[b]EX-Kermit 32 - LOKAKUU[/b]

  • Viestiketjun aloittaja Omppu75
  • Ensimmäinen viesti
senora
Ihana kun Johannakin on ilmoittanut itsestään... ja rinsessaneitotummatukkavadelmasuu ... Harmi että lopulta meni sektioon.. Alku on sitte vähä erilaista. Toivottavasti kuitenki leikkaushaava alkaa parantua nopeasti. Onhan sulla sit kotona apua, alussahan ei saa nostella mitään vauvaa painavampaa... Toivotaan että pääsette kuitenki pian kotiin.. Sektiostahan sulla tais kyllä ollakki kokemusta. Mun sektiohan tehtiin perjantaina ja maanantaina puhuivat jo että tiistaina kotiin...

*käy välillä siirtämässä halkokassia, kun tyttö on kassin kimpussa*

Vai Niksulassa vietetään iltaa läppärit sylissä...

Hurjalta kuulosti tuo Gian A:n naamanpunoitus.. Harmillinen homma oli se sit maito tai viljat, joka sen allergisen reaktion aiheutti. Molemmista tulee lisähommaa, enkä osaa edes kuvitella kummasta enemmän... Meille neuvolassa sanottiin, et viljat voi aloittaa, mut ei tullu mitään merkkisuosituksia.. Ja ihan tavallisista hiutaleista oon puuron veteen tehny... Ekaan satsiin taisin pistää pakkasesta omaa maitoa palasen ... mutta muuten ihan vesipuuroo oon tehny. Eilen oli sit riisipuuroo, mut sekin veteen tehtynä.

Auts Katzun rintatulehdusta. Neuvoja/ohjeita saitkin viisaammilta.

Toivotaan et T-T:n hoo korvat ei sit tulehdukkaa, vaan limikset palautuvat..

Tänne meillepäin on sit luvattu lumisadetta... Taivas on kyl pilvessä ei sada vielä mitään. Kylillä pitäis lähtee käymään.

Ihan yhteisesti Katzun ja Gian muksuille onnittelut hienoista mitoista... Gian ei varmaan tarvi haaveilla punttisalilla käynnistä, kun on nosteltavaa ihan kotioloissa.
 
Kirppu!
Johannalla ihania prinsessatuoksuja... hmm.. olisi niin ihanaa saada pieni vauva kainaloon. Ja vaaleanpunaisia vaatteita. Tai vaaleansinisiä... mutta

Kauppaan joo. Eilen jo kävin viikonlopun ruokia ostamassa, mutta vielä jäi ostamatta muutama tarpeellinen tavara. Pitää käydä lapsien serkkutytölle (joka syntyi viime viikolla) ostamassa jotain vaaleanpunaista. Ehkä Hello Kittyä... ne on niiiiin söpöjä.

Nyt pitääkin mennä pissattamaan tyttöä..

Palataan
 
Omppu75.
Sataa sataa lorisee.... selkä takista märkänä oli aamulla, ennen kuin sain jälkikasvun viritettyä autoon istumaan.

Ihana kuulla Johannan suloisesta vadelmasuusta. Jäämme odottamaan synnytyskertomusta.. harmi, ettei se mennytkään ihan suitsait, mutta loppu hyvin kaikki hyvin!

Moikat Piitulle :) Mitäs sulle kuuluu, joko kolmosta suunnitellaan.... ;) ?

Hyvä ettei ollut Tehiksen Hoolla korvat tulehtuneet.

Mikäs Jazzilassa tilanne, saitko itse yhtään nukuttua?

Tuolit kolisee, täytynee mennä...joo ja kauppalistaa pitäis laatia. Mukavaa lokakuun viimeistä päivää kaikille.
 
gia
Mulla olisi Jazzille valmiina oikein kysymystulva:) Miten huomasitte maitoallergian? Ja millä korvasitte maitotuotteet? Pystyykö normaalia korviketta käyttämään?

