B-Streptokokki taasen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja likka -90
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli ekassa raskaudessa se ja hoidettiin synnytyksen yhteydessä pois. Ei kuulemmma kannata hoitaa sitä vielä raskausaikana, koska uusii hyvin mahdollisesti. Äitiyskorttiin merkattiin se ja synnytyksen yhteydessä tipalla annettiin antibiootit. se oli pienin murhe sillon.

Vauvalta seurattiin tulehusarvoja sairaalassa ja kun olivat ok niin ei aiheuttanut mitään toimenpiteitä.

Tässä raskaudessa tulos oli negatiivinen, joten ainakin näillä näkymin sitä ei ois. Viikkoja nyt 32+0.

Minä söin ekan aikana kaks antibioottia, +tippa synnytyksessä, mutta vissiinki tyttö siitä tartunnan sai. Tulehusarvoja EI seurattu, vasta kokonaan huudetun ja valvotun yön jälkeen miettivät pitäsköhän mitata ne (tulehusarvot) :o

Nytten rv 27+ ja pari viikkoa sitten näyte otettiin ja negatiivinen oli, nytten pelottaa että streptokokki aktivoituu, eikä testiä oteta sen jälkeen---> jää huomaamatta että on taas positiivinen ja vauva saa tartunnan! :(

Toivottavasti ymmärsin epäselvistä selostuksista edes jotakin!

Kaksi raskautta takana, molemmissa streptokokki plussalla. Söin antibioottikuureja pari kertaa muistaakseni, koska oli paljon harkkasuppareita (eivät tosin saaneet mitään aikaan kohdunsuulla), kuitenkin taas hetken päästä oli streptokokki taas positiivinen. Molemmissa synnytyksissä annettin antibiootti suoneen. Mitään seuraamuksia ei tullut vauvoille. Nyt kun mulle laitettiin kierukka syksyllä, oli streptokokki taas positiivinen :headwall: , antibiootit söin ja myöskin mies! Tää gyne oli ehdottomasti sitä mieltä, että mieskin tulee hoitaa ja niin vaan joutu ukkokin tabletit nielemään :D .

Samaa mietin itekkin, että voiko vielä "aktivoitua" ja jää sitten huomaamatta. Kysyin, että seurataanko sitä mitenkään sairaalassa nii ei mutta kuulemma siitä kannattaa/ voi mainita.

Ekassa ei ollu, toisessa plussalla ja annettiin lääkekuuri mulle ja synnytyksessä myös antibiootit, tässä kolmannessa sitä taas ei ole, mut terkkari sanoi, että todennäköisesti antavat silti synnytyksessä antibiootit suoneen varmuudenvuoksi.

Yhteistyössä