Hae Anna.fi-sivustolta

Avoero

Viestiketju osiossa 'Avioero' , käynnistäjänä vierailija, 30.03.2020.

?

Ero vai ei?

Poll closed 04.04.2020.
  1. Kyllä

0 ääntä
    0,0%
  2. Ei

0 ääntä
    0,0%
Voit antaa useamman äänen.
  1. vierailija Vierailija

Hei!

Kaipaisin ulkopuolisen mielipidettä eropohdintoihini. Olen ollut mieheni kanssa 12 vuotta.

Ongelmamme alkoivat jo useita vuosia sitten. Suhteemme alkuaikoina olimme onnellisia, odotimme aina toistemme näkemistä. Asuimme ensin eri paikkakunnalla. Yhdessä olemme asuneet viimeiset kuusi vuotta.

Miehellä on ongelmia itsensä kanssa. Huono lapsuus ja mielenterveysongelmia. Hän syö masennuslääkkeitä ja on kuitenkin hakenut apua itselleen. Tämän vuoksi olen ylpeä hänestä, moni mies ei tällaisissa tilanteissa hoida itseään kuntoon.

Yhdessä asumisen aikana suhteeseemme on tullut monenlaisia ongelmia. Miehen mielenterveyden reistaillessa olemme riidelleet paljon, ja riitojen yhteydessä hän on uhkaillut erolla. Hän on myös muutaman kerran käynyt kimppuuni, töninyt ja kuristanut. Itsekin olen näissä tilanteissa käyttäytynyt tavalla, josta en ole ylpeä. Potkin esimerkiksi puolustaakseni itseäni. Hän myös on haukkunut minua esimerkiksi valittajaksi ja jankuttajaksi. Hän arvostelee tekemisiäni ja harrastuksiani. Hän myös haukkuu minun lemmikkikoiriani. Usein hän myös pettää luottamukseni esimerkiksi niin, ettei lähde yhteisesti sovittuihin tapaamisiin vaikkapa perheeni luo.

En olisi ikinä uskonut, että mies muuttuu tuollaiseksi. Selitän asiaa hänen mielenterveydellään ja vaikealla taustalla. Pohjimmiltaan haluan ajatella hänen olevan erilainen. Nyt suunta on parempi, kun hän on aloittanut hoitamaan itseään kuntoon, mutta en tiedä, onko liikaa ehtinyt tapahtua. Voinko antaa enää anteeksi. En tiedä rakastanko häntä enää.

Meillä on paljon yhteistä omaisuutta ja näistä yhteiset lainat. Lapsia ei ole. Välillä tuntuu, että olen päättänyt erota, mutta lainojen ja muiden ulkoisten syiden takia en uskalla. Olemme luoneet yhdessä ulkoisesti puitteet, joita molemmat ovat aina halunneet. Olisi surullista luopua omista unelmista, koska yksin talous ei kestä. Pelottaa myös muille kertominen, kukaan ei tiedä ongelmistamme. Voinko vielä toivoa, että suhde muuttuu miehen parannuttua?

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri