Hae Anna.fi-sivustolta

[b]Lihottaako Cymbalta[/b]

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä alissa77, 09.03.2008.

1. alissa77 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Sairastan maanis-depressiota tyyppi 2 sekä yleistynyttä ahdistuneisuushäiriötä.
    Lääkityksenä: Sepram, Lamictal, Topimax, Peratsin sekä Melatonin.

Lääkäriltä tahtoisin uutta msennuslääkettä, tuntuu että teho Sepramista mennyt sekä ekojen kuukausien aikana lihoin 10kg.

Psykiatri pohtii Cympaltaa.

LIhottaako se?
    Psykiatrin mukaan painoneutraalilääke.

Kiitos etukäteen avustanne:)

2. käyttäjänainen Vierailija

Ei lihota! Olen laihtunut kaksi kiloa, mikä on paljon, koska painan muutenkin vain 50. Vie ruokahalua pois, mikä ei ole hyvä minulle. Makeanhimo katosi kokonaan.

3. alissalle! Vierailija

Kuinka nopeasti sepram menetti tehonsa sinulla?

4. alissa77 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    En osaa tarkasti sanoa,annos alussa 10mg lopulta 60mg. Ja tuntuu,että yhtä tyhjän kanssa.

Ja se turvotus voi hyvänen aika.

Olen syönyt nyt 2vuotta lääkettä.Toki olo parempi kuin ilman SEpramia

5. alissa77 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Voi ei :(

Tuliko muita sivuoireita lääkkeestä?

:)

6. idisz Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse vaihdoin triptylin(lihomisen takia)Cymbaltaan. Ruoka ei todellakaan maistu. Pari kiloa jo tippunut. Triptylin kanssa nukuin hyvin, nyt en, vaikka otan 2 tenoxia.

7. käyttäjänainen Vierailija

Aluksi oli päänsärkyä, kuvotusta ja unettomuutta, eipä paljon muuta. Ei todellakaan turvota tämä Cymbalta :)) Masukin toimii vikkelään....

8. idisz Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, tuo on totta!!!Päänsärkyä ei enää ole, ripulia ja kuvotusta on.

9. mummo-ankka Vierailija

Ei lihota, päinvastoin laihduttaa. Ei tee mieli makeaa ja jääkaapilla juokseminen on jäänyt kokonaan. Ei vaan tee mieli napostella kuten ennen. Ei ripulia eikä päänsärkyä. Mutta ne UNET. Niissä on vain mielikuvitus rajana (millon olen missäkin viidakossa tms.) Hyvä lääke kaiken kaikkiaan.

10. käyttäjänainen Vierailija

mInun unimaailmani on jostain syystä tullut aivan olemattomaksi cymbaltasta. ennen oli toinen lääkitys ja unet olivat "kirkkaita" ja eläviä. oikein odotti, että pääsi nukkumaan ja katsomaan "elokuvia". aiheuttaako cymbalta teille painajaisa? s

11. mummo-ankka Vierailija

Ei painajaisia, vaan päinvastoin. Tsemmpiä!

12. idisz Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minun unimaailmani on myöskin alkanut elää. Se on kivaa. Olo on yhä huono. Viikon sisällä olen syönyt vain puolikkaan lämpimän aterian. Vaikka nälkä on, niin ei vaan maistu mikään, varsinkaan makea! Ja ripuli jatkuu, mutta siihenkin tottuu...

13. käyttäjä2 Vierailija

Koeta ottaa maitohappobakteereita, ne auttoivat minua. Ruoka rupeaa maistumaan tuossa 2,5kk kohdalla. Odotahan vain! Ensiksi alkaa maistua kaikki rasvainen, kuten esim. pähkinäsuklaa. Keho taitaa ottaa takaisin sen, minkä on menettänyt. Minulla oli ihan virtsassakin keto-aineita, niitä joita erottuu virtasaan paastonkin aikana. Ne johtuivat kaiketi siitä, kun söin niin älyttömän huonosti kun käynnistin cymbaltaa.

14. alissa77 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Moikka taas ja kiitos kokemuksien kertomisista.
    Olen ottanut nyt 4aamua 30mg, eikä mitään sivuoireita.Ainoastaan vatsa kovalla, ei muuta.Ja ehkä turvotus hieman laskenut.
    Ei tee mieli makeaa ja yhdell äruoalla pärjää.

Mutta nyt vasta rupesi pelottamaan,että ruokahalu kasvaa myöhemmin, kuten joku kirjoittaa. VOI KÄÄK.

Ehkä sitten alkaa sivuoireet kun annosta nostetaan 2viikon kuluttua tasolle 60mg.

Mitä annosta te syötte?

