Avomies polttaa kannabista päivittäin

  • Viestiketjun aloittaja aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
Kreet
Alkuperäinen kirjoittaja Mietipä omalle kohalle;11425960:
Miket ja muutamat muut ovat siis niin oikeassa, kuin oikeassa voi olla! Mites tän von kasvattajan asenne kääntyisi, jos lapsensa jäisi huumehörhön tai kännimopoilijan alle, ja ajajan tuttu poliisi ja tuomari jättäisi kuskin rankaisematta? Oliskos mieles hyvä, kun kukkia haudalla kastelisit, tai neliraajahalvaantunutta poikaasi lohduttaisit, kuinka on jokaisen oma asia jos vähän pössyttelee tai muuten rikkoo lakia.

Vastaapa ylläolevaan, mietipä omalle kohalle nikin kysymyksiin, jos joutuisit uhrin asemaan.

Miksi sun on niin vaikeaa keskustella ilman saivartelua ja vänkäämistä. Tähän ei tartte vastata.
 
Wiltsu
Vastaapa ylläolevaan, mietipä omalle kohalle nikin kysymyksiin, jos joutuisit uhrin asemaan.
Käytiin lapsipoppoomme kanssa katsomassa ÅST:ssa Hair. "But when I'm dead & gone I wanna be known." Ja että ilmassa pöllysi!

Nikin kysymyksiin?
- "Mites tän von kasvattajan asenne kääntyisi, jos lapsensa jäisi huumehörhön tai kännimopoilijan alle, ja ajajan tuttu poliisi ja tuomari jättäisi kuskin rankaisematta?"
- Tarvin tarkennusta: Mikä/Millainen asenne?

- "Oliskos mieles hyvä, kun kukkia haudalla kastelisit, tai neliraajahalvaantunutta poikaasi lohduttaisit..."
- Ei.
 
Viimeksi muokattu:
karisma
Tultiin mökiltä tänään aamupäivällä ja kotimatkalla eräs mieheni vanha ystävä (kannabiksen vakikäyttäjä) soitteli ja kysyi haluaisimmeko hampun siemeniä. Vastasin joo ja mietiskelin lopun matkaa. Minusta hamppu on kiva koristekasvi, mutta erityisesti pidän sen kukista ja mietin ehtiiköhän se kukkia, jos sen suoraan istuttaa maahan. Sitten muistin, että minulla on nelisenkymmentä metriä aurinkoista ikkunalautaa lämpimässä hallissa - joten istutan siemenet purkkeihin ja esikasvatan ne siinä. Syksyllä saan sitten nautiskella hampun kukista.

No joo. Tämä on taas niitä satuja ja tarinoita.
 
Viimeksi muokattu:
Wiltsu
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs.;11426563:
Wiltsu tykkään provota ja hämmentää. En usko, että hänen jutuissaan on koskaan ollutkaan mitään totuuksia tai paljastuksia, vaikka moni näin kuvittelee. Kunhan sepustelee fiiliksen ja ketjun mukaan.
Hitsi, arvasin! Ette muuten usko, mutta: Arvasin. Eräsperäs ilmaantuu ihan kohta...ja ilmaantui. Piti jopa kirjoittaa tämä tänne, mutten ehtinyt.
 
Wiltsu
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs.;11426563:
Wiltsu tykkään provota ja hämmentää. En usko, että hänen jutuissaan on koskaan ollutkaan mitään totuuksia tai paljastuksia, vaikka moni näin kuvittelee. Kunhan sepustelee fiiliksen ja ketjun mukaan.
Kiitos, eräsperäs. Olet ihana ihminen. Tiedät ja tunnet minut niin hyvin ja kerrot kaikille, että olen satutäti. Nyt kenenkään ei tarvi enää ihmetellä harrastanko pers...eiku peppupanoja, sillä en tietenkään harrasta! Provoilen ja hämmennän vaan.