Kiitoksia kaikille myötätunnoista A:n allergian suhteen.. Inhottavalta tuntuu, mutta itse atoopikkona arvasin, että jonkun allergian se A:kin tulee samaan. Poika on nukkunut levottomasti nyt muutaman yön.. Neljä kertaa herännyt yössä, ja mikään muu ei auta kun tissi. Vähän pimpelipom-olo.. Eiköhän se tästä:) Muuten on tosi iloinen ja tyytyväinen vauva.

Ihana kuulla Johannan kuulumisia:) Onnea vielä kerran!

Missäs tosiaan on Pikku2???

Niksu vietellyt äärimmäisen romanttisia hetkiä kyllä :D

gia
 
gia
Joku muuten kyseli lisääntymissuunnitelmia.. Haaveissa on toinenkin muksu, mutta toteutus saa vielä ainakin vuoden päivät odottaa. Sillä vähän ehkäisyasiat mietityttääkin.. Kierukka olisi ainut vaihtoehto joka minulle sopisi, mutta vähän hölmöä laittaa se vain reilun vuoden ajaksi.. Jag vet inte..

Hassun kuuloista kun A ja koira kuorsaa samaan tahtiin:)

gia
 
senora
oon menossa laittamaan suljetulle kuvaa päivän kelistä... eli lunta tulee meillä. Kuten myös Safiirilla... :)
Piitulle iloinen MOIII!!! PItäis taas laittaa sulleki mailia tai edes tekstari...
 
Omppu75.
Siis lunta, ihanaa :) Täytyypä se kuva katsoa, ei sitä muuten usko. Täällä tulee taivaan täydeltä vettä, taas.

Gia joo mä kysyin :) Oletkin ainoa, joka uskalsi vastata ;D Kysyin nääs muutamalta muultakin samalla....Sulla onkin sit pohtimista siinä ehkäisyssä.

 
Katzu
Pikaluvulla luettu tekstit. Tissi jo paljon parempi. Kiitokset neuvoista :)

Renkaat vaihdettiin mulle aamulla. Sit olenkin pakkailut, lähdetään M:n kanssa mummolaan viikonlopuksi.

Gialle tsemppiä A:n kanssa. Tosi harmillisia nuo allergiat.

Meilläkin sataa vettä.... :(

Minäkin olen unohtanut vastata tuohon lapsia lisää kyssäriin. Eli jos toinen on tullakseen niin saa tulla. Siinähän menisi samalla tohinalla. No aika näyttää.

Mitäköhän vielä.

AI niin Johanna oli kuulumisia laittanut. Toivottavasti haava paranee hyvin ja muutenkin pikaista palautumista!!

Nyt pakko mennä pakkaamaan taas. Onneksi on farmari..... :)
 
Jazz*
Heipsistä hei!

Sain nukuttua ihan jees, kiitos Omppu kysymästä. M heräili parin tunnin välein mutta nukahti nopeasti pienen vesihuikan jälkeen.
Niin, en ole muuten tainnut muistaa kertoa että täällä on tissittely lopetettu nyt kokonaan kun vielä viikko sitten söi öisinkin... ja hyvin on mennyt. Nyt kipeänä näyttää kaipaavan sitä, mutta muuten on mennyt tosi hyvin.

M ei onneksi oksentanut ja kummatkin voivat ihan jees, kuumetta edelleen mutta siitä huolimatta ihan yllättävän pirteitä. Eli kyllä tämä tauti tästä talttuu.

Gia: mä epäilin Ämmällä allergiaa jo ihan pienestä pitäen kun oli niin huono nukkumaan. Mutta kun kasvu oli hyvää eikä iho-oireita ollut en vienyt asiaa ajatustasolta pidemmälle. Puolen vuoden iässä kun ruvettiin syömään kaurapuuroa muuttuivat huonot yöt entistä huonommiksi ja silloin varasin ajan allergialääkärille. Prick-testien perusteella ei löytynyt muuta kuin kanamuna-allergia, eli iho ei reagoinut viljoihin eikä maitoon. Kun M oli kymmenkuinen sai hän maistaa siskonsa vaniljajäätelöstä pikkaisen sillä seurauksella että kädet menivät aivan nokkosrokolle. Eiku veritesteihin, joiden mukaan ei ollut maitoallergiaa eikä enää kanamuna-allergiaa. Tämä ei kuitenkaan sulje pois sitä vaihtoehtoa, että maitoallergia kuitenkin olisi taustalla. Muna-allergikot voivat tosin reagoida voimakkaasti vaniljaan, eli todennäköisesti se on ollut reaktion aiheuttaja. M voi nimittäin syödä mm. raejuustoa mutta jugurtista tuntui vatsa menevän sekaisin ja vaniljajäätelön jälkeen tuli ihan vihreää allergiakakkaa.
Mutta kaurasta tämä koko show alkoi. Maidon suhteen en ole vielä aivan varma, mutta tuntuu siltä ettei M välttämättä ole maidolle yliherkkä, tai ei ole ainakaan kovin allerginen.
Tsemppiä! Kannattaa varata heti aika kunnon erikoislääkärille ja lähteä sitä kautta selvittämään asioita.

Hyvää viikonloppua ja pyhäinmiestenpäivää, vai millä nimellä se nykyään kulkeekaan kun ollaan niin tasa-arvoisia.

-Jazz
 
Jazz jatkaa
Äskeisestä viestistä unohtui muutama vastaus Gialle.
Meillä M ei ole maistanutkaan korviketta kun se ei kelvannut, ihan tissillä ollaan menty. Mä olin hetken maidottomalla, mutta kun mun syömänä ei aiheuttanut oireita niin olen normaalisti jatkanut maitotuotteiden käyttöä. Ilta- ja aamupuuroksi hän on syönyt Semperin iltapuuroa, riisipuuro jossa on maitoa, ja se on toiminut ihan jees. Ensin näytti että siitäkin menisi yöt levottomiksi, mutta sen turvin hän nukkuu nykyään tosi hyvin. Tissittelyn loputtua ovat yöunet parantuneet todella paljon.
Maitotuotteet omassa ruokavaliossa voi korvata riisi-, soija tai kauratuotteilla joita on laaja skaala maidoista ruokakermatyyppisiin valmisteisiin. A:lle sun täytyy sitten antaa apteekin korviketta, joista varmaan Ninni osaa neuvoa paremmin. Jotain saa ilmeisesti ihan ilman reseptiäkin, mutta suosittelen kyllä käymään lääkärissä.
Meidän poitsulle en ole uskaltanut vielä maitoa antaa, hän juo ruoka- ja janojuomaksi vettä ja saa kalkkitabletteja.
 
Piitu 1
Ompulle myös morjens :) en ajatellut ollenkaan.. No mutta pikkukolmosta en ihan vielä ajattele, mutta haaveissahan se on, katsotaan nyt ehkä se sama kolme vuotta ikäeroksi kuin näillä kahdella kaverilla.. No, eikös sitä teille kolmosta? ;)

Senoran kuva oli ihku, jospas meillekkin muuta kuin vettä E:n hanurista... Laita mailia kuvien kera :)
 
safiiri,
Juu, täällä on kans maa valkoinen ja lisää tulee :) Laitan kohta suljetulle lapsukaispotretin.

Ikävä jos Johannalla ollu draamaa jos jonkinlaista synnytyksessä. Onneksi kuitenki ilmeisesti kaikki päätty hyvin. Liikutuin määki tuosta ihanasta neitokaisen nimestä :)

Viikonloppuja sitte joka taloon.
 
senora
Sain tytön tainnutettua... Päivä on kateltu akkunasta tuota ihmeellistä valkoista... Jospa huomenissa tutustuttais lumen ja tytön toisiinsa..

Huomenna se on jo marraskuu!! Yritetään muistaa aloittaa uus ketju...
 
safiiri musisoi
"Ohi syyskuun
läpi repaleisen lokakuun
kaipuun kaljakori kilisee
yli taivaan
päivät niinkuin varisparvi
raahautuu
mua vaivaa
ikävistä ikävin
milloin beibi palaat takaisin
etkö tiedä
voi yksinäisen miehen viedä
marraskuu!

Ihq tuo kappale. Tuli mieleen tuosta Senoran lauseesta :)
 
Omppu75.
Iltoja vielä.

Kiitos Katzullekin suorasta vastauksesta :) Onnea vaan sisaruksen hankintaan! Kun kerran tätikin jo vieraili, niin siitähän se viimeistään sitten lähtee :)

Kiva kuulla, että Jazzilassa ollaan suht ok. Eiköhän se siitä..

On se sitte uskottava, että toiset on nähneet lunta livenä. Saas nähä, saadaanko tälle leveysasteelle tänä talvena enempi sitä, kuin viime vuonna.

Piitulle, eipä ole kolmosta suunnitteilla.. ei kuitenkaan ehdotonta eitäkään. Katellaan..

Joopatijoo. Meikä se meinas lähteä jo asekaapin avainta ettimään tossa illansuussa... Tee väänsi kahdet ripulit... Ei kuulemma ole kuitenkaan maha kipeä ja söikin omalla tavallaan normaalisti. Se on kumma, kun joku läheinen oireilee jollain tapaa, niin meikäläiseltä lähtee jalat alta. Voimat katos sen siliän tien ja pumppu alkoi hakkaamaan. Mä en oikeesti ALA, jos toi meinaa uutta tautia täällä. En ala. EN. Tiiä sitten, mistä toi johtui, jos ei taudista. Yks päivä (eilen tai toissa) söi kyllä askillisen puuhapetejä yhteen putkeen... nehän on vissiin laksatiivisia, jos paljon syö. Mut kai ne ois vaikuttanu aikasemmin?

Enivei, uutta ketjua sitten huomenna!

Omppu ja pojat

 
Ninni..
Vaikea uskoa, että huomenna ollaan jo marraskuussa!

Nyt oli niin paljon asiaa, etten varmasti muista kuin osan..

Jazzilassa lopetettiin siis tisuttelu, mulla mennyt ihan ohi. Meillä on yöt ihan älyttömiä, enää ei pitäis korvienkaan vaivata, on päivisin jo ihan ok. Antibioottikuurikin loppui tänään. Meillä aloitettiin kalkki-tabletit imetyksen lisäksi. Sanoinko jo, että ravitsemusterapeutti suositteli imetyksen lopettamista, vaikkei korvike ole mukana. Joku maito pitäis kuitenkin olla, ja kauramaitokin käy, jos sopii/suostuu juomaan. Mutta oli aika helppottava tieto. Kaupan maitojahan ei suositella alle 2 vuotiaille, mutta esim. meidän tapauksessa voidaan sitä käyttää.

Todella ikävää, että Gialassakin allergia epäilys..oisko kaura kuitenkin?! Miten teillä on nukuttu? Eikö ollut jossain vaiheessa teilläkin niitä yö huutoja?? Jos epäilet maitoa, niin kokeile sitä maidotonta dieettiä 2viikkoa.

Nyt en kyllä mitenkään muista mitä muuta oli??

Ninni kp 1..sain ollakin aika kauan ilman :)
 
Jazz*
Tsemppiä Ninnille imetyksen lopettamiseen! Meillä se meni suhteellisen kivuttomasti, olen itsekin ihan yllättynyt kun odotin meidän tissitakiaiselta kovempia protesteja.
Meille allergialääkäri sanoi, että pelkät kalkkitabletit riittävät, eli maitoa ei tarvinnut ruveta antamaan. Jännä miten nuo suositukset vaihtuvat.
Esikkokaan ei juo maitoa, aikanaan meni vatsa ihan sekaisin kun maitoa ruvettiin kokeilemaan. Taisi olla jotain lievää maitoallergiaa hänelläkin. Mutta lääkäri tuumasi että jos juusto käy niin 5 siivua rasvaisempaa juustoa päivässä riittää kattamaan kalciumin tarpeen.

Voihan kökkendaalis, jos siellä Omppulassa olisi nyt seuraavaksi tarjolla spyttatautia! Hus pois taudit!! Tsemppiä ja parantavia säteitä.
Mulla meinasi myös hikikarpalot puskea otsaan kun katsoin eilen Jiin oksentamista. Tekee häijyä. Yöks.

Voih, mun pienin potilas huutaa äitiä huoneessaan. Täytyy siis mennä.

Illan jatkoja!
 

Yhteistyössä