15. käyttäjä2 Vierailija

Sori. Kerroin epätarkasti. Ruoka rupesi maistumaan 2,5kk kohdalla. Ekaksi maistui kaikki rasvainen, kun keho tankkasi varmaan puutokset, jotka oli tullut matkanvarrella. Sen jälkeen olen syönyt ihan normaalisti. Paino ei ole noussut, miinusta pari kiloa. Annos on minulla 90mg.

16. idisz Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen jo kaksi viikkoa syönyt maitohappobakteereja, koska sain antibioottikuurin keuhkoputkentulehdukseen ja jatkan yhä. Eilen sain vähän kaalilaatikkoa alas, enkä oksentanut. Kävin just kampaajalla, joka huomautti, että olen laihtunut. :)

17. hhhhh Vierailija

Minä kyllä lihoin reilusti. varmaan 15 kg , aloitettua cymbaltan. mutta se vaan taisi olla sen parantavaa vaikutusta, koska olin reilusti alipainoinen. Minulla kun oli syömisen kanssa ongelmaa..

18. lilliputti Vierailija

Ei kannata ajatella, etten nyt syö lääkettä koska voin lihoa 5-10kg ja kärsiä sitten mielialan muutoksista ja ahdistuksesta. Jos lääke auttaa kunnolla mielialaan niin kannattaa sitä syödä vaikka tuliskin pari kiloa lisää. Ylimääräiset kilot pystyy kyllä karistamaan lisäämällä liikuntaa ja syömällä terveellisesti. Mulla cymbalta ei ole tuonut kiloakaan lisää ja olen kohta viikon syönyt. Ripulia kyllä on, kuten efexor depotinkin aikana, mutta näköjään kaikki nore pohjaiset aiheuttaa ripulia vaikka lääkäri kiven kovaan väitti, ettei cymbaltassa ole sivuvaikutuksia juuri ollenkaan. Nyt lääkärille soittopyyntö vetämässä mitä mahaa kovettavaa lääkettä kokeillaan kun kuitenkin tasaa mielialan huomattavasti paremmin kuin pelkkää serotonia sisältävät lääkkeet. Saa nähdä tuleeko aivan hirveä huono kausi kuten efexor depotin aikana. Sen näkee vain kokeilemalla. Ja niin,maha menee n.kerran tunnissa sekasin, eli jouduin eilisen terapiankin perumaan. :( Lääkkeet kuitenkin makso vähän alta 90€/3kk kun lääkäri määräsi 2 x 3kk annoksen joten ei viittis ihan nopeesti kuitenkaan heittää roskiin kun noista ei saanut sitä erityiskorvaustakaan.

19. lihonut(ko) Vierailija

morjens kaikki!
    ittellä on ollu cympalta käytössä noin vuoden. sairastan vaikeaa masennusta, paniikki, ahdistuneisuushäiriöö ja kaikkee mahollista. sain cymbalta lääkityksen lisäksi myös unilääkityksen. olen lihonut 2 kk sisään noin 12 kg. kysyin lääkäriltä että mistä se johtuu, hän sano että se ei johu cymbaltasta vaan uniääkkeestä. mutta siinä oli myös sellanen mahollisuus että kaikkien lääkkeiden yhteisvaikutus kerää nestettä elimistöön. eli siis cymbalta ei lihota eikä turvota yksikseen... toivottavasi ees joku sai jotai irti tästä.
    tsempit kaikille masennusta yms kärviville!!! <3
    on se hyvä että suomessa kuitenkin saa apua psykiatrisiinkin sairauksiin.

20. mieemian Vierailija

moi kaikki
    aloitin cymbaltan 8v sitten avioeron aiheuttaman masennuksen vuoksi. välittömästi ,,,,ilman mitään muuta esimerkiksi syömiseen ei mikään muuttunut.....ehkä 2-3h viikossa tuli sulkapalloa lisää...silti puolessa vuodessa tuli 12 kiloa lisää painoa.....
    EI SIIS KANNATE KENENKÄÄN VÄIITTÄÄ ETTEIKÖ MASENNUSLÄÄKKEET LISÄÄ PAINOA. KYLLÄ NE LISÄÄ JA RAJUSTI LYHYESSÄ AJASSA!! ite oon entinen tosiurheilija ja kun avioeron (8v. sitten) aloin syömään cymbaltaa 60mg/vrk nii 2 vuodessa tuli 30 kiloa lisää...paskapuhetta etteikö lääkkeet vaikuta...nyt lopetan ton cymbaltan ja takaan että vuodessa lähtee vähintään 10kg painosta pois pelkästään lopetuksella ... aivan sama vastakaikuun.....käytäntö näyttää...: ) järjetöntä miten meitä lääkitään....tarpeettomasti....MIKA

21. Niina Vierailija

Yleensä ero tilanteet on niitä mitkä lihottaa,vallan tunne syöppöjä. Täällä niin ristiriitaista infoo cympaltan vaikutuksesta eli ollakko vai eikö....lihottaako vaiko ei,kaikki on yksilöllistä, lääkkeissäkin.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri