydä Hawaijilla, mutta pelkään lentämistä ja laivamatka saa minut huonovointiseksi. Jos sinä tekisit minulle tien Hawaijille?
- Tuota, siinä on paljon tekemistä jopa minulle. Kaikki pylväät, jotka pitävät tien ylhäällä ja tarvitaan tonneittain tavaraa. Se voi kestää jopa kuukausia. Etkö voisi toivoa jotain muuta. En usko pystyväni siihen, vastasi henki.
- Okei sitten. Olenkin aina halunnut ymmärtää naisten ajatusten juoksua. Opeta minut siis ymmärtämään naista.
- Halusitko siihen tiehen 2 vai 4 kaistaa? sanoi henki nopeasti.
 
Wiltsu
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätmenoa;11619273:
Eipä tuolla taida olla yhtään vapaata kaistaa. Kaikenlaisia wiltsuja gambialaisine kirkonmiehineen, turvakotitypyjä sun muita täällä pyörii.
Jos pyörisit täällä ihan yksiksesi, voisit ihan yhtä hyvin kirjoittaa päiväkirjaa...
Kyllä sinä tänne sekaan mahdut! Rohkeasti, mutta asiallisesti kommentoimalla sinuakin luetaan.

Tämän ketjun aloitus vaikuttaa kyllä vahvasti tarinaniskijän novellilta.
 
Toivon totisesti
jotta Perhosen kirjoitus olisi provo eikä aito hätähuuto. Mies siinä kuvauksessa on todella pahasti häiriintynyt persoona.

Turvakoti ja sen apu on hengenpelastus, älä jää odottamaan, että pahin tapahtuu, sillä silloin on myöhäistä. Mies ei muutu, sellainen on toiveajattelua.
 
Perhoselle
Jos tarinasi on totta, ihmettelen, miten vielä olet avioliitossa; minä olisin lähtenyt ensimmäisestä
pahoinpitelystä. Ja kyllä, ero on ainoa vaihtoehto, älä edes kuvittele, että miehesi miksikään muuttuisi. Eli eroa niinkauan kuin vielä olet hengissä.

Minäkin passaan miestäni, teen kaikki kotityöt jne., koska hänellä on stresaava työ, mutta vastapainoksi hän kohtelee minua kuin prinsessaa, AINA! Saan kaiken haluamani ja vähän enemmänkin eikä minun vapauttani rajoiteta millään tavalla.
 
Oikea ratkaisu
Älkää nyt vaan ottako tosissanne aloitusta.

Kuinka niin? Suomessa asuu tuhansia ap:n kaltaisia kynnysmattoja. Yhteistä heille on se, että välillä havahtuvat pyytämään neuvoja, mutta ilman aikomustakaan noudattaa niitä. Turvakodista saa ammattimaista apua, mutta silti ap on taas potetiaalisen vaimontappajan kanssa samoissa nurkissa.

Laskepa, ap, ei ja kyllä äänet lähtemisen ja jäämisen välillä (ne löytyvät rivien välistä lukemalla). Kummat mielestäsi voittivat?
 
Viimeksi muokattu:
Wiltsu
Kuinka niin? Suomessa asuu tuhansia ap:n kaltaisia kynnysmattoja. Yhteistä heille on se, että välillä havahtuvat pyytämään neuvoja, mutta ilman aikomustakaan noudattaa niitä. Turvakodista saa ammattimaista apua, mutta silti ap on taas potetiaalisen vaimontappajan kanssa samoissa nurkissa.

Laskepa, ap, ei ja kyllä äänet lähtemisen ja jäämisen välillä (ne löytyvät rivien välistä lukemalla). Kummat mielestäsi voittivat?
Onko sulla joku ykstyinen turvakoti vai mikä kampanjoitko huviksesi?
 
Viimeksi muokattu:
huohh
Kuinka niin? Suomessa asuu tuhansia ap:n kaltaisia kynnysmattoja. Yhteistä heille on se, että välillä havahtuvat pyytämään neuvoja, mutta ilman aikomustakaan noudattaa niitä. Turvakodista saa ammattimaista apua, mutta silti ap on taas potetiaalisen vaimontappajan kanssa samoissa nurkissa.

Laskepa, ap, ei ja kyllä äänet lähtemisen ja jäämisen välillä (ne löytyvät rivien välistä lukemalla). Kummat mielestäsi voittivat?
Ja neuvoja on näille kynnysmatoille turha antaa, eivät kuitenkaan noudata niitä, vaan palaavat aina sudenpesään, vaikka jo olisivat pois päässeet.

Minkäs teet, kun toinen haluu olla päähän potkittuna. Usein poistuvat sitten arkussa, ei ennen.
 
Viimeksi muokattu:
Oikea ratkaisu
Onko sulla joku ykstyinen turvakoti vai mikä kampanjoitko huviksesi?

Ja sun pointtisi typerään vastaukseen oli mikä? Ap on käynyt jo turvakodissa ja hänelle on paikka siellä, kokenutta henkilökuntaa neuvomassa jne.
Ei mun tartte mitään kamppanjoida, kunhan lausuin faktan. Mikäs suhun noin kovin kolahti, että täytyi älähtää? Sun "liikeideasi" ei ole tuottava. Jos vapaaehtoistoimintaa haluaa harrastaa, niin sitten. Rikastumaan et pääsisi. Johan nuo nykyisetkin pyörivät käsittääkseni avustusten ja vapaaehtoisten turvin.
 
Viimeksi muokattu:
Businesswoman
Mietin tuota yksityistä turvakotia. Eikö valtio maksa näistä turpaan vedetyistä ämmistä jotain rahaa. Tietty vartijat pitäs palkata ja jotkut turvasysteemit, mutta jos ostais jostain korvesta jonkun vanhan koulun tai tais olla joku entinen vankilakin myynnissä pohjoisessa, ja pykäis sinne jonkun turvamestan.
 
Oikea ratkaisu
Mietin tuota yksityistä turvakotia. Eikö valtio maksa näistä turpaan vedetyistä ämmistä jotain rahaa. Tietty vartijat pitäs palkata ja jotkut turvasysteemit, mutta jos ostais jostain korvesta jonkun vanhan koulun tai tais olla joku entinen vankilakin myynnissä pohjoisessa, ja pykäis sinne jonkun turvamestan.

No jospa et miettisi. Rahis ymv:t rahoittavat pitkälti toimintaa ja taitaa olla voittoa tavoittelematon yhdistys. Laske huviksesi jonkun koulun tai vankilan ylläpitokustannukset. Palkatun henkilökunnan sosiaalimenot. Eikä taida olla tilaustakaan minkään periferian turvakodin perustamiseen.

Asenteesi: "turpaan vedetyistä ämmistä"... vastenmielinen. Teeskentele edes sivistynyttä, vaikka se sinusta loistaakin poissaolollaan.

Täällä on aivan omituinen asenne valloillaan pahoinpideltyjä ja alistettuja naisia kohtaaan! Hyi hitto teitä muutamaa kirjoittajaa! Miettikääpä, jos asia olisi akuutti omalla kohdalla, tai tyttären...
 
Viimeksi muokattu:
Wiltsu
Mietin tuota yksityistä turvakotia. Eikö valtio maksa näistä turpaan vedetyistä ämmistä jotain rahaa. Tietty vartijat pitäs palkata ja jotkut turvasysteemit, mutta jos ostais jostain korvesta jonkun vanhan koulun tai tais olla joku entinen vankilakin myynnissä pohjoisessa, ja pykäis sinne jonkun turvamestan.
Teen pienen laskelman:
Maksaisko valtio jotain 200 e/mimmi/vrk? Ehkä...
Eli 10 mimmiä koko ajan ---> 60 te. Siitä pois parin turvamiehen palkka, ei kolme tarvitaan, koska oltava vuorokauden ympäri, eli 15 te. Entäs joku kallonkutistaja? Ei, ei, ei, sillä eihän meidän pisnes kestä parantuvia mimmejä, kotiin vaan ja kuukauden päästä uudelleen hakattuna takaisin turvakotiimme.... Kai ne aikuiset naiset itse siivoaa ja laittaa ruokansa sekä huolehtii lapsensa. Joten turvakodin vetäjälle jää vaan vähäinen rooli; provota äijiä netin keskustelupalstoilla ja toreilla hakkaamaan naisiaan, jotta saadaan pysyvä jonotus aikaiseksi eikä nollavuorokausia. Noh, joitain kuluja kattamaan varaan 5 te: Vuokra, lainanlyhennykset ja muut kiinteistökulut. Jos perustetaan yhdistys, nostetaan kunnon palkkaa, eli 40 te kuussa. Silloin ei jää voittoa....
 
Viimeksi muokattu:
Businesswoman
No jospa et miettisi. Rahis ymv:t rahoittavat pitkälti toimintaa ja taitaa olla voittoa tavoittelematon yhdistys. Laske huviksesi jonkun koulun tai vankilan ylläpitokustannukset. Palkatun henkilökunnan sosiaalimenot. Eikä taida olla tilaustakaan minkään periferian turvakodin perustamiseen.

Asenteesi: "turpaan vedetyistä ämmistä"... vastenmielinen. Teeskentele edes sivistynyttä, vaikka se sinusta loistaakin poissaolollaan.

Täällä on aivan omituinen asenne valloillaan pahoinpideltyjä ja alistettuja naisia kohtaaan! Hyi hitto teitä muutamaa kirjoittajaa! Miettikääpä, jos asia olisi akuutti omalla kohdalla, tai tyttären...

