Avon ja Y-tunnus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä verottaja sanoo?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nämä systeeemit liikkuvat hämärän rajamailla. Jos et myy, niin ei tarvitse y-tunnusta. Jos myynti täyttää alv-verovelvollisen ja yritystoiminnan tunnusmerkit, niin pitää hankkia y-tunnus ja maksaa arvonlisäverot, ennakkoverot ja yel-vakuutukset ym. Sillä ei ole merkitystä kenelle myyt, kavereille vai tuntemattomille. Kysy verotoimistosta ennakkotieto, ettet joudu pulaan myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
tässähän oliskin ideaa, mutta tuskin noin voi toimia :whistle:

Ei sitten kannata varmaankaan liittyä Avoniin koska todellakaan en ala mitään myymään, vaan oisin omaan käyttöön tilannut. En jaksa kyllä sitä varten alkaa tekemään veroilmoituksia ja maksaa veroja. Ostan mielummin marketista.

Hei, eihän muissakaan nettikaupoissa tarvii mitään ilmottaa verottajalle. Jos itsellesi ostat niin Avon on sinulle nettikauppa. Eikä siitä mitään veroilmoituksia tarvitse tehdä. Minun tiimissäni on monta "kauneuskonsulttia" jotka tilaavat vain itselleen. Heitä en painosta myymänkään! jokainen toimii just niinku ite haluaa. Mitään liittyminen ei maksa eikä ole pakko tehdä ensimmäistäkään tilausta. Ja mun tiimiin mahtuu kaikenmoiset asiakasnumeron haluavat. margit.tirkkonen @gmail.com ja kerron lisää näistä jutuista jos jäi hommat mietityttämään. Mutta sen kerron vielä että mitään tässä ei voi menettääkään jos liittyy. Ja tuotteethan tässä on se pääasia. Edullisia ja laadukkaita tuotteita! Nyt meni jo varmaan liikaa mainospuheeks

Alkuperäinen kirjoittaja Toto82:
Hei, eihän muissakaan nettikaupoissa tarvii mitään ilmottaa verottajalle. Jos itsellesi ostat niin Avon on sinulle nettikauppa. Eikä siitä mitään veroilmoituksia tarvitse tehdä. Minun tiimissäni on monta "kauneuskonsulttia" jotka tilaavat vain itselleen. Heitä en painosta myymänkään! jokainen toimii just niinku ite haluaa. Mitään liittyminen ei maksa eikä ole pakko tehdä ensimmäistäkään tilausta. Ja mun tiimiin mahtuu kaikenmoiset asiakasnumeron haluavat. margit.tirkkonen @gmail.com ja kerron lisää näistä jutuista jos jäi hommat mietityttämään. Mutta sen kerron vielä että mitään tässä ei voi menettääkään jos liittyy. Ja tuotteethan tässä on se pääasia. Edullisia ja laadukkaita tuotteita! Nyt meni jo varmaan liikaa mainospuheeks

Ja kannattaa ottaa askel omaan verotoimistoon ja kysyä sieltä mitkä ovat omat tulorajat , että homma katsotaan ns.harrastukseksi.
Kysymällä selviää paljon, varsinkin kun kysyy suoraan verotoimistosta.
Täällä palstoilla monesti suoramyynti on kirosana, tiedä sitten miksi näin.

Auttelen Tampereen seudulla Avon asiossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
tässähän oliskin ideaa, mutta tuskin noin voi toimia :whistle:

Ei sitten kannata varmaankaan liittyä Avoniin koska todellakaan en ala mitään myymään, vaan oisin omaan käyttöön tilannut. En jaksa kyllä sitä varten alkaa tekemään veroilmoituksia ja maksaa veroja. Ostan mielummin marketista.

No omaan käyttöön ei tosiaankaan tarvi :D :D :D

Jos itsellesi vaan tilaat, niin ei tarvii verottajalle ilmoitella.
Jos tilaat kavereille kanssa, ja raha vaihtaa omistajaa eli et tilaa lahjaksi, niin verottaja on kyllä kiinnostunut joka sentistä minkä tienaat, mutta sitä varten ei todellakaan tarvii yritystä perustaa tai Y-tunnusta hankkia.
Y-tunnus tulee ajankohtaiseksi siinä vaiheessa kun liikevaihtosi ylittää 8500 euroa vuodessa eli suomennettuna myyt tavaraa n. 700 eurolla kuussa (siis myyt tuolla summalla, ei niin että tuo jää sulle käteen puhtaana tulona) - siinä vaiheessa olisi perustettava yritys ja liityttävä ennakkoperintärekisteriin sekä arvonlisäverovelvolliseksi.

Pienimuotoisesti voit siis tehdä ihan omalla henkilötunnuksella ja omalla veroprosentilla ja jos et myy MITÄÄN, niin ei tarvii ilmoitella kenellekään mitään, ei verottajalle eikä muille.

Eikö sun "oma konsultti" tai mikä nyt onkaan kenen ryhmään olet harkinnut lähteä, osaa neuvoa näissä asioissa??? :o Mä itse toimin Kotigastronomissa ja kyllä mä ihan ensimmäisenä asianani kerron pääpiirteittäin myös verotusasiat!