Avomies polttaa kannabista päivittäin

  • Viestiketjun aloittaja aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
Wiltsu alepatädille
Alepatäti,

Ei sinun tarvi kadehtia elämääni. Et olisi ikinä pystynyt asettamaan sellaisia vaatimuksia alkoholistille kuin minä olen pystynyt. Minua paljon läheisriippuvaisempana ihmisenä et olisi voinut asettaa läheistäsi selkä seinää vasten. Et koskaan olisi voinut elää minun puolisoni kanssa. Puolisoni ei koskaan olisi voinut olla sinun puolisosi. Hän olisi ollut liian heikko heikon rinnalla.
 
Ottaisin
Alkuperäinen kirjoittaja Wiltsu alepatädille;11427614:
Alepatäti,

Ei sinun tarvi kadehtia elämääni. Et olisi ikinä pystynyt asettamaan sellaisia vaatimuksia alkoholistille kuin minä olen pystynyt. Minua paljon läheisriippuvaisempana ihmisenä et olisi voinut asettaa läheistäsi selkä seinää vasten. Et koskaan olisi voinut elää minun puolisoni kanssa. Puolisoni ei koskaan olisi voinut olla sinun puolisosi. Hän olisi ollut liian heikko heikon rinnalla.
Alepatädin kuin sinut. Hän on paljon empaattisempi ja fiksumpi kuin sinä Sari. Ulkonäkösikin on aika karu...
 
Monta vastausta,
Halusin vain, että kunnioitamme aloittajan aihetta ja hänen kysymyksiään emmekä käännä keskustelua minuun.

Tämä ketju ei ole oikea paikka keskustella sinusta ja alepa-tädistä. Aloittajan aihe ei ollut se. Joten kunnioittakaamme aloittajaa.

Mikäli haluat keskustella itsestäsi, avaa sille oma ketju tai mene sivustoille, joista siitä aiheesta keskustellaan.
 
Viimeksi muokattu:
Reefer Madness
Aloittajalle sanoisin että ei kannata jättää sitä miestä vielä. Kuitenkin laillistamisaalto on edennyt maailmalla aika hyvin. Täällä Suomessa tullaan varmasti jälkijunassa ja tästäkin ketjusta huomaa että ihmisillä ei ole oikein tietoa asiasta.

Kannattaako jättää miestä sellaisen asian takia joka nyt ei satu olemaan Suomen lainsäädännön mukaan vielä laillista?
 
Mike
eihän kyse ole siitä onko kannabis laillista vai laitonta apn tapauksessa.

Kysehän oli siitä, että miehen pössyttely haittaa parisuhdetta. Mies polttelee kaikki yöt, nukkuu aamupäivät ja menee iltavuoroon duuniin. Lisäksi avomies pössyttelee myös ryyppäämisen ohella, eli on sekakäyttäjä. Ennen kaveri poltti kerran pari vuodessa, sen jälkeen muutaman kerran kuukaudessa, nyt jo 5-6 yötä viikossa. Eli hän on pöllyssä käytännössä viikon jokaisena päivänä. Selvä narkkari.

Kyllä minusta tuossa määrin tapahtuva käyttö on jo aika iso ongelma taloudellisestikin.
Puhumattakaan siitä jos he meinaavat joskus lapsia hankkia. Narkkari ei kykene pitämään huolta jälkikasvustaan vaikka itse mitä muuta tahansa väittäisi. Tämän asian voi kysyä vaikka kuinka monelta huumeriippuvaisen lapselta ja vastaus on aina sama.

Jos apn avomiehen pössyttely olisi pysynyt muutaman kerran vuodessa-tasolla, voisi olettaa, että homma olisi hallussa, mutta kun käyttö on päivittäistä, niin kyse on riippuvuudesta. Avomies ei enää tule toimeen ilman kannabista vaan muuttuu ärtyneeksi ja kiukkuiseksi, se on selvä osoitus huumekoukussa olosta.

On turha noita "Witsun uhkailuja ja selkä seinään vasten asetteluita" enää yrittää.
Tilanne on ollut päällä vuosikausia. Olet puhunut asiasta avomiehesi kanssa useaan otteeseen.

Ei parisuhteessa tarvitse aikuista ihmistä paimentaa, ei käskyttää eikä rukoilla lopettamaan.
Normaalin puheen pitää riittää. Jos muutamasta puhumiskerrasta ei ole apua, niin se on merkki siitä, ettei toinen halua muutosta tuohon asiaan. Jos haluaisi, hän lopettaisi itse tai hakisi apua ammattiauttajilta. Nyt on päivän selvää ettei sinun avomiehesi halua muuttaa tilannetta.

Sen vuoksi ei muuta kuin oman asunnon etsintään ja siitä kohti parempaa elämää. Et ole onnellinen nyt ja jokainen lisäpäivä tuollasen kaverin rinnalla on pois tulevasta elämästäsi.
 
Wiltsu
Kysehän oli siitä, että miehen pössyttely haittaa parisuhdetta. Narkkari ei kykene pitämään huolta jälkikasvustaan vaikka itse mitä muuta tahansa väittäisi.
On turha noita "Witsun uhkailuja ja selkä seinään vasten asetteluita" enää yrittää.
Tilanne on ollut päällä vuosikausia.
Ei parisuhteessa tarvitse aikuista ihmistä paimentaa, ei käskyttää eikä rukoilla lopettamaan.
Normaalin puheen pitää riittää.
Alkoholisti ja narkkari voi tehdä valintoja ihan kuin kuka tahansa muukin ihminen. Alkoholisti ja narkkari on ihminen.

Mikäli narkkari (yksinkertaistuksen vuoksi lasken nyt tästä eespäin narkkariksi alkoholistin, huumeholistin, peliholistin...kaikki holistit) haluaa päästä eroon holismistaan, on hänellä mahdollisuus siihen. Päätös.

"Wiltsun uhkailut" on varsin tehokas keino vielä vuosien jälkeenkin, mikäli narkkari itse haluaa valita Wiltsun ja perheen lapset. Siihen uhkailuun tarvitaan vaan riittävän hyvän itsetunnon omaava läheinen, joka asettaa se narkkarin selkä seinää vasten. Ja tässä on aloittajan ongelmakohta. Hänellä ei ole munaa asettaa miestä valinnan eteen. Hänen itsetuntonsa ei riitä tai sitten läheisriippuvuus estää sen.

Parisuhteessa ei SAA paimentaa, ei käskyttää eikä rukoilla. Ihmisen PITÄÄ pystyä asettamaan rajoja sille, miten häntä saa kohdella.
 
Viimeksi muokattu:
Reefer Madness
eihän kyse ole siitä onko kannabis laillista vai laitonta apn tapauksessa.

Kysehän oli siitä, että miehen pössyttely haittaa parisuhdetta. Mies polttelee kaikki yöt, nukkuu aamupäivät ja menee iltavuoroon duuniin. Lisäksi avomies pössyttelee myös ryyppäämisen ohella, eli on sekakäyttäjä. Ennen kaveri poltti kerran pari vuodessa, sen jälkeen muutaman kerran kuukaudessa, nyt jo 5-6 yötä viikossa. Eli hän on pöllyssä käytännössä viikon jokaisena päivänä. Selvä narkkari.

Kyllä minusta tuossa määrin tapahtuva käyttö on jo aika iso ongelma taloudellisestikin.
Puhumattakaan siitä jos he meinaavat joskus lapsia hankkia. Narkkari ei kykene pitämään huolta jälkikasvustaan vaikka itse mitä muuta tahansa väittäisi. Tämän asian voi kysyä vaikka kuinka monelta huumeriippuvaisen lapselta ja vastaus on aina sama.
Jotenkin tuo narkkari kuulostaa negatiiviselta sanalta. Ihan kuin rinnastaisit kannabiksen käyttäjät huumeiden käyttäjiin. Sitäpaitsi en usko että minulta on lasten hoito kärsinyt yhtään pilven takia. Jaksaa minusta paremmin lasten leikkejäkin pienissä savuissa.
 
Viimeksi muokattu:
Wiltsu
Jotenkin tuo narkkari kuulostaa negatiiviselta sanalta. Ihan kuin rinnastaisit kannabiksen käyttäjät huumeiden käyttäjiin. Sitäpaitsi en usko että minulta on lasten hoito kärsinyt yhtään pilven takia. Jaksaa minusta paremmin lasten leikkejäkin pienissä savuissa.
Jos sinua eikä puolisoasi häiritse kannabiksesi käyttö eikä lastensuojelulla ole mitään tarvetta eikä syytä puuttua tilanteeseen, perheenne asiat ovat ok. Ole ja elä rauhassa.
 
Viimeksi muokattu:
Mike
miksi sinun on pitänyt uhkailla puolisoasi valitsemaan joko sinut tai viina/joku muu asia?

Uhkaileminen on heikon ihmisen viimeinen epätoivoinen yritys muuttaa toinen ihminen mieleisekseen. Kun ei muuhun kyetä enää, niin sitten uhkaillaan.
Vahva ihminen muuttaa itse asiat haluamaansa suuntaan. Vahvan ihmisen ei tarvitse vaatia, ei uhkailla eikä käskyttää muita.

Otetaan nyt esimerkki.
Tämä esimerkki ei sivua minun elämääni tippaakaan.

Asun avosuhteessa vuokra-asunnossa. Takana on muutama vuosi yhdessä asumista.
Avovaimoni polttelisi liki päivittäin kannabista tai joisi pullollisen viiniä, olisi omissa oloissaan, muun ajan hän olisi ärtynyt ja kiukkuinen. En pidä tuollaisesta käytöksestä lainkaan ja olen keskustellut asiasta hänen kanssaan useamman kerran ja pyytänyt lopettamaan polttelun (juomisen) ja kiukuttelun. Keskusteluilla ei ole ollut mitään vaikutusta, eli tilanne ei muutu.
En minä ryhtyisi enää vaatimaan ja uhkailemaan:valitse minut tai lähden.. tyyliin. Asiastahan on puhuttu jo monta kertaa ennemmin.

Etsisin vuokra-asunnon, sanoisin avokilleni, että tämä parisuhde on nyt tässä, muutan omaan asuntoon. Sanoisin, että nämä asiat hiertää, enkä voi enää sen takia asua yhdessä. Jos tilanteesi muuttuu, otatko yhteyttä, katsotaan mitä voidaan parisuhteen eteen sitten tehdä.
Ja sitten good bye.

Näin avokkini voi tehdä valinnan omista lähtökohdistaan käsin. Hän voi miettiä mikä hänelle on tärkeää ja mikä ei. En ole vierellä koko ajan mäkättämässä, että muutu, muutu, valitse, valitse, enkä hyppimässä tasajalkaa, että sinä perkele teet just näin niinkuin minä haluan tai minä lähden.

Minun ja sinun toimintatavoissa on vissi ero. Sinä pyrit pakottamaan toisen tekemään haluamallasi tavalla, minä annan todellisen mahdollisuuden valita mitä hän haluaa.
 
Mike
Wiltsulle.
Mikä sinä olet sanomaan, että Reeferin lasten tilanne on ok?
Oletko käynyt heillä katsomassa millaisissa oloissa lapset elävät ja millaista kohtelua saavat osakseen?
 
Reefer Madness
Wiltsulle.
Mikä sinä olet sanomaan, että Reeferin lasten tilanne on ok?
Oletko käynyt heillä katsomassa millaisissa oloissa lapset elävät ja millaista kohtelua saavat osakseen?
No itseasiassa lapseni ei ole koskaan nähnyt minua kännissä joten asiat ovat siinä mielessä keskimääräistä paremmin kuin suomalaisperheissä yleensä. Enemmänkin vaarana on että asiat ovat liian hyvin ja pelkään mitä se saa aikaan lapselle. Olemme hyvätuloisia ja lapsi on kummankin suvun ainut jatkaja.
 
Viimeksi muokattu:
samppas
Polttaako mies ulkona, tai sisällä suurimman osan. Jos, sisällä, niin taidat saada itsekin oman osan tuosta sauhuttelusta.
Luulisi tuollainen sauhuttelu käyvän kalliiksikin ja suomessa se on rikos. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Haistaako huumekoira passiivisen kannabiksen käyttäjän (vaatteet haisee kannabis savulle), joten lentoterminaalissa voi ulkomaan meno-tulomatka tyssätä siihen jne.
Passiivinenkin kannabiksen käyttö voi johtaa rattijuopumustuomioon | Uutiset | Turun seudun kannabisyhdistys
 
Mike
"Wiltsu kommenttisi Reeferille...
Jos sinua eikä puolisoasi häiritse kannabiksesi käyttö eikä lastensuojelulla ole mitään tarvetta eikä syytä puuttua tilanteeseen, perheenne asiat ovat ok. Ole ja elä rauhassa. "

Mistä sinä tiedät onko lastensuojelulla tarvetta puuttua asiaan vai eikö ole...vai oletatko sinä tosissasi, että kannabiksen käyttäjä kykenee itse arvioimaan onko lastensuojelun tarvetta vai ei?

Mistä sinä tiedät, onko Reeferin kannabiksen käyttö hänen lastensa kannalta katsoen häiritsevää vai ei?

Oletko Sinä Witsu kysynyt Reeferin lasten mielipidettä asiaan?

Onko Reefer kysynyt lastensa mielipidettä asiaan?
Toki jos Reefer on selvinpäin ollessaan ärtynyt ja kiukkuinen, huutaa pää punaisena muksuilleen, mutta polttaessaan hän on iloinen tai välinpitämätön ja sen myötä antaa kersojensa tehdä mitä tahansa, niin tokihan ne lapset vastaavat, että äiti on kivempi kun polttaa.

Sitten kommenttisi minulle.
Oletko tosiaan noin tyhmä vai pilvessä, kun kuvittelet olevasti vahva ihminen ja kuvittelet, että sinä olet sanellut ehdot mitä ex-miehesi ovat tehneet tai olleet tekemättä?

Sinulla on monta avioliittoa takanasi. Sinä vaadit ex-miehiäsi muuttumaan sinun vuoksesi. Ex-miehesi valitsivat toisin. Sanoit, että sinä jätit. Eihän sinulla ollut muuta vaihtoehtoa kuin erota, kun olit antanut uhkavaatimuksen, muutu tai lähden.

Ei se niin mene, että sinä sanelet muiden elämää. Jokainen aikuinen vastaa itsestään ja omasta hyvin- tai pahoinvoinnistaan.

Yhäkin jos minä olisin ap, pakkaisin laukkuni ja lähtisin. Vahva ihminen ottaa oman elämänsä omiin käsiinsä ja vastaa siitä, että itsellä on hyvä olo.
 
Wiltsu
Mike kysyy, minä vastaan:


"Mistä sinä tiedät onko lastensuojelulla tarvetta puuttua asiaan vai eikö ole?"

En mistään.

"Mistä sinä tiedät, onko Reeferin kannabiksen käyttö hänen lastensa kannalta katsoen häiritsevää vai ei?"

En mistään.

"Oletko Sinä Witsu kysynyt Reeferin lasten mielipidettä asiaan?" En. Ei kiinnosta.

"Onko Reefer kysynyt lastensa mielipidettä asiaan?" En tiedä. En tunne Reeferiä. Eikä kiinnosta.

"Oletko tosiaan noin tyhmä vai pilvessä, kun kuvittelet olevasti vahva ihminen ja kuvittelet, että sinä olet sanellut ehdot mitä ex-miehesi ovat tehneet tai olleet tekemättä?" Tiedän, etten ole pilvessä. En tiedä olenko noin tyhmä.
 

Yhteistyössä