Ai jaa, aattelin kun ne maksaa sijoitetuista kakaroistakin 3000 kuukaudessa että nää hakatut ämmätkin olis silloin jotain tulovirtaa. Oikotiellä oli joku vanha vankila alle 100 000. Olishan sen tosin voinut vuokratakin joskus turvakodiksi. Pitääks näitä sääliä? Eiks ne vähän kui itte valinnut sen äijänsä. Mua ainakin alkanut ottaa tää nainen on aina uhri vinkuminen. Tiedän et siitä käyttäytymismallista on vaikea päästä eroon, oon ittekin sen vanki ollut, mutta toisaalta ei se ainainen ymmärtäminen auta ketään. No nyt sä tietenkin väität, ettei naiset hae apua, kun asenne on tää, et oma vika, sun sika, mutta eikös se aikuisella ihmisellä niin olekin, vai pitääks naisia käsitellä jonain aikuislapsina?
 
Viimeksi muokattu:
Oikea ratkaisu
Ai jaa, aattelin kun ne maksaa sijoitetuista kakaroistakin 3000 kuukaudessa että nää hakatut ämmätkin olis silloin jotain tulovirtaa. Oikotiellä oli joku vanha vankila alle 100 000. Olishan sen tosin voinut vuokratakin joskus turvakodiksi. Pitääks näitä sääliä? Eiks ne vähän kui itte valinnut sen äijänsä. Mua ainakin alkanut ottaa tää nainen on aina uhri vinkuminen. Tiedän et siitä käyttäytymismallista on vaikea päästä eroon, oon ittekin sen vanki ollut, mutta toisaalta ei se ainainen ymmärtäminen auta ketään. No nyt sä tietenkin väität, ettei naiset hae apua, kun asenne on tää, et oma vika, sun sika, mutta eikös se aikuisella ihmisellä niin olekin, vai pitääks naisia käsitellä jonain aikuislapsina?

Ne lasten sosiaalimenot katetaan julkisista varoista. Nehän pitäisi periä vanhemmilta takaisin, jos heillä omaisuutta on. Jyvitettäisiin osa avustuksista valtion ja kuntien korottomiksi lainoiksi. Yhteiskunta on liian lepsu mm näille työttömille yh-äideille, jotka sikiää jokaisen elämänsä rakkauden kanssa, jääden kotiin lipittämään viiniä ja lorvimaan loisena. Nämä turvakodit ovat aivan eri asia.
En väitä mitään, en ainakaan sitä, että naiset eivät ympäristön mielipiteiden ja asenteiden takia hae apua. Monesti se on pelko mikä vaientaa naisen äänen. Tai miehen. Onhan siellä miehiäkin asiakkaana. Nuo naiset jotka ovat turtuneet väkivaltaan, pitäisi sillä tavoin ottaa huostaan, että yhteiskunta määräisi lähestymiskiellot ym naisten puolesta. Ihan jo niiden lastenkin takia, jotka joutuvat pelon sijaiskärsiöiksi. Minulta eivät nuo naiset saa tukea muuhun kuin eroon.

Nuo Wiltsun heittämät luvut ovat ihan hatusta -tai hanurista.
 
Viimeksi muokattu:
Saapa nähä
Arvuutellaanko porukalla, kumpi noista kahdesta monella palstalla tappelevista akoista voittaa? Kovasti nokkelia ovat olevinaan, mutta minulle ainakin on muodostunut molemmista kuva, joka ei imartele.
 
wiltsujohanna
tein profiilin ja nappasin kuvan vessassa äsken. Koska joku oli nokkelasti varannut Wiltsu-nikin, olen wiltsujohanna ja kirjoitan vain kirjautuneena tästä eespäin.
 
Oikea ratkaisu
Taas. Osoita, ettet roiku minussa, ala käyttäytyä rohkeasti ja vastuullisesti, niin sustakin tulee vielä jotain: Älä vedä mua mukaan jokaiseen vastaukseesi kelle tahansa.

Olet vainoharhainen. Kukahan se kipittää ja kenen perässä? Tämä on keskustelupalsta ja kommentoin tuon Businesswomanin businesideaa -ei oo kannattava!

Olen ollut nyt parina päivänä täällä tällä nikillä ja lukija-nikillä. Jos luulet, että olen muillakin kommentoinut, nin se on sinun erheesi, mille en mitään voi.
 
Viimeksi muokattu:
Oikea ratkaisu
Alkuperäinen kirjoittaja Saapa nähä;11620124:
Arvuutellaanko porukalla, kumpi noista kahdesta monella palstalla tappelevista akoista voittaa? Kovasti nokkelia ovat olevinaan, mutta minulle ainakin on muodostunut molemmista kuva, joka ei imartele.

Sinun antamasi kuva taas sinusta itsestäsi imartelee :D Mikäs sun ongelmasi on?
 

Yhteistyössä