P.s. Kunnollisena perheenäitinä - eiku ei, vanhanapiikana, pesin ikkunoita tunnollisena ja ahkerana jopa neljä peräkkäin. Jee! Aurinko paistaa taas. Eiku ei, ei aurinko paista pers...eiku...tähän läpeen.
 
Wiltsu
...Ja kohta talsii paikalle tuttavamme "Karvakäsi" (vanha kunnon opettajan apulainen - mikäs se taas olikaan... Lapset aina sano sitä siivoojaksi...Mutta kyllä sillä ihan oikea nimitys on...aah, nyt muistan: Kouluapulainen). Karvakäsikouluapulainen kertoo kohta, että ei, missään nimessä ei, kyllä Wiltsu antaa panna perseeseen.

Nyt mun taitaa olla paras pestä noi loputkin ikkunat - ennen hamppuja.
 
Juopolle
...Ja kohta talsii paikalle tuttavamme "Karvakäsi" (vanha kunnon opettajan apulainen - mikäs se taas olikaan... Lapset aina sano sitä siivoojaksi...Mutta kyllä sillä ihan oikea nimitys on...aah, nyt muistan: Kouluapulainen). Karvakäsikouluapulainen kertoo kohta, että ei, missään nimessä ei, kyllä Wiltsu antaa panna perseeseen.

Nyt mun taitaa olla paras pestä noi loputkin ikkunat - ennen hamppuja.

Laita korkki kiinni, seko.
 
Viimeksi muokattu:
Kreet
Ei mitään. Alaikäinen. Ajoi itseasiassa omistamallaan moottoripyörällä. Mopotin oli poliisin autotallissa kaksi päivää, jonka jälkeen haimme sen pois. Kysyin poliisilta, että tutkitteko mopon. "Emme. Viekää vehje kotiin." Tunsin poliisin hyvin.

Tätä asennettasi tarkoitin, sekä sitä, että ihmiset saavat tehdä mitä haluavat, kannabis sallituksi, ym.ym.ym.

Poliisi teki virkavirheen. Tuosta olisi tullut useita seuraamuksia pojallesi, mm sosiaalitoimen saralta.

Ja se kysymys, mihin välttelet vastaamista. Miltä Sinusta tuntuisi, jos sinä tai läheisesi jäisi juopon alle ja asia kuittautuisi päälle ajajan poliisituttavan toimesta syyttämättä jättämispäätökseen. Onko sinusta oikein, että luotettavana pidettyyn virka-apuun ei voikaan luottaa? Tuossa teidän tapauksessakaan kyse ei ollut vähäisestä rikkomuksesta tyyliin punaista päin kävely, vaan vakavasta asiasta. Ainakin minusta 13-vuotiaan kännissä ajelu moottoripyörällä on sitä. Nyt tuo poika ei joutunut mihinkään vastuuseen, päinvastoin. Äitinsä elvistelee keskustelupalstalla, kuinka tuttu poliisi hoitaa hommat. Etkös sinä muulloinkin ole vedonnut tähän tuttuun poliisiin? Mitähän kaikkea onkaan peitellyt puolestasi? Ei ole kotikyläsi kovin turvallinen paikka, kun poliisi toimii puolueellisesti, eikä pykälien mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Wiltsu
Tätä asennettasi tarkoitin, sekä sitä, että ihmiset saavat tehdä mitä haluavat, kannabis sallituksi, ym.ym.ym.

Poliisi teki virkavirheen. Tuosta olisi tullut useita seuraamuksia pojallesi, mm sosiaalitoimen saralta.

Ja se kysymys, mihin välttelet vastaamista. Miltä Sinusta tuntuisi, jos sinä tai läheisesi jäisi juopon alle ja asia kuittautuisi päälle ajajan poliisituttavan toimesta syyttämättä jättämispäätökseen. Onko sinusta oikein, että luotettavana pidettyyn virka-apuun ei voikaan luottaa? Tuossa teidän tapauksessakaan kyse ei ollut vähäisestä rikkomuksesta tyyliin punaista päin kävely, vaan vakavasta asiasta. Ainakin minusta 13-vuotiaan kännissä ajelu moottoripyörällä on sitä. Nyt tuo poika ei joutunut mihinkään vastuuseen, päinvastoin. Äitinsä elvistelee keskustelupalstalla, kuinka tuttu poliisi hoitaa hommat. Etkös sinä muulloinkin ole vedonnut tähän tuttuun poliisiin? Mitähän kaikkea onkaan peitellyt puolestasi? Ei ole kotikyläsi kovin turvallinen paikka, kun poliisi toimii puolueellisesti, eikä pykälien mukaan.
Kannabis pitää tehdä lailliseksi. Edelleen. Ehdottomasti. Sellainen asenne minulla on.

"Ja se kysymys, mihin välttelet vastaamista. Miltä Sinusta tuntuisi, jos sinä tai läheisesi jäisi juopon alle..."
Minähän vastasin tähän kysymykseen jo. Monta kertaa. Tuolla aiemmin. Lue.

"Onko sinusta oikein, että luotettavana pidettyyn virka-apuun ei voikaan luottaa?"
Ei.
 
Viimeksi muokattu:
Kreet
Kannabis pitää tehdä lailliseksi. Edelleen. Ehdottomasti. Sellainen asenne minulla on.

"Ja se kysymys, mihin välttelet vastaamista. Miltä Sinusta tuntuisi, jos sinä tai läheisesi jäisi juopon alle..."
Minähän vastasin tähän kysymykseen jo. Monta kertaa. Tuolla aiemmin. Lue.

"Onko sinusta oikein, että luotettavana pidettyyn virka-apuun ei voikaan luottaa?"
Ei.

Eli lopputulos on, että omalle kohdallesi sallit laittomuuden ja virkavallan hyväksikäytön, mutta periaatteessa pidät tuomittavana asiana. Niin kauan kun asiat eivät tapahdu omalle kohdallesi. Jos kaikilla poliiseilla ja kansalaisilla olisi asenteesi, niin aika villinlännen meiniki täällä olisi. Onneksi ei ole, ja suurimpaan osaan poliiseista ja kanssaihmisistä voi luottaa. Paariat voi kiertää kaukaa, kun he ovat tunnistettavissa. Kamalaa tosin ajatus, että pikkukylässänne toimii moinen virkavalta. Onneksi minä voin kiertää kotikyläsi kaukaa, mutta sääli heitä jotka eivät sitä voi tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Wiltsu
Eli lopputulos on, että omalle kohdallesi sallit laittomuuden ja virkavallan hyväksikäytön, mutta periaatteessa pidät tuomittavana asiana. Kamalaa tosin ajatus, että pikkukylässänne toimii moinen virkavalta. Onneksi minä voin kiertää kotikyläsi kaukaa, mutta sääli heitä jotka eivät sitä voi tehdä.
En salli laittomuuksia omalle kohdalleni. Missä niin olen kirjoittanut? En salli virkavallan hyväksikäyttöä omalle kohdalleni. Missä niin olen kirjoittanut?

Pienessä ihanassa kylässämme ei toimi "moinen virkavalta" (mikä ikinä tämä termi lie???).

Kutka ei voi kiertää kylääni kaukaa?
 
Viimeksi muokattu:
hehhhhhhh
En salli laittomuuksia omalle kohdalleni. Missä niin olen kirjoittanut? En salli virkavallan hyväksikäyttöä omalle kohdalleni. Missä niin olen kirjoittanut?

Pienessä ihanassa kylässämme ei toimi "moinen virkavalta" (mikä ikinä tämä termi lie???).

Kutka ei voi kiertää kylääni kaukaa?

Sanot, että et salli. Kuitenkin kirjoitat tekstejä, joista käy ilmi että sallit. Mites se nyt meneekään?
 
Viimeksi muokattu:
Vielä kerran,vänkkääjälle
En salli laittomuuksia omalle kohdalleni. Missä niin olen kirjoittanut? En salli virkavallan hyväksikäyttöä omalle kohdalleni. Missä niin olen kirjoittanut?

Pienessä ihanassa kylässämme ei toimi "moinen virkavalta" (mikä ikinä tämä termi lie???).

Kutka ei voi kiertää kylääni kaukaa?

"Ei mitään. Alaikäinen. Ajoi itseasiassa omistamallaan moottoripyörällä. Mopotin oli poliisin autotallissa kaksi päivää, jonka jälkeen haimme sen pois. Kysyin poliisilta, että tutkitteko mopon. "Emme. Viekää vehje kotiin." Tunsin poliisin hyvin."

Käytit tuttua poliisia, sanktioita ei tullut. Sallit alaikäisen poikasi känniajelut (miksi alaikäisellä pitää olla moottoripyörä jolla ei saa ajaa, varmasti olit tietoinen, että hän sillä ajelee). Mielestäsi jokainen voi pössötellä, jos haluaa. Teet rikosilmoituksia kyläkuppilassa tutulle poliisille, eli eiköhän se poliisi sieltä kylältä ole. Seli-seli jos muuta väität.

Kutka? Paikalliset.
 
Viimeksi muokattu:
Wiltsu
Alkuperäinen kirjoittaja Vielä kerran:
"Ei mitään. Alaikäinen. Ajoi itseasiassa omistamallaan moottoripyörällä. Mopotin oli poliisin autotallissa kaksi päivää, jonka jälkeen haimme sen pois. Kysyin poliisilta, että tutkitteko mopon. "Emme. Viekää vehje kotiin." Tunsin poliisin hyvin."

Käytit tuttua poliisia, sanktioita ei tullut. Sallit alaikäisen poikasi känniajelut (miksi alaikäisellä pitää olla moottoripyörä jolla ei saa ajaa, varmasti olit tietoinen, että hän sillä ajelee). Mielestäsi jokainen voi pössötellä, jos haluaa. Teet rikosilmoituksia kyläkuppilassa tutulle poliisille, eli eiköhän se poliisi sieltä kylältä ole. Seli-seli jos muuta väität.

Kutka? Paikalliset.
Missä olen kirjoittanut, että sallin alaikäisen poikani känniajelut?

Alaikäisillä lapsillani on moottoripyöriä ja autoja.

Minun puolestani jokainen aikuinen ihminen saa pössytellä ihan rauhassa. Minä en sellaiseen tule puuttumaan.

Eikö aikuiset paikalliset kykene kiertämään kotikylääni kaukaa? Onko heillä jokin fyysinen tai henkinen vamma? Vai mitä tarkoitat?
 
äläkää jaksako
Sivuuttakaa Wiltsun kirjoitukset ihan niinkuin niitä ei olisikaan.
Jos ihminen ei muista edes sitä, mitä hän itse on edellisviikolla tänne kirjoittanut, niin antakaa olla.
Ei sen muisti eikä ymmärryskyky siitä parane vaikka vääntäisitte hamaan tappiin saakka.

Palataan sen sijaan takaisin alkuperäiseen aiheeseen.

Katselin eilen telkkarista huumeohjelman.
Eipä tulisi mieleenkään kannattaa kannabiksen vapauttamista.
 
Vielä, toisen kerran
Eikö aikuiset paikalliset kykene kiertämään kotikylääni kaukaa? Onko heillä jokin fyysinen tai henkinen vamma? Vai mitä tarkoitat?

Lue. Paikalliset. Eli he, jotka asuvat kylässä. Jotka eivät pääse pois sieltä. Siellä saavat sitten pelätä, josko joku von virtanen ajelee kortittomana, vaillinaisella ajotaidolla ja jopa kännissä päälle. Von virtasen perhettähän tämä ei liikuta, kun on se tuttu poliisi joka ei vie asiaa syyttäjälle. Ootko oikeasti noin vajakki, kun et tajua asiaa jonka kaikki muut tuntuvat ymmärtävän. Tuo oli toteamus, ei kysymys.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä